puolivyörenkaan asennus vanteelle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja wizkid, 16.7.2008.

  1. wizkid

    wizkid Gearhead

    Kuinka kauan sitä rengasta pitää oikeen venyttää sisärenkaalla, että se palaa alkuperäiseen leveyteen? Olen venyttänyt renkaan sisäreunoja sisärenkaalla 5 päivää, mutta vieläkin oli aivan liian kapea.
     
  2. mä_vaan

    mä_vaan 1st gear


    Ei sitä tartte venytellä jos rengas ja vanne on sopivat toisilleen, senkun lupsauttaa vanteelle niin kyllä se muotonsa hakee...

    jos meinasit että rengas on painunut kasaan (ollu vaikka pinon alimmaisena lapeallaan olevassa pinossa) ja vanteelle laitto ei onnistu,niin se tarvii ammatti miehen kikkailua oikeilla työkaluilla.

    ei meinaan oo niin helppoa ku telkkarissa :rotfl:

    ps. kokemusta työn puolesta, se ei oo aina helppoo.
     
  3. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Kyllähän ainakin just nuo rätti- ja puolivyökumit ovat uutena niin kasassa (tiukkaan muoviin pakattuna), että aika "lupsauttaminen" on sellaisenaan... :odroll: Mä laitoin puolivyöt muistaakseni muutamaksi päiväksi venytykseen useamman puupalikan avulla, ihan asentajaa helpottaakseni.
    Iäkkäämpi rengasasentaja haasteli joskus, että käytti itse aikoinaan pakastinta avuksi. Jotain palikkaa renkaan väliin ja hetkeksi "jäähylle", niin asennus onnistui helposti ilman päivien levittelyä. Se oli kuulemma sitä aikaa, kun noin 90% asennettavista kumeista oli ristikudosrenkaita... :wink:
     
  4. Luigi

    Luigi Gearhead

    Kiristysliina/kuormaliina ympärille ja kiristystä,sillä se nousee vanteelle vaikka ois posket yhdessä. Tuolla konstilla menee ainakin tubeless.
     
  5. wizkid

    wizkid Gearhead

    Juu muoviin oli tiukasti pakkattu nuo renkaat. Täytyy kokeilla ylhäällä olevia vaihtoehtoja.
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    Sisärenkaallisena laittaminen onnistuu aika helposti melkein suoraan paketista. Sen sijaan sisärenkaattomana se voi vaatia kaikki mielikuvituksen keksimät levityssysteemit, ettei ilma enää karkaa vanteen välistä.
     
  7. mä_vaan

    mä_vaan 1st gear

    noin juuri:

    pikkukikka on asentaa rengas vanteelle sisäkumin kanssa.
    sen jälkeen jos ei halua sisuskumia ja vanteessa on hump olakkeet niin tiputtaa vanteen vaan kasattavalta puolelta (jos vaikka käännetty vanne) ja ottaa sisuskumin pois jonka jälkeen on helpompi painaa kumi/vanteen rako kiinni kun toinenpuoli on paikallaan.

    ja vóla hermo meni ja pari askia tupakkia ja useita kaffi taukoja mutta tulipahan tehtyä :rotfl:

    kyllähän se sinne menee vaikka väkisin...
     
  8. wizkid

    wizkid Gearhead

    tämä vinkki oli todella toimiva. Meni todella helposti rengas paikalleen, kun vähän kiristi liinalla.
     

Kerro tästä muillekin!