Sportsiden renkaat ja vanteet --> Apua kaivataan!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja JVEP, 28.4.2008.

  1. JVEP

    JVEP 1st gear

    Auttakaa tietämätöntä keltanokkaa ja kertokaa, mikä olisi sopiva rengas/vanneyhdistelmä -90 Sportsideen? Auton mukana tuli suht hyväkuntoiset 235/75/15 kumit, joita voisi tietty hyödyntää, jos mahdollista. Ajatuksena oli laittaa eteen 7x15" ja taakse 8x15" vanne. Auto on (ainakin vielä) vakiokorkuinen. Millä et:llä nuo vanteet tulisi olla, etteivät ne näyttäisi olevan liian ”sisässä”? US-partsilta tänään kyselin vanteita ja niissä olisi ollut et edessä 0 ja takana -13 (Cragar 441 chrome). Olisiko se hyvä? Jos jollain on kuvia kyseisen kaltaisesta kehonkuljetusvälineestä varustettuna silmää hivelevällä rengas/vanneyhdistelmällä, niin kuvia ja renkaiden/vanteiden leveyksiä, et-lukuja, jne. tulemaan tännepäin, kiitos! Myös muita kokoja saa ehdottaa, pääasia on, että näyttäisi hyvältä! Ja tietysti Chevyyn sopivia, nurkissa lojuvia vanteita renkailla tai ilman saa myös tarjota. Pahasti näyttää siltä, että vappuajelut tehdään nastarenkailla tai riisikupilla.. :eek:
     
  2. 63impala

    63impala 1st gear

    Mun pikkiksen alla oli 8.5 tuumaa leveät ET 0 ja 4/7 pudotuksella oli todella lähellä lokarin reunaa. Eli uskoisin että normi 15" korkea sopii kivutta. Noi mun kumit oli 275/45-20.
    Kuva löytyy:
    http://kuvablogi.com/nayta/763808/

    -Markku-
     
  3. 496SS

    496SS 3rd gear

    Omassa autossani on AR Torq-Thrust II vanteet, kokoa 15x8. ET -18.
    Renkaat 275/60/15 ja madallus 3/4".

    http://kuvablogi.com/nayta/644954/

    Vaikka nämä 15 tuumaset onkin nykymuodin mukaan "aivan liian pienet" :wink:
     
  4. veka79

    veka79 3rd gear

    Mulla on omassa sportsidessa American Racing torq-thrust II vanteet, edessä 17x8 et14 ja takana 17x9,5 et8, renkaat edessä 235/60-17 takana 275/55-17 madallus 4"/ 6"...
     
  5. indianjack

    indianjack 1st gear

    mulla sama kuin edellisellä, paitsi, että skottina ei oo Torq-Trustit vaan kopiot...Madallus 2/4 ja etulokarin kaaren pokkauksen sai "työstää" kumivasaralla....

    Jack
     
  6. sakkoa

    sakkoa 2nd gear

    Mulla 285 75 16 Offsetistä eikä vanteen leveydestä tietoo.Alkuperäinen
    Z71 vanne.Edessä aikas ahdasta.
     
  7. JVEP

    JVEP 1st gear

    Viimeinkin Chevy sai alleen uuden rengastuksen ja ajokausi voi alkaa! Nyt menosta vastaavat AR Torq-Thrust II 8x17 (235/65) ja 9,5x17 (275/60). Paketti löytyi myyntipalstan puolelta vähän käytettynä. Kiitokset kaikille keltanokkaa auttaneille!! Vielä kun tuon kopan saisi vähän lähemmäksi tonttia.. 8)
     
  8. enskari

    enskari 1st gear

    Minkälainen on ajaa noinkin leveillä eturenkailla? Mulla on 8x15 ET -13 vanteet ja vakioalusta. Minkä kokoisia renkaita suosittelisitte? Pitäisi pystyä myös ajamaan :D
     
  9. 496SS

    496SS 3rd gear

    Ihan ok. Jos on tiessä oikein pahoja uria, sitten esiintyy pientä levottomuutta, mutta ei mitenkään häiritsevästi.
    Hieman kapeammillakin eturenkailla toki varmasti pärjää :wink:
     

Kerro tästä muillekin!