´Cuda -70 projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja niklas_, 21.4.2008.

  1. niklas_

    niklas_ 1st gear

    projekti seisoi muutaman vuoden ajanpuutteen ja sen takia ettei silloin ollut hyvät repropellit.

    laitan välillä nettiin kuvia projektin edistyessä. tänään koppa oli hiekkapuhallettavana ja nyt riittää intoa rakentaa :D

    http://www.niklas.galleria.fi/kuvat/Plymouth+Cuda-70/

    auto siis

    70 ´Cuda
    matching numbers 383 / 727.

    optiot:

    sähköikkunat
    A/C
    cruise control
    8 track radio
    deluxe seatbelts
    rimblow ratti


    auto on alunperin ollut lemon twist keltainen, ja se väri säilyy+ musta vinyylikatto

    auto restauroidaan pilkuntarkasti.

    saa kommentoida projektia, ja jos jollain on cuda osia ylimääräisiä niin saa tarjota.
     
  2. tomperi

    tomperi Gearhead

    Kumpa itsekin pääsis pian edes tohon vaiheeseen. :
    Alkaa talli pikkuhiljaa valmistua ja sit pääsee siirtää challen ja muut kamat himaan,niin ehkä sit.
     
  3. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    pedantia jälkeä!vieläkö ruisku pelittää?mulla vois olla jossain uusi takakontin lukko jos sama kuin b-body
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tsemppiä projektiin. Onneks on tehdas säästänyt noiden vinyylikattosten tekemisessä niin, ettei oo kattoon tehty oikeen pohjia, eikä ihan valtavasti maaliakaan tuhlattu.

    Yks asia mua henkilökohtasesti noissa aina askarruttaa. Nimittäin, kun puhutaan numbers matching autosta, jossa on alkuperäisestä kopasta noinkin paljon jäljellä, niin onkohan se enää ihan niinkän numbers matching? Tai tuleeks jostain toisesta numbersmatching, jos siihen siirtää jostain "numbers matchingista" tarpeeks osia? Ei pidä ottaa tätä vittuiluna, mut tällasia ajatuksia nää usein mussa herättää, eli missä kulkee raja kun lakataan olemasta numebrs matchingeja?
     
  5. janimm

    janimm Gearhead

    Hieno projekti!

    Aika rohkeasti oot vetäny lattiat, kyljet, katon, sisälokarit, ja takakontin pois, ilman minkäänlaisia väliaikaisia tukia... :eek:
     
  6. niklas_

    niklas_ 1st gear

    juu ruisku on toiminut hyvin. kiitos. lukko mulla on jo uusi.

    2 tukipalkkia piti laittaa takavalopaneelin eteen( takavalopaneeli ei ole enää alhaalla kiinni) , muuta ei tarvittu. mutta ei sitä uskalla pyörittää tos kunnos..
     
  7. Fossilisti

    Fossilisti 1st gear

    Kun kattoo ton auton korirakennetta niin ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää että minkä hel..tin takia tota pitäis tukea? Tollanen koppa ei tosta muutu mikskään jos ei sitä väkisin vääntele...

    Ihmettelen vaan ku aina ku jotakin leikataan autosta pois niin heti ollaan sitä tukemas joka suuntaa niin ku se ny heti menis "kieroksi"..

    Enkä oo sitten millään mutu pohjalla liikentees, että melko lailla on autoja pienitty, pilkottu ja kasattu jonka jälkeen joitakin on esim. car-o-tronicilla mitattu niin ei ne oo mikskään menny.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, tosta meitin vipistäkni kun leikattiin koko lattia veke apurunkoineen, ja ilman ovia koetettiin oikeen saada sitä vääntymään, niin ei se vaan väätnynyt. Hyvin tarkkaan joutu pukkien korkeudet nurkkiin asettamaan, ettei joku nurkka ollut ilmassa. Jos koppa olis ollut löysä, se olis kyllä mukautunut vaikka olis ollut puol senttiä heittoakin.
     
  9. janimm

    janimm Gearhead

    Onneksi täällä netissä on myös sellaisia jotka oikeasti tietää näistä asioista. Minä voin rehellisesti sanoa että en ymmärrä näistä autoista yhtään mitään, ja yritän aina olla sanomatta miten näitä pitäisi tehdä (ei sarkasmia).

    Tuo vaan pisti silmään, kun en noin pilkkeeksi vedettyä cudaa ole ennen nähnyt. Olen kuullut isoilta pojilta että pitäisi laittaa tukia.
     
  10. pölhö

    pölhö 1st gear

    Hyvä se on noin, toivottavasti tekijällä riittää aikaa ja hermoja loppuun asti, melkoinen "savotta" vielä edessä :D
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tosta voi sanoa sitten valmiina että "Auto on läpikäyty perusteellisesti".

    Tsemppiä vaan Niklakselle projektiin!
     
  12. Hyvältä näyttää. Täytyy kävästä kattomassa joku päivä, kun maisemissa kerta ollaan tämä viikko.
     
  13. niklas_

    niklas_ 1st gear

    juu, tule ihmettelemään joku päivä. on muutama vuos aikaa kun näit sen viimeksi
     
  14. repecab

    repecab 1st gear

    Voihan sitä noinkin harrastaa, tollasen projektin loppuunvieminen on kyllä miehen(useamman vuoden) työ, valitettavasti näitä suurella innolla aloitettuja rojekteja jotka ei taida koskaan valmistua on joka kylässä muutamia , toivottavasti tämä ei ole niitä. :D :eek:
     
  15. Make.S

    Make.S Gearhead

    May the force be with you.
    Tossa on vapaa-ajan tappajaa koko rahalla. :wink:
     
  16. niklas_

    niklas_ 1st gear

  17. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Noitahan tosiaan löytyy mutta toki myös valmiita putkahtelee silloin tällöin.

    Mulla on itselle ollut työn alla pitkä projekti joka jatkunee vielä pitkään. Syynä tuon aloittamiseen oli se että vaikka vuosien saatossa tallissa on ollut monenlaista härveliä niin jokainen niistä on tuntunut jotenkin puolikuntoiselta. Kun sain hankittua oman BARRAcudani niin tarkoitus oli tehdä siitä sellainen että mihin vain katsoo niin ei häiritseviä tekijöitä sais löytyä. No, semmosta ei näillä käsillä, ajalla ja rahamäärällä tule mulla vieläkään olemaan mutta jotain on tullut taas opittua tosta jättiprojektista;

    * käytin purkamiseen, merkitsemiseen, pussittamiseen, digikuviin jne. pitkän ajan ja tein sen kokonaan yksin -> vitutti silloin mutta helpottaa nyt kasausvaiheessa aika lailla
    * kimppatallissa en lähtis hommaa tekemään. omassa tallissa osat pysyy tallessa ja järjestyksessä.
    * purkuvaiheessa moni nakkelee osia surutta roskiin koska kaikki tulee kuitenkin olemaan uutta. ei ehkä kuitenkaan kannata...
    * itse olen tehnyt aina yhtä kokonaisuutta kerralla. näin homma pysyy paketissa ja tulee jotain valmistakin kun ei räävitä jotain sieltä ja täältä. motivaatio lisääntyy kummasti kun valmiita osia kerääntyy nurkkiin.
    * mulle ei tuota omantunnon tuskaa ja unettomia töitä teettää sellaisia hommia muilla joita itse en hallitse.
    * TV:n Hot Rod ohjelmissa on helppoa kun kaikki palvelut ovat korkeintaan kulman takana. Suomessa ei näin ole...
    *rahaa ja aikaa palaa äärettömään potenssiin kerrottu määrä

    Ja lopuksi. Kun auto valmistuu niin et ole siihen itse tyytyväinen. Varaudu myös siihen että kuulet monen kohdan olleen parempi tehdä toisin.

    Mukavia hetkiä tallissa :rotfl:
     
  18. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    komppaan pepeä.yhden kohteen kerralla kunnostaminen on järkevämpää vituttaa kun repii 10 paikkaa osiksi viskaa puolet roskiin ja sit loppuu rahat nimim kokemusta on.nuissa hotrod ohjelmissa komeesti paiskataan puoli autoo roskiin ja sit tuskaillaan kun uudet hienot bolt on osat ei sovi sinnepäinkään :rotfl: vittumaisinta on kasata autoa jonka joku muu on purkanu ihan osiin.hieman hymyilytti kun uudessa ameriikan hotrodissa jätkät joutu kittaan sen uuden 32 kopan yli...no noinhan siitä tulee hyvä.oon jotain uusia jenkki peltejä sovittanu ja maalannu ja monesti olis vähemmän työtä ollu vanhoissa tehdasosissa(hyviäkin on kyllä ollu)mutta kun ne vanhat on heitetty heti romukuormaan pikku kolhujen tai ruosteen takia.monesti tullaan sanoon et kun ameriikan hotrodissa auto rakennettiin niin nopeesti,no kyllähän valmista tulee kun raha puhuu ja 10 miestä tekee tai et se maalattiin
    viikossa näyttelykuntoon no onnistuu suomessakin kun pari kolme miestä yötä päivää hommiin tuntitaksalla.mut jos on yksin tallissa hikihöylän kans ja perseauki niin ei valmistu viikossa.tsemppiä vaan niklaksen projektiin.
     
  19. No H2O

    No H2O Gearhead

    Pitää muistaa että eräässä ko. sarjan osassa itse Dvayne Meyer sanoo että heillä on kokoajan noin 8 autoa tekeillä...

    Tiedä siitä sitten millä aikataululla noita autoja todellisuudessa tehdään kun alussahan kenelläkään ei ole minnekään kiire mutta lopussa aikataulu painaa aina päälle...

    Luultavasti leikkaamalla tuotakin sarjaa on saatu enemmän dramaattiseksi kuin mitä se todellisuudessa olisikaan?

    Myös eri tuotankokausien autot esiintyvät erilaisia raakileina toisissa tuotantokausissa rakennettavien autojen taustalla... Sekä myös se että välillä joku heppu vain häviää johonkin sen kummemmin selittelemättä sen lähtöä, siis kun auto saadaan valmiiksi ja vaihtuu toiseen projektiin. Sekä myös se että välillä niillä on pajalla ihan hemmetin kuuma ja kun sitä seuraavaa autoa aletaan tekemään niin jannuilla onkin päällä pitkähihaiset paidat ja ulkona sataa kokoajan vettä....

    No shoutahan toi on ja mukavaa seurattavaa kaikesta huolimatta... En itse osaisi tehdä paremmin...
     
  20. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    joo näin on show on aina show.tarkoitin lähinnä että monet ottaa sen niin tosissaan ja tulee sitten selittään et eteks te pysty tommoseen tahtiin.tosiaan nuita autoja mitä em sarjassa on tehdään yhtä aikaa.ja hienoa jälkeä tekevät varsinkin alumiinista.mut tää karkas nyt ot...
     

Kerro tästä muillekin!