Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. freeride

    freeride Gearhead

  2. sisu

    sisu Gearhead

    taas yks rami kilvissä :rotfl:
     
  3. uspi

    uspi 1st gear

    moron

    kattelin tos erskan kuva blogia ja ihmettelin /ihailin porin miehen etu puskuria taitaa olla omavalmiste ?? oli tosi miehekäs. rupes syyhyttää samantyylistä onko se tehty ite vai hommattu jostain

    jee lootan osat tullu suomeen ehkä ens viikolla pääsee jyräyttään taas omalla ramiluksellakin :lol:

    tossa oli juttua teholastuista. onko muita hyviä merkkejä kuin pulse??

    kokemuksia muutenkin :eek:
     
  4. freeride

    freeride Gearhead

  5. uspi

    uspi 1st gear

    sieltähän löyty puskureita mut ovatpa löytäneet niille hinnankin :(

    tuntu oleen aika selkeä linjainen niin pitänee kokeilla kuinka onnistus tekeen itekkin


    mut isooooo kiitos pikaisesta vastaamisesta :lol:
     
  6. Erska

    Erska Gearhead

    Juu Buckstoppia, onneksi ei tartte enään tilata tuolta mitään, eikä kukaan haluakaan, hinnatkin näköjään noussut. 5 kuukautta ja kolmeen väärään osavaltiion onnistui lähettämään mun puskurin. Tämän jälkeen ja kymmenien soittojen jälkeen he lähettivät puskurin naamruilla ja väärän värisenä. Ja muistivat myös laskuttaa kromatuista lampunkehyksistä lisävaloille joita ei koskaan saapunut... :mad:

    Mutta on se upea paikallaan... 8)
     
  7. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Voihan noita itsekkin tehdä, saa ainakin mieleisensä. Tässä olisi yhdestä mallista valmiit leikkauskuvat mittoineen, tuumasta mittaa vaan osteleen ja rälläkkä laulamaan :)
    KUVA1
    KUVA2
     
  8. uspi

    uspi 1st gear

    he he siinähän niitä mittoja oli valmiina, säästy vähän suunnittelua :lol:

    onne vaan härskin näkösiä.

    mää pistän projekti kuvia kunhan saan aikaseks tänne :odroll:
     
  9. markote

    markote 1st gear

    Hei, paljonko lyhytlavaisessa rammissa on suurin sallittu kantavuus?
     
  10. Erska

    Erska Gearhead

  11. markote

    markote 1st gear

    Jep, kiitos Erska..
    Hemmetti, heti alkoi polttoaine propleemat :mad:
    viikonloppuna asentelin edgejuicen attitudella autoon, ja ilmeni että polttoaine paineet saakin äkkikuolemia :eek: Kun käynnistää auton, niin paineet on alussa nätisti 10-11 psi, mutta satunnaisesti tipahtavat tyhjäkäynnilläkin 4 psi.n.
    Ja Carterin siirtopumpun "piti" olla autossa uusi :x

    No tuosta suivaantuneena laitoin airdogin tilaukseen 8) mutta auton käyttöönotto siirtyy taas viikolla eteenpäin :argue:

    Miten olette toimineet kun olette asennelleet airdogeja/Fasseja autoihinne, kun tuossa originaali suodatin jalassa on se polttoaineen lämmitin ajatellen pohjoisia oloja?

    Oletteko huoletta ohittaneet sen ja vetäneet linjat suoraan syöttöpumpulle vai lämmittimen takia pitäneet orig. suodattimen pelissä mukana?

    Itselle tulee airdogista malli FP-100-D24 joka valmistajan mukaan kytketään tankinpäässä kiinni alkuperäiseen imuputkeen.

    Sit vielä myynti ilmoa, eli tarpeettomana 1 kpl Moroso padheater 400w 5"x7" hintaa vaikkapa 50 euroa..
     
  12. aba

    aba Gearhead

    Näyttää hyvältä, kuinkahan paksusta tavarasta noi no tehty?
     
  13. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Eiköhän noin 5mm ainespaksuus riitä hyvin, tuo muotohan on jotain muuta kuin suora, eli hivenen kotelomainen ja kaareva rakenne. Kannakkeet joutuu tekemään paksummasta, niihinhän se suurin rasite tulee jos edessä hidastleville joutuu pusua antamaan.

    Noissa kuvalinkkien mitoituksissa ei ole annettu mitään astelukuja palojen kulmille. Vaikka mitat onkin, niin joutuu sillain sovittelemalla tekeen. Aloittaa tuosta keskipalasta ja autoon tulevilla kiinnikkeillä, niin loput saa sitten mallinnettua keskipalan ollessa autossa kiinni.

    Voisi itsekkin ensi suvena värkkäillä tuontapaisen.
     
  14. aba

    aba Gearhead

    ok, pohdin lisäksi että vois joko pahvista tai ohkaisesta pellistä ensin sovitella palat ja kulmat kohalleen. sitten leikkais paksummasta "mallien " mukaan.
     
  15. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Voisikos joku herroista auttaa mua seuraavassa:

    Käytin laitteen tänään rekisteröintikatsastuksessa ja ainoa ongelmakohta on nyt se lavan etureuna ja kuormansidontapisteiden lujuuden todistaminen, muutoin läpi hienosti.

    Olisiko jollakulla valmista lappua tähän?
    Kyseessä -95 Ram 2500.

    Toki voin laskea itsekin sidontapisteiden kestävyyden mutta josko jollakulla olisi tosiaan lappu valmiina. Kyseessä siis Liikenneministeriön päätökseen N.o 940 viittaava. Ja tämä siis yleisesti on esim. vaikka kuormakoreja valmistavan firman lausunto että on vaatimusten mukainen, tyyliin VAK (Virtasen AutoKori) tms.

    050-4868026 tai jari.vasarainen(ät)nokia.com
     
  16. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Lisätty FAQiin
     
  17. leka1

    leka1 3rd gear

    Oisko kellään kokemusta, kun tuo laatikko rupes renaamaan, eli tuossa 80kmh ja alle nopeuksissa remputtaa kolmosen, nelosen ja lukon väliä... tekee sen vaan pintakaasulla ajaessa, jos ajat kovempaa = (kaasupoljin vähän syvemmällä) niin ei ongelmia, mittasin sen tps:n äsken ja antaa tulojännitetä 5.07volttia ja keskipinnistä säädönmukaan 0.34 - 5.07 volttia ja kädessä pyöritellessä ei siinä ainakaan tunnu katkoksia... :mad: :mad:

    minun järjen mukaan viittaisi tuohon tps:ään mut onko jollain muuta teoriaa??

    niin ja sillä sopivalla kaasupolkimen asennolla kun sai jäämään sen kolmoselle niin ei vaihtanut suuntaan ei toiseen ennenkun löysäsit kaasua tai lisäsit, sekin minun mielestä kielisi että tps:n kontaktipinta kulunut siitä kohdin???

    ja jarrupedaalin muistin kokeilla, ei merkitystä.

    Leka
     
  18. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    itellä just oli sama vaiva,putsasin rasvanpoistajalla ja paineilmalla annoin höökiä niin avot pelaa ku buickki cumminssin koneella 8)
     
  19. BlackVan

    BlackVan 3rd gear


    Just tänään kävin ostaan 6kpl kuormansidontalenkkejä. Ja kun sattu, että konttori missä tuun rekisteröinnin tekeen oli siinä vieres ni kävin näyttää lenkkejä katsurille (erikoistunut kuormureihin) et käykö...... Vastaus : Noihan on ...tanan hyvät. Kysyin si viä eikö näissä tarvii olla mitään merkintöjä tai jotain Vastaus : Ei tarvi mitään.
     
  20. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ai hyvältä? :eek: No, onhan monta muutakin juttua, mitä meikä ei tajuu.
     

Kerro tästä muillekin!