Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. persus

    persus 3rd gear

    mikäs se black flex pleitti on???

    mitenkäs tosta naftasuodatin kotelosta saa muuten vedet loristeltua poi?aattelin vaa että olis ehkä hyväks ku oli jo pakkastaki!!tarviiko näistä koskaan ilamta p-a järjestelmää jos avaa jotaan liitoksia tai pääsee nafta joskus ihan loppumaan?
     
  2. sakuc

    sakuc 1st gear

    tilasitko bd dieseliltä suoraan vai jonkun muun kautta?
     
  3. lehtinen

    lehtinen 1st gear


    noniin olis kans oikeesti vähä kiire niillä levikkeillä.. warnit käy mulle jos vaan levittää ainakin sen 2"... tarvis myös kans uudet etulyhdyt.. minkähän hintasia mahtaa olla tuolla kyseissä puodissa mistä katoit levikkeitä..??
     
  4. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

    Mulla on ainakin hana filtterikotelon pohjassa, josta pystyypi lorottelemaan, mut näin syksyisin kantsii aina noista löpöllä toimivista härpäkkeista polttoainefiltteri vaihtaa muutenkin. Äläkä päästä naftaa koskaan loppumaan - kuiva kampe on vähemmän kiva :)

    Ainahan polttoaine järjestelmä pitää/kannattaa ilmata jos esim. putkia/letkuja vaihtaa, ainakin kolmoskoppasissa 2003-> toi tapahtuu huudattamalla tuota sähköistä siirtopumppua käynnistämättä konetta (2002:sissa pitää lisäksi joku banjopultti ensin löysätä), siis kun kääntää avainta niin pitkälle että startti pyörähtää mutta ei anna koneen käynnistyä, niin siirtopumppu huutaa 25 sekuntia, ja tuon kun useamman kerran tekee niin luulis tyhjänkin linjaston täyttyvän. Normaalistihan käännettäessä avain "ON" asentoon siirtopumppu käy 2 sekuntia (=saattaa polttoainejärjestelmän toimintavalmiiksi). Olipas aika kömpelö käännös, mut siis Fuel system priming:ista oli kyse.
     
  5. Erska

    Erska Gearhead

    Lähtee järki tuon videon kanssa, kuvia se ei suostunut ottamaan ollenkaan siihen, videon formaatin valinta sitä tehdessä ei toiminut, pinnacle kaatui noin 14 kertaa jne...

    Sain kuitenkin reilun tunnin uploadaamisen jälkeen videon youtubeen joka hyväksynnän jälkeen on nähtävissä tässä osoitteessa:

    http://www.youtube.com/watch?v=oNZUPzKE4zg

    Toivottavasti ette pidä videosta jotta saan ansaitut haukut huonosta ja hitaasta editoinnista, ei vaan enää jaksa kiinnostaa. :poff:

    edit:jos videon laatu tai pätkä loppuu kesken jne, niin se taas johtuu sitten youtubesta, toivottavasti näin ei tapahdu. Nimittäin nyt meen nukkumaan joten en itsekään tiedä miten se sinne sitten loppupeleissä tulee :D
     
  6. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    paska homma ei voi arvostella ja haukkua :argue: 600... :poff:
     
  7. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    niin siis ku toi juutuubi ei näy :rotfl:
     
  8. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    no ny se näkyy 8)komia pätkähän se on ei saa olla noin riittinen itelle erska :soosoo:
     
  9. crane

    crane 1st gear

    Kertokaahan vanhemmat rämistinharrastajat,että minkälaista palikkaa sitä kannattaa tilata, jos haluaa autoa vähän korkeammaksi.
    Jousituksen korotussarjaa vai korin korotussarjaa.

    Tarkotus ei ole saaha mitään mahotonta, mutta luokkaa 3-5" vois olla optimaalinen.

    EDIT: Niin ja minkälaisesta hintaluokasta puhutaan...?
    Mutta ei se auta, täytyy lähtee veivaan tuota vielä isomman auton rattia,että sais taas vähän rahaa laittaa autoon :rotfl:
     
  10. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    suosituin kompinaatio taitaa olla vähän kumpaakin mutta EI 5 tuumaa koria ylös ja ei se taida onnistuakkaan :rotfl: eli vaikka 3" jousikorotus ja sit vaikka 2" kori korotus esim. :odroll:
     
  11. crane

    crane 1st gear

    joo korin korotustahan ne kauppaapi 2-3",mutta pystyykö lyömään ensiksi vaikka vain korinkorotuksen ja sitten myöhemmin jälkeenpäin korotusjousta?
    Noi korotusjouset vaan tuppaa maksamaan jonninverran,mut täytyy alkaa ihan oikeasti harkitseen semmoista.
    Vituttaa kun kuski on yhtä korkea,kuin auto :D pitäis sen auton olla hivenen korkeempi
     
  12. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    anna mennä vaan eikai mikään sitä estä paitsi jos on :pinup: vieressä tekemässä tätä :argue:
     
  13. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

    3" korin korotus ja 2" spacerit eteen niin nousee keulakin perän kanssa samalle tasolle. Korin korotus paketit 200-450USD riippuen vuosimallista ja spacerit alta 100USD. Jousikorotus on kalliimpaa (...vaikkakin komeempaa) mut joutuu sit säätään noita pyöräkulmia/tuentoja jotta geometriat säilyy.

    Niin ja korinkorotus/spacerit ei estä mitenkään myöhempää jousikorotusta - katsastusmies taitaa olla se joka estää :)
     
  14. julang

    julang 1st gear

    Tanpereella

    Olin eilen (30.9) taas työreisulla Tanpereella rotkella, ja kuinka ollaakkaan paikalliset seriffit halusivat tutkia ajoneuvoni kuten kaikki muutkin KUORMA-AUTOT, eli oli jonkin sortin tervetuloa Tanpereelle raskaskalusto päivä.
    No ei mitään jonon jatkoksi vaan ja paperit esille. Otettiin naftanäytettä, mutta ei valitettavasti onnistunut kun on tankissa joku soja ettei saa naftoja pöllittyä, vakuutin että Dieselillä ajan :). No sitten päästiin valoihin ja sain kehut että hyvin tehty ja ihan ok. Oli ilo(jos nyt näin saa sanoa) olla tekemisissä asiantuntevien ja sopivien poliisien kanssa. :D
    Eli kiva huomata että joukossa on alan asiantuntijoita ja aidosti kiinnostuneita kavereita jotka eivät heti aloita "väärällä"jalalla kun tapaavat jotain erikoista.
    :lol:
     
  15. leka1

    leka1 3rd gear


    Kyselyä laitettiin tuonne kioskin rahdista ja levikkeen mitoista, ei ole toistaiseksi tullut vastausta... ilmoittelen sit kun tulee tietoa


    Leka
     
  16. Geloso

    Geloso 1st gear

     
  17. persus

    persus 3rd gear

    joo itekki oon kyl tilannu paikalliset autotarvike liikkeest jo uuden löpö suotimen mut oon jo vissii kuukauden sitä varttunu ku ei meinaa tulla...ni aattein että jos edes koittas vedet laskea pois ku oli jo pakkastaki....

    en oo viel tilannu ilman suodatinta....kaveri puhu että saattas olla liikkumas tampereel päin ja sais samal tuotua myös mulle voitelukeskuksesta ilmasudin....vissii ebayssa olis halvemmaal :eek: ??? mut loppuu taas taidot kesken tilauksen kans ja ku ei oo visaaka!
     
  18. Erska

    Erska Gearhead

    No voi vittu, eka kinutaan videota kuukausikaupalla ja sitten ei kukaan ees viitti haukkua (kommentoida) sitä saatana. :argue:
     
  19. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Älä nyt, just vasta kattelin sen. Näyttäny olut virtaavan ollenkaan, joten kannattaako tuollaisille pölyäville hiekkasärkille mukaan tullakkaan, johan se käy kurkunpäälle kuivin suin olla :rotfl:

    Laitoin tuossa reilu kuukausi sitten Jenkkilään tiedustelua alustanosista. No nyt Bob kerkesi vastaamaan, pienoisella viiveellä tosin. Toivottavasti taalat kelpais, ni saisin kaipaamani HD-nippelit 8)
     
  20. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    summitlta 8)
     

Kerro tästä muillekin!