TH 350 tietoa vailla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kingrat, 28.7.2008.

  1. kingrat

    kingrat Gearhead

    Meidän tuonelan taksissa on kaiketi orgis vm -80 laatikko. Nyt kun vekostimeen viimein on ehditty vähän paneutua muutenkin, kuin ajamisen merkeissä bongasin seuraavaa :eek:

    Konehuoneesta löytyi kaiken paskan alta "Emission hose" - tarra. Siinä huomiota herätti vekotin nimeltä "TRANS CONV SWITCH" (löytyi myös konehuoneesta). Siihen tulee 2 vihreetä johtoa, joista toinen menee laatikolle, toinen jonnekin? En vielä testannut sähköä.
    Hässäkkään tulee myös alipaineletku, joka on katkaistu, samoin kuin purge canisterin muutkin letkut. Mitään muitakaan saastehimmeleitä ei tässä Metron tuomassa vehkeessä ole.

    Nyt kiinnostaa tuo katkaisija, mitä se tekee ja miksi??
    Olisiko syytä kytkeä alipaine siihen ja miksi?

    Alunperin tarran mukaan sen pitäisi olla kitketty kai PCV:n alipaineeseen, mihin laitan sen, jos laitan?

    Aina näissä näköjään on uusia ihmeitä :eek:
    Luulin tuon ikäisen lootan olevan ihan sähkötön!

    Kiitos apusista jo ennakkoon![/b]
     
  2. Lukkoturbiinin ohjaus se siinä sulla on käsillä. Kyseessä ei ole saastelaite. Alipaineohjauksella tuossa vielä tietokoneettomassa (1981 tietsikan esiaste ja 1983 eteenpäin CCC -ohjaus) kytkeytyi lukkoturbiini kiinni ja avautui. Lisää johtoja asian tiimoilta löytyy jarrupolkimen luota. Jopa kytkin, joka avasi lukkoturbiinin kun jarrua painettiin.. Siis jos joku ei ole sitä irroittanut.

    Pistä kuntoon, jos turbiini on ehjä. Säästää bensaa maanteillä.

    Onkos tuo manalanvaunu bensa vai diesel? Käsittääkseni Metro/ Suomen GM toi aikamonta diesel manalantaksia 1980?
     
  3. kingrat

    kingrat Gearhead

    Kiitos tiedosta!
    Olipa yllätys mulle, että jo ton ikäsessä on lukkoturbiini, eipä tullut edes mieleen :eek:
    Auto on 305 bensa, Muhoksen hautaustoimiston entinen. Ollut virka-ajossa todella pitkään, eli vuoteen -01 asti.

    Mistä siihen alipainekelloon arvaa ottaa alipaineen, kun tossa on tarvike PVC, eikä siinä ole ylimääräistä lähtöä? Voiko sen ottaa kaasarilta, läppien alla on toinen lähtö vapaana?
    Pitää tarkistaa tuo jarrupolkimen seutu, onko katkaisija tallessa ja johdot olemassaan. Tarkoitus olisi vehjes kunnostaa tytölle käyttöharrasteeksi pikkuhiljaa. Eli kaikki, mikä on kulunutta tai rikki, korjataan tahi vaihdetaan.
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Minulla samaa virkaa suorittaneessa otettu kaasarista se alipaine...
    Pari vuotta uudempi mutta pitempään siviili-käytössä.... Ja kunnostus-projektina nyt.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lukkoturbaani tuli jo -70 luvulla. Noi lootan alipainelähdöt on tehtaan jäljiltä aina suoraan imusarjassa ja siihen ne kuuluu myös laittaa.
     
  6. kingrat

    kingrat Gearhead

    Kiitosta infosta, laitetaanpa sitten se silleen!

    Käyköhän tuo systeemi ohjaamaan myös th200 lukkoa? On käynyt mielessä semmoisenkin vaihtaminen tuohon, kun on lootakin nurkissa olemassaan :eek:
     

Kerro tästä muillekin!