Remmiahdin + Turbo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja astro 350, 28.5.2008.

  1. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    No nyt mulle valkesi miksi se poistui niin rivakasti.Tarkemmin en "kerinny" kattelemaan sun konehuonetta lähtöjonoissa.Pikaisesti kun vilkaisin,näin vain turbon ja mietin että millä helevetillä se noin pieni kone pomppaa viivalta nuon isolla turbolla kun tuntui ettei rundeja ollut turhan paljon.

    Auto on hieno ja kulku ja tekninen toteutus hatunnoston arvoista!!!
    Onnittelut!!
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Yhdyn edelliseen, siis ei fyysisesti mutta muuten :lol:
    Todella hienosti lahtee peli liikkeelle, hiukan lahtiessa sutasi, mutta kun pito on kohdillaan niin sehan mennee 10 puolelle etta kiljahtaa.

    Stana kun ei oikeen kerennyt kauheesti siina paivan aikana katteleen mitaan tommosia herkkuja.
    No ei se mitaan, VIELA ON KESAA JALJELLA...... :wink:
     
  3. kimple

    kimple 1st gear

    Kiitoksia vaan :) :oops: .
    Nyt lauantaiksi (V8/GTI kiihd.päivä) vaihtuu "peräruuvi" 4,88:1seksi. Entisellä neljä puolikkaalla perävälityksellä pyörii huiput tuolla 270 km/h paremmalla puolella, eli hiukan on turhan "pitkä" vartille.. Josko tuolla tiuhemmalla sais hiukan enemmän voimaa matkalle :D .

    ps. Neljä ja puoli tonnia on kierroksia lähdössä..
     
  4. laakkius

    laakkius Gearhead


    sulla on laatikossa sitten melko harva vitonen vai? :eek:
    Vai onko rajoitin jossain 9tonnissa?
     
  5. kimple

    kimple 1st gear

    Rajotin 8700rpm.
    Vitonen on 0.78:1 (Supran laatikko W-58 )
    GPS:n mukaan 4 tonnin kierroksilla vauhtia 130 km/h.. Eli 8:ssa tonnissa 260km/h
    Eli aika pitkä välitys on :eek:
     
  6. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Mikä se on se volkkarin ihan tehtaan malli? Joku TSI, siinä on molemmat, kaasun mukaan vaihtelevat vuorojaan.
     
  7. laakkius

    laakkius Gearhead

    Jees, kyllähän se tolla yhtälöllä taitaa toteutuakin... :rotfl:
    Minkä supran loota toi on? MK4?
     
  8. jknR

    jknR Gearhead

    Hyvähän toi 260 olisi vartin loppunopeudeksi, mutta mailille varmaankin liian tiuha välitys... :rotfl:
     
  9. kimple

    kimple 1st gear

  10. bootsi

    bootsi Gearhead

    Pidätkö mahdottomana, että kiertää vielä 5:lla 8000rpm?
     
  11. kimple

    kimple 1st gear

    Epäiletkö!?. Kiertää vaikka 9 tonnia jos vaan ajaa uskaltaisi.
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    turha on poikain epäillä ettei tämä toyomoto sitä tekisi....
     
  13. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

  14. mä_vaan

    mä_vaan 1st gear

  15. jknR

    jknR Gearhead

     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Saiskos tulla respektiä Cafe Ursulan parkkiksessa vai pitääkös vielä lisätä feikkirolex ja ontot kultavitjat plus solariumrusketus kun ei toi dieselnoki kelpaa ?
     
  17. turbo 245

    turbo 245 Gearhead

    [/quote]
    viime kesänä oli street slidessa keltainen farmarivolvo, jossa oli remmiahdin ja turbo.. että kyllä suomessakin vastaava viritys tehty :eek:[/quote]

    Toi on mun ympärivuotisena käyttöautona, nyt tosin isommalla remmiahtimella kuin silloin Hyvinkäällä. Remmi ahtaa turbon läpi ja ahtimien välissä on mekaaninen läppä joka antaa turbolle lisää ilmaa kun remmin tuotto loppuu. Laatikkona on TH-350 shift kitillä, tosin luistaa kakkosella ja kolmosella lämpimänä. Nyt on hommattu manuaalikoneisto laatikkoon ja pitäisi laittaa se paikalleen samalla kun laatikko rempataan ensi kesään mennessä.
    Aika oli 15 tasan ja 160km/h, turbiinista johtuen lähti kuin viivalta kuin maku purkasta :D
    Tehoja pitäisi olla n.350 kaakkia 1,4 bar ahdoilla, nykyistä kokoonpanoa ei ole penkitetty vielä.
    Kaiken kaikkiaaan kiva käyttöauto jolla on kiva härnätä tuningvessoja :poff:
     
  18. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kevään 2008 American Car Show:ssa oli Sarlinin osastolla joku nelkku kahdella turbolla ja yhdellä mekaanisella ahtimella. Puolipimeässä hallissa helvetinmoisessa bassorytkeessä ei vaan "ehtinyt" tarkemmin tutkia kombinaatiota puhumattakaa että olisi alkanut huutamalla kyselemään osastolla päivystäneeltä Sarlinin väeltä. Yhdellä vanneosastolla olin jo "keskustellut" ääneni käheäksi.
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Oisko tuo ollut kuitenkin Mersun kutos-diisseli, farkku-123 moottori.
     
  20. RebelMonster

    RebelMonster 1st gear

    Eiköhän Cridden farkussa ollut aluksi 5-pyttyinen OM617A, ja nyttemmin "väyrysen" kuutosdieseli OM606.. :odroll:

    Ekasssa versiossa remmi + 1 iso turbo ja uudemmassa remmi+ 2 isoa turboa..
     

Kerro tästä muillekin!