Ajamisen mallia !!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRC1, 13.11.2008.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Haluaisinpa nähdä nää nyky WRC kuskit samaisen auton ratissa ja samalla pätkällä ajelemassa. Väitän, että jäisivät järjestäen vähintään minuutin päähän Arin, Walterin ja muiden BEE ryhmäläisten kuskien ajoista samoilla vehkeillä :rotfl: Olihan tossakin pösössä nelipyöräohjaus, että taittui noista mutkista läpi vähän fiksummin, mutta siihen se elektroniikka sitten pääsääntöisesti jäikin.
    Mutt nykyäänhän toi pätkä on käsittääkseni pitkälti asfaltoitu ja jengi ajaa tuota kisaa käytännössä mitä ihmeellisimmillä rataprotoilla...
     
  2. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    juu, ja Heti!!!
     
  3. Piru

    Piru 1st gear

    Niin näyttäis, kaiteita on kans ilmestynyt. Tässä in car kuvaa, tältä vuodelta, jonkun sunnuntaikuskin autosta http://www.youtube.com/watch?v=-bEADdCnPQc päätyy katolleen lopussa.
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Kaipuu B-ryhmäläisiin on kova, vaikka niiden aika jäikin melko lyhkäiseksi, vain noin kuusi vuotta noilla todellisilla hirmuilla. Tosiasiassa tämän päivän A-ryhmäläiset ovat jo tekniikan kehittymisestä johtuen nopeampia, mutta niissä eoi ole samaa fiilistä.

    Olen muuten päässyt tutustumaan erääseen S-ryhmään suunniteltuun autoon, joita valmistettiinkin muutama kappale ja tiettävästi peräti kaksi on eksynyt Suomeenkin, tosin täällä niillä ei saanut kilpailla. Ainut maa, missä kyseisillä vehkeillä sai kilpailla oli Neuvostoliitto ja siellä niillä ajettiin etupäässä rallicrossia. Kyseessä oli Brunza-Samara eli turbotetulla Volgan 2,5 litraisella varustettu kaksipaikkainen keskimoottoriauto nelivedolla. Uskomaton peli.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^ Juu, kyllähän nää nykyiset vehkeet kovaa menevät ja tuntuu että kuski on autossa vaan lisävaruste... No, pitäähän niiden toki osata ajaa ja B-ryhmän äijävehkeillä ajaneet eivät varmaan nykyautoilla pärjäisi huonostikaan. Ja päinvastoin. Joka tapauksesta tosta rallista puuttuu nyt se muna, joka on puuttunut jo vuodesta -87.

    Muutaman kerran Neste rallissa on tullut käytyä, mutta kun autot menee sukkasillaan, eivät luistele, eivät mene tien täydeltä ja ajaminenkin näyttää oikeiden rattimiesten (Bosse, Loeb) osalta lähinnä ostoskärryjen työntämiseltä, niin on se vähän pliisua. Onneks meillä on sentään drag racing, jossa on vähän tekemisen meininkiäkin ;-) Jos ne keksis jonkun "non-electronics, but pure power&driver" -luokan, niin voisi äkkiä väittää, että katsojamääräkin lisääntyisi kummasti. Ja kustannukset putoaisi. Nythän tuo on ihan älytöntä touhua ja menee kohtapuoliin F1:sten kanssa samalle "steriili yliopiston laboratorio" -asteelle
     
  6. 496SS

    496SS 3rd gear

    Tuli aika sama fiilis viime kesän Neste rallissa, kun oli muutamaa viikkoa aikaisemmin tullut käytyä katsomassa Alastaron nitrokisoja.
    Se wrc-autojen menokaan ei oikein kuulostanut/näyttänyt miltään.
    Mutta sama kai se on mitä katsoo, kun vip teltassa riitti ilmaista ruokaa ja juomaa :lol:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ton takia kaikkein mielenkiintoisinta onkin käydä kattomassa F ryhmäläisten kisoja, esim. F Cuppia. Siellä autot alkaa olla melkosia pelejä mut kuitenkin old school -tyyliin tehtyjä ja menee kyllä komeen näkösesti ja ihan niin lujaa kuin ratin takaa löytyy taitoa komentaa 8)

    Kilpailijoiden kannaltahan sielläkin homma on vähän karannu lapasesta noin kustannusmielessä mut katsojalle homma antaa kyllä koko rahan edestä nähtävää :wink:
     
  8. Raimo Miettinen

    Raimo Miettinen 1st gear

    Rallycross taitaa osaltaan olla sitä "menoa ja meininkiä". Radan täydeltä ja tilanteita piisaa.
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Rallicrossissahan noi B-ryhmäläiset jatkoivat elinkaarensa loppuun, mutta nykyajan peleillä rallicrosskin on menettänyt fiiliksensä ja eikös siellä jossain vaiheessa jo osumatkin kielletty eli menetti sitä kautta paljon luonteestaan.
     
  10. jknR

    jknR Gearhead

  11. Johnny Motör

    Johnny Motör 1st gear

  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  13. jknR

    jknR Gearhead

    Mopo vs auto vetoon suorastaan loistavaa!
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  15. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

  16. Piru

    Piru 1st gear

    Kiva ku pojat tykkäs paskortilla leekata ja onhan ne kivoja rasseja, varsinkin kun on tarpeeks tehoa. Isänmaallisena vatas fanina pitää taas "trollata" topiccia tällä pätkällä.
    http://www.youtube.com/watch?v=UXV3sEH7PU0
    Eikös tuo meibi jota tuo kartturi hokee joka sanan välissä merkkaa että se ei oo ihan varma mihin ollaan menossa? :D :odroll: vatanen menis varmasti paskortilla vielä lujempaa...
    hyppyyttäkää pätkä vaikka jonnekkin 7:00 jälkeen, vauhti vaan paranee loppua kohti.
     
  17. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Toi Vatanen on ihan hullu jätkä :)
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Olihan Vatanen ihan umpiluu ajamaan mut miettikääs millasia viilipyttyjä sen kyytiin uskaltautuneiden karttureiden on täytyny olla, siinä hommassa olis useimmilla ollu äkkiä löysät housussa :p
    No, Vatasen autoissa olikin varmaan siinä kartturin jakkarana vessanpönttö :rotfl:
     
  19. samppa78

    samppa78 2nd gear

  20. webcaddy

    webcaddy 1st gear

Kerro tästä muillekin!