Dodge 5.2l ruisku (318cid), käy hoonosti kaikin puolin about

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja muggo, 2.6.2008.

  1. Juola

    Juola 1st gear

    ^Hehheh... juu, on kai tuota tullut pari kertaa kirottua.. vaan onpa toisaalta tullut tekniikka tutuksi... etenkin kun investoituani noihin "repair manuaaleihin" en ole enää viitsinyt noita ammatikseen autoja korjaavia henkilöitä juuri vaivata.

    Ja onhan tuo toiminut kohtuudella nyt pitemmän aikaa. Jotain pientä nyt aina, mutta ajokunnossa kuitenkin pysynyt. Vaan ei se lambdaongelma täysin korjaantunut kun vaihdoin halvemmat tarvikeanturit originaaliin mopariin - ja nimenomaan TYHJÄKÄYNNILLÄ meinaa mennä rikkaalle monestikin. Sitä joskus ihmeteltiin sen tietsikan lukulaitteen kanssakin, että kun ajossa lambda toimii ihan kuten pitääkin, niin tyhjäkäynnillä se vaikenee, ja sitten vetää rikkaalle. Ja nenähän sen tosiaan myös kertoo monestikin.

    Muuten - olen nyt tämän kesän ajellut sillä Shellin melkein-100-oktaanisella. Aattelin, etteihän tuo pahaakaan tee, ja ainakin silloin tällöin tietyissä tilanteissa vaivannut nakutus on poistunut.
     
  2. muggo

    muggo 1st gear

    Tekniikka alkaa tulla tutuksi Ramin osalta, edellisessä painittiin korin sähköjen kanssa ja vähän välillä slanttarinkin motin kanssa nyt sitten oikeastaan pelkän motin kanssa :D

    Mutta, eeeköhän tuo tuosta pikkuhiljaa. Vähän vähemmän saisi ainetta syödä kyllä, tällä hetkellä kulutus jotain 16-17l/100km ehkä karkeasti arvoiden, ajaen sitä sallittua 80kmh. Ja tyhjäkäynnillä tupsuttaa tosiaan bensanhajua nokkaan, raa-an bensan :rotfl:

    Mutta, kaippa se nyt pitää vääntäytyä sitten työmaalle askartelemaan.
     
  3. muggo

    muggo 1st gear

    Nyt toimii rami lukuunottamatta sitä pientä rikkaalle menoa tyhjäkäynnillä, tuli putsattua vähän sieltä täältä tuota konetta ja kävin liittimet läpi 8)

    Joten taistelun kautta voittoon :rotfl:
     
  4. Macho

    Macho Gearhead

    Onko muuten sulla säädettävä se tps:n kiinnitys?
     
  5. muggo

    muggo 1st gear

    Eipä ole ei, kävi mielessä sama homma että tuosta saisi säädettyä tyhjäkäyntihärön, jos on vähän väärässä asennossa niin sehän selittäisi sen liiallisen volttimäärän -vikakoodin.. väää asento -> tyhjäkäynnillä kierrosten XXXX -syötöt, sitten täyskaasulla menee asteikoin yli -> vikakoodi.

    Tai noin sen pähkäilin mutta ei ole paha homma tehdä säädettävää kylläkään.
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Niin, oiskohan tuo niin että lambda-anturit on ns lämmittämätöntä mallia...
    Tyhmäkäynnillä EI pakokaasun lämpötila riitä pitämään toimintalämmössä.
    ja siitä johtuen menee rikkaalle. Closed? loop tilaan jolloin anturit ei pahemmin säätele seoksia.

    jos näin on niin on ominaisuus eikä vika :D
     
  7. Macho

    Macho Gearhead

    Kyllä. Sinuna mittaisin sen ensin ihan volttimittarilla niin saat varmuuden. Minimi ja maksimi.
     
  8. Juola

    Juola 1st gear

    Juuei - siis kun on tuollainen nelipiuhainen lambda, niin eikös se liene sellaista lämmittävää mallia? Näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää.
     
  9. muggo

    muggo 1st gear

    Tarvinnee mitata, tämä 'ominaisuus' selittäisi sen hiljalleen kiihtymisen vak.nop.säädin päällä.
    EGR voisi olla toinen vika paikka tyhjäkäynnin liian rikkaalla jylläämiseen. Mutta epäilen itse kyllä tuota TPS:ää ennemmin. Ei paha homma testata eikä korjata asentoa tarpeen vaatiessa.

    Mutta kyllä se jo nyt pistää mielen 8) kun kurvailee ramilla menemään, eikä tarvise pelätä että sammuu valoihin, vastaa kaasuun hyvin, käy nätisti kaikin puolin (paitsi että tosiaan tyhjäkäynti on rikasta). Ja ehkä muutenkin, saisi tuo inan vähemmän viedä matka-ajelussa imo.

    Jos Juolan polkuja seurataan, mitä tästä seuraavaksi hajoaa, perä/laatikko :poff:
     
  10. original

    original 1st gear

    kyllä se nelipiuhanen on lämmitettävä, sehän lukee siinä anturin mukana tulevassa parperissakin, ja manuali on sitä mieltä.
     
  11. muggo

    muggo 1st gear

    Neli ja kolmi piuhaiset lämmitettäviä, kaksi ja yksi piuhaiset ei.
     

Kerro tästä muillekin!