Todella kova tyhjäkäynti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kd0264, 2.10.2008.

  1. kd0264

    kd0264 Gearhead

    En ole mikään kaasutin expertti vaikka muutaman kaasuttimen olen joskus onnistuneesti saanutkin korjattua, mutta mulla on sellainen pieni vika, että Caminon V6 käy tyhjäkäyntiä aivan ...tanan kovalla ei siihen auta mitkään säädöt. Jos sytkää heittää myöhäiselle niin sit ei pelaa ollenkaan. Kone muuten käy suht hyvin eikä kolise ja kalise ja käynnistyy melko hyvin.

    Mistä voisi vikaa alkaa etsimään. Oma kaasarinsa ei palannut ollenkaan ja siinä oli neulaventtiili jumittunut kunnolla kiinni, ettei sitä meinannut saada edes irti. Kaasari oli muutenkin aika susi. Tällä "vaihtokaasarilla" pelaa siis vähän liiankin hyvin.
     
  2. ERT2

    ERT2 1st gear

    Imuvuoto?
     
  3. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Koitin katsoa kaikki alipaine letku liitokset ym, että olisivat kunnossa. Pitänee tarkastaa mittarin kanssa, niin ei se jää sitten liikaa arvailujen varaan.

    Kiitos kuitenkin vinkistä.
     
  4. F-body

    F-body Gearhead

    Kaasuvaijeri tai -vivusto liian tiukalla? Läppien jäädessä liikaa auki niin karkaavat kierrokset varmasti korkealle ilman vastakuormaa. Olet varmaan silti jo tarkistanut asian.
     
  5. Onkos kaasunpalautusjouset muistettu laittaa takaisin asennuksen yhteydessä...? Viitaten edelliseen viestiin.
     
  6. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Kaasunpalautusjousi on asennettu ja tyhjäkäynti on kova ilman vaijeriakin. Tyhjäkäyntiruuvi on ruuvattu jo niin, ettei ota vivustoon kiinni.

    Kiitos näistäkin vinkeistä. Alipainevuotoa en ole ehtinyt vielä tarkistaa, mutta sihinä ääniä ei kuulu kuitenkaan.
     
  7. Pateman

    Pateman 3rd gear

    Imuvuodon saa helposti selville kun kone on käynnissä ja ruiskuttaa mahdollisiin vuoto kohtiin starttipilottia.Ainnut ongelma tietysti on jo kovat joutokäynti kierokset,muuten kierokset nousisivat jos on alipainevuotoa
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Pilotin kanssa saa vaa olla varovainen ettei koko auto posahda. Turvallisempi on jäänesto vesiseos, tekee aivan saman.

    Ettei vaa ryyppy makais päällä...
     
  9. Pateman

    Pateman 3rd gear

    Joo en tarkoittanutkaan että sankkotolkulla vaanihan pieniä määriä ja tosi varovasti :odroll:
     
  10. spinout

    spinout Gearhead

    Läpät on voinut siirtyä inan pois paikoiltaan akselista, niin ettei edes ekaks huomaa. Tarkista läppien asento, että asettuu hyvin kohdalleen.
     
  11. roku65

    roku65 Gearhead

    Tosiaankin moottori vaatii ylimääräisen annoksen ilmaa jostain, että korkea käynti on yleensäkään mahdollista. Pikkuhiljaa kun eliminoi kaikki vaihtoehdot, niin vika lopulta löytyy. Eli kaikki alipainelähdöt jarrutehostimen putki mukaanlukien tukkoon, kaikki kaasuläpät kiinni jne...
     
  12. mr mopar

    mr mopar Gearhead

    tyhjkäynti

    silikoni spray on turvallisin imu vuotoon ku ettii. ei niin herkkää mut ei riko mitään mut ei ihan yhtä tarkka. . .se on suuntaa antava.
     

Kerro tästä muillekin!