rengastusongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja HP, 1.5.2008.

  1. HP

    HP 1st gear

    kumman vanteen leveyden se rengaskauppias tarvitsee, koko- vai sisäleveyden? 6,5"ulko ja 5,5" sisältä leveelle vanteelle kauppasivat vammalan rengaspalvelussa 225/70 r14 rengasta. onko liian leveä,vetelä? tai sanoin että se on 6,5" mutta kumpi se "virallinen" leveys nyt on? nyt kaipailisin vähän rengastuskokemuksia tuollaiseen 60-luvun full size lullaan (mun tapauksessa galaxie). vai olisiko 15" rengastus parempi? semmoisetkin löytyisi 7" leveenä. tulee vaan tuollaiset kokeilut kalliikksi kun ostelee rengas ja vannekierroksia kokeillakseen.
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Kun vanteen leveys ilmoitetaan, se on sisämitta, eli mitattuna siitä kohdasta jota vasten rengas asentuu. Eli toi sun vanne on virallisesti 5.5 tuumaa leveä.

    Mun mielestä 5.5 x 14 vanne on surkean pieni fullsize autoon.
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    225/70R14-renkaat näyttävät kyllä huvittavan pieniltä Galaxien alla :lol:
    Galaxiessa käytettiin vuoteen -64 asti 14" vannekokoa ja renkaat olivat joko 7.50, 8.00 tai 8.50-14 ristikudosrenkaat. Jossain kuutosmallissa 7-tuumaisetkin. Esim. 7.50-14 on jo toista tuumaa korkeampi kuin 225/70R14.
     
  4. HP

    HP 1st gear

    mikä on noiden 7.5 ja 8-14 renkaiden ulkohalkaisija? jos vaikka sen mukaan katsoisi 15 tuuman radiaalia 7" vanteelle?
     
  5. mä_vaan

    mä_vaan 1st gear

    koko:---------------kehä mm:-----------vanne levys:
    7.50R14--------------2085--------------------5.5
    8.00R14--------------2092--------------------6
    215/70R15-----------2083--------------------6.5
    255/60R15-----------2095--------------------7.5

    tossa muutama fakta...
    vertailu pyörät on niitä yleisiä kokoja joita on hyvin saatavilla ja tarjonnan takia kohtuu hintaisia...

    ps. tuumakoot kaivettu vuoden -86 STRO:sta 8)

    pps. 225/70R14 kehä 2050mm
     

Kerro tästä muillekin!