Mistäs saisin kardaanin th400-->

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jack, 14.7.2008.

  1. Jack

    Jack Gearhead

    Täytyisi nykyistä tekniikkapakettia muuttaa vanhempaan suuntaan. Kyseessä -74 Camaro alkuperäisellä perällä ( mallia en muista), laatikkona on th700, tilalle tulisi th400.
    Vanhaa kardaania on jouduttu lyhentämään, ja kysymys kuuluukin saisiko jonkin gm-vehkeen kardaanista esim. lyhentämällä tehtyä sopivan? Nykyistä ei ole tarkoitus ainakaan heti alkaa pidentelemään.
    Alkutiedot on hieman puutteelliset, mutta pääseekö näillä edes alkuun?
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

  3. Pion

    Pion Gearhead

    Ei voi valitettavasti kovin kehua tuota tarjousta. Tilasimme kardaanin tuossa alku vuodesta kyseisestä firmasta ja sähköpostiin laitettiin mitta menemään. Tieto oli 2viikkoa niin kardaani on teillä. Nooh 3 viikkoa odoteltiin-> soitto-> "nyt ei kerkeä katsomaan soita tuossa illalla uudelleen". Pari päivää meni että sai tiedon ettei nyt ainakaan vielä pariin viikkoon saa. Parin viikon päästä taas soittamaan ja kiirettä tuntuu olevan. Ei kardaania. Mittakin piti laittaa uudelleen johonkin väliin menemään.

    7 viikon odotuksen jälkeen tulee tieto "ei nyt ainakaan tältä firmalta saada kardaania, eikä tiedetä mistä saisi". Näyttelyt rupesi lähenemään ja kardaania oltiin vailla joten eikun itse tilaamaan summitilta osat, kardaaniputkea suomalaisesta firmasta ja 1½viikkoa niin kardaani oli valmis.
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Tilasitteko suoraan vai racers placen kautta? Onko muita paikkoja josta vois kardaania tilailla?
     
  5. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  6. Pion

    Pion Gearhead

    Racers placen kautta yritettiin ottaa.
     
  7. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Mä tilasin Racers placen kautta moserin peränkuoret chevelleen viime syyskuussa muistaakseni, ei oo näkynyt... Pari kertaa oon soittanut ja kysynyt missä viipyy. En kyllä enään tarvikkaan. Toimitusajaksi luvattiin 6 viikkoa.

    Viimeksi kun soitin Laakkoselle kysyäkseni koska tilaamani kamat tulee, en ehtinyt edes kysyä tota perän kuorta kun lyötiin luuri kiinni. Taitaa olla niin että tämmösen yksittäisen perseaukisen tonnin- parin tilaukset per vuosi ei kiinnosta.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    tuolta tuli yksi kardaani, hyvin suju, toimitus tosin usaan. Puhelimessa latelin mitat niiden oman kaavakkeen mukaan ja luottokorttinumeron.

    -JJ-
     
  9. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Joo vituiksi siellä on palvelu mennyt. Talvella odotin mäntiäni kuukausikaupalla ja niitä ei kuulema ole saatavilla edes tehtaalta. Kumma juttu kun sain ne toisen liikkeen HYLLYSTÄ. Ja saatavuusongelmiakaan ei olisi ollut tehtaalta saadaa. Oli toiseen autoon tavaraa myös tilauksessa, ei ole tullut ja aikaa on sentään yli puoli vuotta, en ole kysynytkään tosin,
    tiedän oikein hyvin, että ei sieltä saa mitään.

    yhden onnistuneen tilauksen olen tehnyt, se oli ensimmäinen. Sen koommin ei ole juurikaan mitään saanut kuin katteettomia lupauksia.
    Miksi luvataan, jos ei ole katetta.
     
  10. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    Ja taas välähti mieleen, ennen otettiin kardaani kainaloon ja mentiin
    sorvaamoon missä setä leikkas joukit irti, laitto uuden kardaaniputken väliin, hitsas kiinni ja tasapainotti vielä :wink:
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Koneistamo? Ja jostain sopivat piilofarmarin tai BOP -kardaadin sisäpuolisilla ristikoiden lukituksilla (vahvemmat) varustetut haarukat päihin.

    Itsekin noita on lyhennetty, sopivaan telineeseen (irtolaatikko ja perä), ja sitten sopivaan mittaan ja hitsaamaan päädyt paikoilleen muutamasta kohdasta ja naputtelemalla suoraksi. Kun heittoa ei ole, sitten umpisaumaa. Ainakin nuo tähän saakka tehdyt on toimineet kelvollisesti.
     
  12. maxy

    maxy 3rd gear

    Minkäs mittaisia on nuita chevyn pikkulohkon kardaaneja? Itse tarttis 148cm lenkistä lenkkiin. Entä nuita joukkia minkä eri mittaisia niitä on? Nimimerkillä amathööri asentaja.
     
  13. cam68

    cam68 1st gear

    minä tilasin summitilta osat.. yoke ja ristikot sekä strangen hitsattavat päät, romut lootaan soitto S&N KARDAANILLE helsinkiin ja mitat mukaan
    viikon sisällä tekivät osien väliin putken ja maalattuna takaisin.. oli just sellainen mitä tarvitsin ja tuntui siellä päässä oleva kaveri joka työtilauksen otti vastaa tietävän jotain kun kyseli lootat ja perät sekä mikä auto :eek: tuli vain sellainen kuva et taisi olla harrastaja itsekin..
    ja on iso tehdas mutta tekevät yksityisellekin väliin.. omista osistakin..(putki tuli heiltä)
    SUOSITTELEN..
    http://www.sncardan.fi/tuotteet/nivelakselit.html
     
  14. Pion

    Pion Gearhead

    Jep, itsekkin tuolta S&N kardaanilta kyselin niin hyvin asiallista palvelua oli. Osat tosiaan joutuu tilaamaan itse kun ei noita tuuma mitoituksella olevia osia firmalla ole. Hintakin on vielä kohtuullinen.
     

Kerro tästä muillekin!