Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    ellen ihan väärin muista tuolla 4.3 koneella pääsee vanhan mittaustavan mukaisella ECE 90km/h maantie tasanopeutta 7.5 litraa sadalla!
    ainakin niin mainostivat metroauton veekasissa takasivun mainoksessa vuonna 91.
     
  2. Stance

    Stance Gearhead

    Olen myös lukenut 30 mpg lukemista tuolla moottorilla. Ei paha, isän 2004 1.6 Ford Focus vei saman verran.
     
  3. 63impala

    63impala 1st gear

    Niin, toi motti tuli tuotantoon -94, eli mainoksen on pitänyt koskea 5.0TBI:tä.
    Mulla oli -95 Capricessa toi L99 ja ei sillä mun ajossa mihinkään 7,5 l:n kulutuksiin päässyt. Nätisti ajaen kesäkelillä tonne ysin pintaan taisi mennä. Hyvä kone se on, normikäyttöön ihan riittävän pirteäkin, wanhaan 5-litraseen verrattuna ero kuin yöllä ja päivällä.
     
  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    veikkaan että mainoksen kulutus oli nimenomaan 4.3 V6efikoneen kulutus, sitä kait sai tuohon sämpylään?
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mun mielestä sämpylää ei ole saanut vajaapyttyisenä
     
  6. ss70

    ss70 1st gear

    Tämä on omakin ymmärrykseni asiasta, ettei ole 6cyl sämpylöitä olemassa. Vanhaa laatikkomallin Capricea on -90 saanut sillä 4.3l V6 moottorilla. Vuosimalleista puheen olleen muutama vuosi sitten autokaupassa meinasi kiehua itseltä yli, kun kauppias väitti Lahessa olleen sämpylöitä jo -89 takseina. Ensimmäiset kun mielestäni tulleet vasta -90 markkinoille ja varaosavuodet noissa -91.
    Toisaalta eipä tarvinnut kaupasta Vetteä sitten ostaa vaikka olisi hinnan puolesta sopinut omaan sen hetkiseen budjettiin. Välillä aina kummastuttaa, että osa kauppiaista pitää autojaan kuin viimeisen päälle helminä joiden ostamiseen pitää melkein löytyä 3 suosittelijaa.
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    selvä. ihmetyttää vaan miten ne pystyi mainostamaan niin alhaista kulutuslukemaa???
     
  8. ossa250

    ossa250 Gearhead



    92-93 On saanut Caprice sämpylää 4.3 v6 kulutus 9.0 maantie 13,1 city

    5.0 v8 kulutus 9,0 maantie 13.8 city
    94-95 4.3 v8 kulutus 9.0 maantie 13.1 city
     
  9. calkemp

    calkemp Gearhead

    Niin, onko 305 tbi kiihkeämpi kuin tuo 4.3 v8 vai päinvastoin?
    Väännöt on ainakin paperilla 305:sen eduksi kun wikipediasta kaivelin tietoja.
    Miten lie vaikea tarvikeliikkeessä asioida, jos pikkukasiin joutuu osia/tarvikkeita osteleen??
     
  10. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kaikkiin letukoihin ainakin vuosien 55-alkaen saa hyvin kaikkia tekniikan osia. hankalampia peltiosat joskin nekin on helposti saatavia.
    kyseessä on tosiaan aikansa myydyimpiä perusletukoita, joita oli eniten taksi ja poliisikäytössä.
     
  11. 63impala

    63impala 1st gear

    L99 :llä pyörii kahdeksikkoo 305:lla varustetun sämpylän ympärillä. Perstuntumalla vääntöäkin on enemmän ja hevosia ne 200hp vs 170hp. Kkaikki ulkoiset osat ovat normaali vauhtiputkan kulutusosatavaraa, ne kun ovat samoja kuin LT1:ssä. Ainoa murheenkryyni noissa on se optisparkki jakaja, joka on ikävästi vesipumpun takana piilossa. Mut ei nekään enää maltaita maksa. Mulla oli tuollainen, missähän nykyään:
    http://kuvablogi.com/nayta/724859/
    -Markku-
     
  12. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Oli Hyrylässä joku vuosi sitten ´95 Caprice sedan kutvosella.
    Pitihän sitä kokeilla, josko vaikka... mutta se vaan oli laiska!
    Kulutus varmaankin on kohdillaan, kun sen saa vauhtiin ja mittailee sitten.

    Oli muuten vaaleansininen ja takapyöränkaaret pyöreät, kuten edellä.
     
  13. rammi

    rammi 3rd gear

    Paraniko noissa loppupään tuotantomalleissa kabiinin ilmanvaihto, onko omakohtaisia kokemuksia? vm -91 sämpylässä on aika hengetön tuulettimen moottori, ei oikein tahtonu puskea sitä ilmaa, aina oli ikkunat sade-/talvikeleillä huurussa.
     
  14. ss70

    ss70 1st gear

    Ilmanvaihto on tuossa -91 mallissakin hyvä, kunhan on vain kennot puhtaina. Sellaista öljynsekaista pölymoskaa ilmastointikenno täynnä, niin ei sieltä ilma kulje. Onko tähän muuten hyviä vinkkejä miten kannattaisi pitää puhtaana? Vai onko se kerran 15 vuodessa tehtävä ilmastointiremontti ainoa tapa.
     
  15. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Capricen ilmastointikennon saa helposti puhtaaksi tällä keinolla.
    Ottaa flektin , vastuksen irti ja puhdistaa ne.
    Seuraavaksi pölynimuri esiin ,teippaa imurinletkuun taipuvan kumiletkun pätkän noin 10mm paksuisen.Flektin, vastuksen aukoista imee pölymoskan kennosta pois. Puhdistin tällä tavalla viikonloppuna ja nyt puhaltaa 2 nopeudella yhtä hyvin kuin ennen 4. Kun laitan 4 nopeudelle tukka pölisee.
     
  16. ss70

    ss70 1st gear

    Eilen toista kulkinetta konttorilla käyttäessä kyselin noista Xenon valoista. Totta tosiaan näihin ennen vuotta -94 käyttöön otettuihin Dot valoja käyttäviin vermeisiin voi laittaa Xenonit paikalleen. Eikä tarvitse pesimiä/korkeudensäätöä. Onkos joku jo ostellut noita valoja ja siten vinkkiä mistä saa hyviä muutossarjoja kohtuulliseen hintaan?

    Absit edelleen telakalla ja alustavasti tietokone viaksi tuota arvon. Antureissa oli ohmit kohdallaan ja uudella anturilla kokeiltaessa ei tullut mitään liikettä niveliin. Siksikin tuo matopurkki epäilyttää, kun mitään värähdystä ei käy oli kompuutteri sitten paikallaan tai ei. Nyt purkki sisällä koppa auki, jos tuonne kosteutta päässyt vaikka ihan kuivalta näytti. Liittimissä mitkä tulevat purkille oli hiukan hapettumaa jonka sain kyllä helposti putsattua pois. Tuohan ei poissulje sitä mahdollisuutta, etteikö johdossa olisi hapettumaa pidemmälläkin. Pitää kalastella mistä saisi toista purkkia testiin niin sillä melko pian tuon homman saa testattua. Löytyykö Lahen alueella ~100km sämpyläkuskeja jotka pientä korvausta vastaan suostuvat oman purkkinsa n. 10min ajaksi irroittamaan testiä varten? Samalla voisi testata siinä vieressä olevan releen.
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mulla lienee jossain hyllyssä tuollainen xenon sarja, jäi omaan buickiin laittamatta.
     
  18. adheesio

    adheesio 3rd gear

    hmpf. kävinpäs capricea konttorilla näyttämässä, ja eipäs tullut juuri tarkasteltua mitään etukäteen... :oops: Ja niinhän siinä kävi että hätävilkut eivät toimineet ja vakajaan pää poikki. Vähällä onneksi selvisi. Onkos kukaan tuollaisten hätävilkkujen kanssa paininut ? Sivuvilkut vilkkuvat himmeästi, mutta muuten ei tapahdu mitään. Ehkä voisi vaikuttaa koskestushäikältä jossain...?
     
  19. ss70

    ss70 1st gear

    Onkos tämä vitsi vai? jos ei niin Inssi ei ole ollut tehtäviensä tasalla. Vai millaiset takavalot sinulla autossasi on?
     
  20. Latva jr

    Latva jr Gearhead

    Kuinkas paljon tota AC/lämppäriä joutunee purkaan että mainittuihin osiin, flektiin, vastukseen sekä kennoon pääsee sillä imurilla?
    Joutuuko nappaan kaiken lattialle vai onnistuuko jotenkin kikkailla niin ettei tartte käydä järjestelmää taas täyttämässä?

    Omassa -91:ssä on kans sama homma. Ilma ei oikeen kulje, ikkunat huurussa ja asennot on lähes kaikki samoja poislukien 4 millä lähinnä vain humina lisääntyy mutta mitään muuta ei oikeastaan tapahdu.

    Olisko joku ottanut jopa purkudokumentaatiokuvia?
    Mä oon suunnitellu jatkossa pitäväni jotain kameraa autossa jos joutuu taas jotain perseestä olevaa tekeen niin ottais AINA kuvia että olis vaikka muille helpompaa omiensa kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!