Kauanko teidän tuontiautot on maannu satamassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja bbford, 24.7.2008.

  1. asperiini

    asperiini Gearhead

    Onneksi olkoon! Mulla kanssa tuo noin 3,5 kk jo odottelua.
    Auto makaa satamassa ja ulos ei näy saavan vaikka itse olen laskuni maksanut jo toukokuussa. Näin sitä ihmistä kusetetaan :mad:
     
  2. Leafhill

    Leafhill Gearhead

    Hienoa! vielä kerkee vähän ajella, nähärään vuosikertaruosteis.
     
  3. gonzo

    gonzo 1st gear

    Joo torstaina saatiin iso läjä tavaraa ulos.Mutta se chevy vielä makaa jossain(maksettu 29.4) tais jäädä vintage rustit näkemättä.On hiukan syöny energiaa ja hermoja tää touhu.Kun kaikki kamat on tallissa niin vedän kunnon lärvit..kiitos bbford viskipullosta.
     
  4. peltilehmä

    peltilehmä 1st gear

    Homma ei edisty vieläkään

    Kontit jo pari viikkoa hesassa seisseet mutta onko kukaan muu kuin "bbford" saanut autoa/prätkäänsä? Mikähän hommassa vielä maksaa?
    :mad:
     
  5. gonzo

    gonzo 1st gear

    Osa on saatu mutta osa makaa satamassa..josko tulevalla viikolla tapahtuisi jotain.tutuilla 1 auto ja 1 pyörä lepää mun autoni lisäksi satamassa.
     
  6. bbford

    bbford Gearhead

    Toivotaan tosiaan että teidän muidenkin laitteet vapautuu pian. Kiitos vielä Gonzolle avusta ja vinkistä ylipäätään että tollasen auton löysin vihdoin.
     
  7. kupeevoortti

    kupeevoortti Gearhead

    taskinen perkele

    soittelin noin puoli tuntia sitte oocl:n konttorille ja sieltä kerrottihin jotta suomen pääs asiat on ok, mutta jenkkilän pää pitää kontteja "holdis". eli taskisen rästit tms. on syynä tähän viivyttelyyn. joitain kontteja on vapautettu ja osa on vielä pidos. jos teillä on kontin numero niin oocl:ltä saa tiedon mitä ko. kontille kuuluu. tänään oli luostarinen saanu yhyren kontin ittelle, eli joku onnekas saattaa pian romunsa saara. pinna kiristyy, muttei katkee.
     
  8. gonzo

    gonzo 1st gear

    Eipä näyttäny tämäkään viikko tuovan muutosta tähän kurjuuteen.Kasvaakohan nää vähäiset hiukset takasin tän vitun hässäkän jälkeen? Helevetin jenkit toden näköisesti joku läski jenkki ei ole jaksanut painaa nappuloita tietokoneessaan..perkele
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuossa joskus meilläkin oli muutama tapaus että varustamo ei luovuttanut jotain kontteja kun oli muka maksamatta. Vähän kun rähjäsi niin selvisi et joku toimiston akka oli unohtanut maksushekin pöytälaatikkoon eikä ollut vienyt sitä pankkiin. Tuollaista toi on kun maksuliikenne pelaa suunnileen oravannahkatasolla.
     
  10. asperiini

    asperiini Gearhead

    Luostarinen toi yllättäen eilen illalla mun Pontiacin ihan ajamalla tallille.
    Eli mun osalta tää odottelu vihdoin loppui.
    Ajoon tuota ei nyt enää viitti laittaa eli näkyy liikenteessä sitten ensi kesänä.

    Helpotti :D
     
  11. Jantte

    Jantte 1st gear

    täällä toinen jonka kurjuus vähän helpotti, tänään käyn corveten osat hakemassa. Omalta osaltani väliaika ratkaisuilla n.1,5tkm saatiin mittariin lisää tänä kesänä. Toivottavasti loputkin saavat autonsa ja muut rojut mahdollisimman pian
     
  12. nikke

    nikke Gearhead

    :cry: :cry: ei millään jaksais odottaa :cry: :cry:
     
  13. peltilehmä

    peltilehmä 1st gear

    ´69 Newport vihdoin pihassa

    Torstaina sain omani vihdoin, vielä odottelen HD:tä toisesta kontista.
     
  14. gonzo

    gonzo 1st gear

    Kauhulla oottelen 10 asteen pakkasia.Toivottavasti on ees vähän pakkasnesteitä laitteissa...voi helevetti.
     
  15. velppa

    velppa 1st gear

    hakusanat Stimports, maannu satamassa, asperiini,Luostarinen


    Kiitos kovasti, Asperiini!
    Kova oot huuteleen!! Mutta missä on omatuntosi.

    Väität että maksoit että laskut etukäteen. Ei taida pitää paikkansa.
    Toista tonnia oot vielä pystyssä....

    Toivottavasti ei oo rahat loppu.
    Autojen maahantuonti toisen henkilön nimiin perustuu luottamukseen.
    Tiedät varmasti itsekin että en voi periä laskuja sinulta juurikaan millään keinoin. Tässä taas yksi hyvä esimerkki siitä miksi laskutan tullimaksut ja muut kulut asiakkaalta etukäteen. Ei minulla ainakaan ole kassassa niin paljoa rahaa että voisin rahottaa muiden henkilöiden maahantuontia.

    Luulin olevani ystävällinen että tuon autosi ilmaiseksi tallillesi. En kai pelkästä rakkaudesta romuun palkkaa työntekijöitä kuskaamaan autoja ympäri suomea.
    Sori vaan mutta lasku tulee perästä.

    Toivottavasti sinussa on sen verran miestä että hoitaisit omat velvollisuutesi.

    Kiitos kovasti!

    Terveiset kaikille muillekkin odottajille:
    Autoissa on pakkasnesteet ja kyllä ne kunnossa on. Teen vielä selvityksen tänne forumille myöhemmin tästä autojen seisomisesta.
    Kenenkään ei tarvitse huolehtia autojen kohtaloa..
    Autot on satamassa ja teen kovasti töitä niiden ulos saamiseen, sekä maksan tietysti itseni kipeäksi seisonta maksuista.
    Palaan asiaan kunhan kerkeen näiltä perintä hommilta..
     
  16. chevrod

    chevrod 1st gear

    Hemmetti tuolta jenkkilästä tuu laivojakaan tasatunnein, se vaan kestää rapakon takaa tulo, aivan joutavaa narinaa.
     
  17. autoferreo

    autoferreo 1st gear

    Lainaus asperiinilta:
    - "Ketuttaa kun annetaan katteettomia lupauksia ja sitten kun homma mättää niin eivät ole mistään vastuussa."

    Absoluuttista totuutta ei taida olla. Tai jokaiselle oman juttunsa itse ajateltu totuus on absoluuttinen. Kaikkein helpoin asiassa kuin asiassa olisi saada asiat paperille, mutta kun se lähtöpään ahtaus, laiva ja loppupään ahtaus. Se homma kun ei ole härmän hallinnassa.
    Pääsääntoisesti suomalaisten päämiesten kanssa toimimimimiminen on ollut ainakin helppoa. Alussa hoidin huolinnan itse mutta kyllästyin tistkiltä toiseen juoksemiseen ja jätin homman ammattilaisille.

    Toisaalta väitettyjen maksamattomien rahtimaksujen takana voi olla omat saamattomat maksut näistä samoista perittävistä maksuista. Ja kusipäitä, jotka ratsastaa venytetyillä maksuajoilla, löytyy aina. Näiden välittäjien, jotka tekee pyyteetöntä duunia jonkinlaista maksua vastaan, pitäisi kaiketi olla miljonäärejä, jotta homma olisi nopeampaa ja turvallisempaa.

    Mielestäni suurin riski näissä mainituissa hommissa on nimenomaan välittäjällä. Vähän tiukkaan vedetyt hinnat ja joku em. kp jättää maksut piikkiin niin silloin voi olla välittäjällä tukalat paikat. Menetys on suurempi kuin moni voi kuvitellakaan.

    Olen odottanut nyt omia romuja muutaman kuukauden, mutta en ole lainkaan huolissani. Perustuu kokemukseen. (Tosin soitin kerran ja tiedän että ne on kontissa lähdössä/tulossa/perillä) Joten

    Kärsivällisyyttä, Ladies and Gentlemen, Kärsivällisyyttä.

    Itse olen käyttänyt viimeisissä tuonneissa Amer Trading/Etelä-Suomen Sijoitus-konsensusta. Olen tyytyväinen. UGH

    M
     
  18. gonzo

    gonzo 1st gear


    Aika pitkää pinnaa vaaditaan jos romut on luvattu viime jouluksi eikä konttia vaan näy ei kuulu..tiedän vaan tämmösenkin tapauksen...
    Maksoin chevyni 29.4. jolloin piti mennä samantien konttiin ja lähteä suomeen..kontti oli satamassa 23.8 ja on sielä edelleen
    Mahtaakohan herra chevrod tietää mistä puhuu?
    Jossain vaiheessa "velppa" kirjoittaa tänne täyden selonteon mitä tapahtui ja miksi.Velpalle kuitenkin suuret kiitokset kun on koittanut pitää tätä pakkaa pystyssä vieläpä hyvin onnistuneesti. vaikka en ole omaa sämpylääni vielä saanutkaan.
     
  19. asperiini

    asperiini Gearhead

    Palasin juuri työmatkalta ulkomailta ja totta tosiaan tuo Luostarisen kontista purku ja alvilaskuhan oli todellakin maksamatta, no maksoin äsken pois.
    Ihme homma että tuollai hermostutaan jos lasku on muutaman päivän yli eräpäivän joka muuten oli 7 pv laskun päiväyksestä, itte on saanut kyllä kiltisti ootella kuukausikaupalla eikä hermoilla olis saanut. Tässähän oli lisäksi kyse laskusta josta suurin osa oli tuota valtion osuutta jota en tietääkseni edes pyytänyt sua maksamaan mun puolestani.
    Olisin kyllä voinut ja osannut tehdä ne muutkin paperihommat kun työkseni tuon ja tuotan tavaraa ulkomailta mutta siinähän olis mennyt sun tienestit huonoksi... mulla on kyllä vielä rahaa mutta sun manit on tainnu mennä Stimportsin ryssimisiin.
    Että silleen, toivotan onnea bisneksissä, multa ei tule toimeksiantoja.
    Lisälaskut yms laitetaan aiheettomina öö mappiin.
     
  20. Jakke

    Jakke 3rd gear

    Monesti näihin rahtaus yms. kuljetus hommiin on sitoutunut niin monta osapuolta, että on turha luulla asian menevän kuin kusi lautaa pitkin. Ei tarvia olla kuin yksi pieni klikki jossain ketjussa niin koko homma joko seisoo tai myöhästyy.
    Itellekkin piti kontin tulla jo elokuun lopulla, mutta äsken selvis ettei vielä ole edes lähdössäkään. Ei tässä auta kuin kiltisti odotella.
     

Kerro tästä muillekin!