Mercury 49-51

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 15.1.2004.

  1. bbford

    bbford Gearhead

    Mä kyselin siitä keltaisesta keväällä ennenkuin päätin ostaa ton nykyisen autoni usasta,ei kiinnostanut siihen 8500e hintaan ostaa eikä edes käydä katsomassa kun sanottiin sanatarkasti että "sisustasta on jäljellä penkkien rungot,kone on jumissa,loota on peräkontissa ja ehkä se kytkin yms nippelit on siellä kans."
    Joten hommia tiedossa tekniikan suhteen aikalailla?

    Onnea Edselhomolle kans kilvistä,mäkin sain autooni laput viikko sitten. Ja mullakin olis tarkoitus madaltaa jousitusta ihan ekana,ja onhan tossa muutenkin pirusti tekemistä.
     
  2. lucky13

    lucky13 1st gear

    Kiitokset näistä, on jotain tietoa, mitä odottaa, jos katsomaan lähtee. Onhan siinä sentään hinta pudonnut jonkin verran keväästä.
     
  3. Otto

    Otto Gearhead

    Pari kertaa on käyty katsomassa sitä 51 Mercurya vaimolle, mutta siellä se vielä makaa... Kuten bbford kirjoitti, nuo puutteet on, lisäks tarttis uudet lasit, renkaat, lattian ja jarrut. Kone oli jumissa, etupään nivelistä en tiedä. Kromit suht ok ja tallessa. Ruosteet lähinnä vain helmoissa. Se on ihan tehtävissä oleva auto mutta aikaa kannattaa varata.
    Meillä tosin katsellaan jotain toista 51 Mörköä, esmes Ruotsista... ja on niitä koukkuja muuallekin heitetty ;)
     
  4. Otto

    Otto Gearhead

    Pari kertaa on käyty katsomassa sitä 51 Mercurya vaimolle, mutta siellä se vielä makaa... Kuten bbford kirjoitti, nuo puutteet on, lisäks tarttis uudet lasit, renkaat, lattian ja jarrut. Kone oli jumissa, etupään nivelistä en tiedä. Kromit suht ok ja tallessa. Ruosteet lähinnä vain helmoissa. Se on ihan tehtävissä oleva auto mutta aikaa kannattaa varata.
    Meillä tosin katsellaan jotain toista 51 Mörköä, esmes Ruotsista... ja on niitä koukkuja muuallekin heitetty ;)
     
  5. starcraft

    starcraft Gearhead

    Mä kävin myös kesällä katsomassa tuota keltaista -51 mercuryä. Noihin edellisiin kävijöiden kommentteihin voisi vielä lisätä että konehuoneesta puuttui aikas paljon apulaitteita. Samaten kojelaudasta puuttui ainakin katkaisijoita. Ruostetta oli ainakin ne helmat ja takajalkatilat ja etulokasuojien taka-alaosat. Etupenkistä ei ollut muuta kun runko jäljellä. Takapenkistä löytyi vielä muisto kankaista. Puskurit oli yllättävän hyvät. Samoin korikaan ei ollut mikään paha. Mulla on muutama kuvakin koneella jos oikein kiinnostaa niin laita vaikka yv:llä sähköposti osoite niin pistän tulemaan.
     
  6. bbford

    bbford Gearhead

    Ja asiasta viidenteen,nyt kun tosta alustan madalluksesta on ollut juttua niin HAMBissa on viestiketju jossa todetaan että 2 wd Ford Aerostarin etujouset natsaa suoraan ´49-´59 Fomocoihin ja laskee esim 49-51 mercuryä noin 3" mutta mukavuus säilyy ennallaan eikä tule pomppivaa kivirekeä. Noi jouset maksaa esim summitilla vain 65usd/kpl. Valmistaja Moog,osanro CC-850. Taidan laittaa tollaset näin aluksi,ei riitä virta alkaa rakennella ilmajousia vielä tänä talvena. Taakse 3" palat kans.

    Tökkii toi takapään muutos meinaan,vissiin pitää laittaa 4-linkit,ei kuulemma toimi jos käyttää lehtijousista vaan norran jolla pysyy akseli paikoillaan ja laittaa siihen lisäksi pussit. Onko kellään kokemuksia?

    Tossa linkki keskusteluun:
    http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... p?t=260795
     
  7. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Täytyypäs lukea toi topikki kunnolla. Lincissä on sama etupää mitä Mercuryssä, mutta painoa on pirusti enemmän...

    Ajattelin itse laskea niitä jousikuppeja välipaloilla tai sitten teetän laskevat jouset Vallilalla tai jotain...
     
  8. petu54

    petu54 2nd gear

    Jos ymmärsin oikein Ni nyt on suomessa jo 4 chopattua babylincolnia. Ku noi kaikki on ajokunnossa, niin järjestetään kokoontumisajot. Niin ja se vielä, että mää laitoin omaan lincolniini nelilinkit. Ja hyvin pelaa.
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  10. Leafhill

    Leafhill Gearhead

    Nimimerkillä "Ladrón de Gasolina" on oldsissa pussit takana lehtien kanssa. Kun katsoo blokista videota, niin hyvin näyttää toimivan...
     
  11. bbford

    bbford Gearhead

    Petu: olisko kuvaa yms infoa laittaa? Mistä hommasit linkin osat vai teitkö itse?

    Leafhill: Toimiihan se varmaan jotenkin mutta jossain oli juttua että se lehtijousi ja ilmapussit sotii keskenään kun yrittää joustaa kahdesta paikasta? Parempi tulee kun on linkit ja pussit hoitaa kaiken jousituksen?
     
  12. aerosedan

    aerosedan Gearhead

    -49 Mercuryssä on norrat ja jenkkipoikien asentamat ilmapussit. Ei tuolla slalomiin kehtaa lähteä mutta normi cruisailussa pelaa kyllä.
     
  13. bbford

    bbford Gearhead

    Jaa? Ja toimii ihan jees? Kai se on pakko uskoa kun kerran todistettavasti toimii? :D
    Olisko sulla kuvia mitenkä ne on asennettu? Myös etupäästä?
     
  14. Roadster34

    Roadster34 Gearhead

    Joo, baby lincolnhan se on ja keväällä taas ajossa. Viime kesänä tuli ajeltua muutama tuhat kilometriä, mm Tanskassa käytiin kääntymässä, noin 2200 km ja puoli kuutioo meni bensaa, joten pakko pienentää vähän otsapinta-alaa. Nelisen tuumaa lähti tolpista, mutta pidän sen kuitenkin neliovisena, perheauto nääs. Farmarin sähkönostimet meni aika kivuttomasti oviin.

    337 lättis ja overdrive pelasi hyvin, mutta vaihtuu nyt kuitenkin tuoreempaan, koska se on vähän niinkuin käyttöauto. Kulutus oli mielestäni turhan suuri tehoon nähden, jospa se pienenisi modernimmalla tekniikalla. OD toimi hyvin, mutta pienillä 6.70-15 pyörillä ja orkkis välityksellä kierroksia oli silti vähän turhan paljon.

    Keulan madalluksen hoidin kääntämällä spindelit ylösalaisin ja puolelta toiselle, jolloin madallus on noin 3". Jousista vielä jokunen tuuma pois niin ei kaikki mobilistit moikkaile. En ole kyllä vielä katsonut riittääkö säädöissä varat, vai pitääkö tehdä jotain muutoksia...

    -Tommi-
     
  15. petu54

    petu54 2nd gear

    [​IMG]


    Tällanen ratkaisu. air4link :in sai suht kivuttomasti paikoilleen. Varsinkin kun oli runko irti korista. Samalla tuli nostettua riittävästi runkoa ylöspäin perän kohdalta. Ja kun noi ylemmät varret on vinottain, niin ei tarvi panhard-tankoa. Jos olis laittanut sellaset suorat linkit, niin olisi tullut takapenkille kyynärnojat :eek: Ja riittävä tuentahan on ehdoton.
     
  16. bbford

    bbford Gearhead

    No toi korin nosto rungon päältä auttaa varmasti työskentelyoloihin. :)
    Paljonko tolle linkkisarjalle jäi hintaa?

    Tuota tuota,tarttee tuumata. En kyllä noin isoa hommaa tälle talvelle suunnitellut,voi olla että jää tekemättä.
     
  17. petu54

    petu54 2nd gear

    Linkkisarjalle jäi hintaa noin 400€. Itetehtynä olis varmaan säästäny satasen.
     
  18. JanneK

    JanneK 3rd gear

  19. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    toi linkki ratkasu on kyl pirun hjuvä vs. suoraan malliin (mun mielipide)
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Työkaveri (joka diilasi aikoinaan osia Ruotsiin) kertoi löytäneensä 80-luvun alussa Ranskasta -51 Mercury Coupen johon oli asennettu yllättävästi todennäköisesti jo 50-luvulla oikein siististi iso rättikattoluukku, sellainen jota Saksassa kutsutaan nimellä Schiebedach. Oli jäänyt kuitenkin ostamatta vaikka ei olisi ollut kalliskaan. Jokatapauksessa, enpä noin suoralta kädeltä muista nähneeni kuvaakaan ylipäänsä mistään sen ajan jenkkiautosta jossa olisi ollut moinen...
     

Kerro tästä muillekin!