Kannentiiviste ahdettuun

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja astro 350, 24.7.2008.

  1. astro 350

    astro 350 1st gear

    Kokemuksia ahdetun 350:n kannentiivisteista, onko eroja..
     
  2. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Paljonko meinaat ahtaa?
    Mitka peruspuristukset?
    Mitkä männät?

    Ilman perustietoja esitetty kysymys on sama kuin kysyisi että kun sytyttää dynamiittipötkön,koska ja kuinka nopeaa se räjähtää...
     
  3. napa

    napa 3rd gear

    sytytetty dynypötkö ei räjähdä, vaan palaa kuin kynttilä loppuun, jos siinä ei ole nallia tai heitä siitä esim. veteen, siellä se voi ulkoisen hapen puuttumisen vuoksi jopa räjähtää...

    ahdetuissa koneissa metalliset kannentiivisteet on hyviä, muihin ei oikeastaan kannata sekaantua, oli sitten ahtoja 0.3 bar. tai 3 bar...
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Meillä on hyviä kokemuksia cometicin pahveista, ei oo toistaseks vuotoa esiintynyt.
     
  5. valiant65

    valiant65 Gearhead

  6. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Kyllä ennenvanhaan oli dynamiitissä sytytyslanka....
     
  7. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Mutta asiaan:
    Mulla taas FlatOutin MLS-pahvi ja hyvät on kokemukset.Pitää vain olla MLS-pahvilla todella siisti koneistusjälki.
     
  8. astro 350

    astro 350 1st gear

    Kone on aluperin vapariksi tehty

    Tällä hetkellä ahtaa 0,7 bar ja puristukset 9,5 paikkeilla.
    Vakio männät ja vesiruisku, ennakko 4 astetta eikä nakutus murheita.
    Eilen pari terävää rykäisyä peräkärry nupissa ja aapparin puoleinen
    kansipahvi antautui..
    Nyt on kone jo lähdössä pois ja tarttis laittaa sellaiset kansipahvit
    että kestäisi Ko. paineet, olisko samalla hyvä vaihtaa kannenpultit
    ARP:n vastaaviin.
     
  9. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Ja se lanka meni nalliin ei dynamiittiin.

    Kupari tiivistettä tuttavat ahdetuissa on käyttäneet mutta henk.koht. kokemusta ei ole.
     
  10. RabaFari

    RabaFari 1st gear

    Eiks ketään liekkirengas-sydeemeitä käytä? Mulla oli yhessä laitoksessa jyrsitty lohkoon urat sylinterien ympärille ja uraan alumiinista sorvatut rinkulat. Toimi ihan vakiopaffin kanssa. Kuparilankaa tms. voipi kans käyttää.
     
  11. El 60

    El 60 Gearhead

    Meinasitko selvitä pelkällä kansipahvin vaihdolla? Varaudu henkisesti että seuraavaksi "hörppää" männän siitä sylinteristä johon nesteet pääsi.
    Jos et kesken ajokauden viitti alakertaa purkaa, niin tee ohivuototesti kun oot saanut uuden pahvin paikalleen.. saat osviittaa mahdollisesta rengas vaurioista. Kannattaisko kokeilla jollain normi paffilla ettei mee hyvät pahvit hukkaan... Joitain metallipaffeja voi kiristää useamminkin kun taas toisissa "kumi" pinnoite. Ei varmaan haittais jos ottaisit paksummat tiivarit että saisit ruttua vähän laskettua.
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

  13. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Mikä siellä on ennakko kierroksilla?Hoiteleeko oma boksi tätä ennakkoa vai onko siellä vanhanmallinen jakaja?
     
  14. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    :rotfl:

    Olis pitänyt nuorempana räjäytellä enemmän latoja niin tietäis tuonkin :rotfl:
     
  15. astro 350

    astro 350 1st gear

    Tässä on -93:n Astron oma Ecu ja -96 Vortec:n Edelbrockin piiri
    joka ohjaa Mpfi ruiskua sekä sytkää.
    Vakio kansipahvi ja ajeltu noin 2 tkm.
    Fel pron rallipahvit taitaa löytyä US-partsista vai kuinka ?
    Minkä laisiin tehoihin CK on Moppen kanssa päässyt noilla ahdoilla..
     
  16. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Kyllä luulisi löytyvän partsilta hyllystä.Jos en väärin muista niin mullakin saattaa olla moiset tallissa roikkumassa.
    Omaani jotkut felpron rallitivarit tilasin kun 6-71 tuli keulalle,mutta tallikaverille oli tullut joskus tommoiset FlatOutit ja niitä ainakin tiedän että on onnistuneesti käytetty kovillakin ahdoilla.
     
  17. f-85

    f-85 Gearhead

    Aiemmissa ahdin versiossa käytettiin fel-pron "sinisiä", kunnes alkoi paine kasvaa liiaksi siirtyä cometecin tiivisteisiin. Molemmat on toimineet kyllä hyvin.
     
  18. astro 350

    astro 350 1st gear

    Missä paineissa siirryit cometecin..
     
  19. f-85

    f-85 Gearhead

    Kilon jälkeen.
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Mulla tuli 0.7barilla todella ahdistavilla pakosarjoilla sekä normaali mekaanisella kepillä (ei mikään blower malli) 520hp 700nm ilman mitään erityistä säätämistä. 620nm jo 2500rpm. Kaasareita oli kai joskus ehkä joku ruuvannu. Pelaa kyllä kun kello.
     

Kerro tästä muillekin!