VW K70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Kustom STW, 25.10.2006.

  1. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    Täysin samaa mieltä ja eikä millään pahalla, mutta mikä tekee tuosta vw koneesta muka niin hyvän ja edistyksellisen.
    K70 koneella ei oo mitään tekemistä tuon vw:n yleis koneen kanssa. Fiat toi markkinoille hyvin vastaavan remmijakopää, paininkuppikoneen jo parivuotta ennen volkkaria ja käytti sitä 2000-luvulle.
    Samanlaisia yhteen lohkon malliin perustuvia bensa ja dsl. koneita on tehnyt esim. Opel, Mazda, Nissan, Peugeot, Mitsubishi, Renault ja moni muu, mutta varmaan eniten meidänkin purkaamosta tämmösiä perus koneita on myyty juuri volsuun. Sen olen huomannut 15 vuotisella osakauppa kokemuksella, että vannoutunut VW mies ei anna päänupissaan mitään sijaa sille, että joku muukin automerkki voi olla vähintään yhtä kestävä, kehittynyt ja ennenkaikkea VARUSTELTU!
     
  2. Joksa

    Joksa Gearhead

  3. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Komia VW!

    Ai niin, nyt on viimein tullut pienoismalli myös K70:sta.
    Piti ostaa sellanen tämän vuoden Big Wheelsistä.
     
  4. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Eeeeeei...
    Vähän sinnpäi kuitenki.
    1.6 75 ja 90 hp
    1.8 100 hp

    Itellä löytyy 1.8 kone ja 1.6 kone, siitä en tiijä kumpi se noista on. 1.8 tulee paikalleen kuitenki jos saa joskus koko röntän siihe kuntoon että omin voimin kuvittelis liikkuvansa.

    Mieluummin möisin jollekki jolla olis tilaa/áikaa tehdä.
    Uusia osia saa pari pahvilaatikollista mukaan ja melkei jokasita vanhaa osaa on kahen auton edestä.
     
  5. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Multa löytyy projekti K70 jos joku semmonen haluaa pitäis olla "iso lohkolla" :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Hinta olis jotain 200€ luokkaa...

    mutta paperit ja avaimet hukassa :(
     
  6. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    "Batmobile" saattas auttaa tossa tilanteessa...luulen ma?
     
  7. BB Custom

    BB Custom 1st gear

    K70 moottori = NSU

    Joku aika sitten(n10v?) em konetta käytettiin NSU jokkisautossa kun joku oli keksinyt tuon yhteyden tehtaiden välillä ja sai AKK:n siunauksen asiaan.
    Kone oli todella kova kiertämään ja aika edistyksellinen ikäisekseen. Oli vaan hankala löytää aihioita...?

    Pala historiaa[/quote]

    Tunnen nämä heput ja heillä riittää osia NSU Prinz 1000 ja Typ 110 n. 50kpl ja K70 ehkä 20-30kpl. (autoja yleensäkin reilusti yli 100) Niin ja K70 moottori on jatkojalostettu NSU:n moottorista joka oli ilmajäähdytteinen...
     
  8. Trampas

    Trampas 1st gear

    Löysin tollasen mielenkiintoisen linkin, mistä selviää aikas hyvin tuo NSU-VW -tekniikan sulautuminen.

    Tarpeeksi kun tuota historiaa tutkii, niin huomaa, että se alkoi jo kuplan syntymästä.
     
  9. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Olis paikka mihinä laittaa nii vois ottaaki, vaan ku ei oo. Entinenki on kuulemma vaan tiellä koko ajan.
     
  10. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Eiku tarkotin sen lahon LS:n dokumentteja...
     
  11. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Oliko mulla kahet paperit? :eek:

    Niimpä muuten olikin... Taispa olla vielä runkonumerokin irrallaan... :odroll:
     
  12. Joksa

    Joksa Gearhead

    [​IMG]
    Saishan siitä aika komian.

    Sattuisko täällä olemaan aiheen harrastajilla ehjää paisuntasäiliötä?
     
  13. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Mulla voip ollakkin. Onko puutetta?
     
  14. pötkö

    pötkö Gearhead

    Mulla olisi uudenpaan malliin ajovaloumpio uusi siis suorakaiteen muotoinen.
    NOS osa :lol:
     
  15. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Hyi helevetti :lol:

    Oma K-syteemi on ´74, eli kanttilamppu, vaan en kyllä aivan varmasti oo siihe selalsia laittamassa, on ne nii luokattoman rumat. :lol:
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ne kanttiset on neekerimallin valot, "paremmissa" malleissa oli sitten pyöreät. Sama homma se oli muissakin samanikäisissä volkkareissa :)
     
  17. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Ootko iha varma ettei ollu vuosmallikysymys?

    Mulla nimittäi varaosavehjas ´72, pyöreillä valoilla, ja varustelutaso huonompi.
     
  18. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Eiku siis väärinpäin: se sun punainen `74 on pyöreillä valoilla...`71 - `72 ovat kanttivaloilla...kuten se varaosa-auto vm. `72.
    Siis tuo valojen muoto ei ole varustelusta vaan vuosimallista riippuva asia.
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Hmm joo... Muissa volskuissa se menee varustetason mukaan. Isällä oli 5kpl K70:siä joista yhdessä oli kanttivalot ja se oli perusneekeri K70. Mutta se olikin tosiaan ´72 mallia kun muut oli uudempia L malleja. Että saattaa se olla niinkin.
     
  20. Joksa

    Joksa Gearhead

    On sen verran hapero, että alkaa paineen alkka vähän falskaamaan.


    Mitä tulee valoihin, niin olen ollu siinä uskossa, että tuplavalot ovat LS-mallin, mutta vanha tehtaan varaosa kataloogi ei tunne kuin kanttikkaan lampun. Oliskohan sekä varuste- että vuosimallikysymys.
     

Kerro tästä muillekin!