Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    ^ kerropa samalla sit kun tulee vähä kilometrejä et vaikuttaako jotain kulutukseen sillai et huomais jotain...?
     
  2. sepi 74

    sepi 74 1st gear

  3. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Oliks Akille se simpukan säätöoperaatio sitten pääpiirteittäin tuttu?

    Mä oon niitä tehnyt ja se on kyllä aina hiukan kompromissi. Mut kyllä siitä siis paremman säätämällä saa. Eikä tossa hommassa oo mitään salatiedettä mikä estäis itse moisen duunaamista.
     
  4. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Vinkkejä saa antaa! :D semmonen ajatus olis että sen verran kiristäisin että kun rattiä kääntelee niin häviäis suunnilleen klappi että kun simpukan kääntövarsikin alkaa liikkua kun rattia vääntää niin jättää siihen tai pikkusen takas :D nyt kun on jostain syystä löysty niin paljon että simpukan kääntövarsi pääsee kääntymään ~4..5mm ilman että ite ratti akseli tekee mtn liikettä :mad: että jos sais ton vaikka 1mm ees niin vois auttaa tohon ohjauksen woblaukseen, toivon mukaan kun olkatapit,raidentangon päät ym. katottu ja uus ranchon 5000 ohjaus iskariki tuli laitettua että ei oikeen muusta voi johtua, tätäkään ei varmaan ilmenis jollain normaali kokosilla pyörillä vaikka välystä simpukasssa oiski :odroll:
     
  5. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Tota,

    sitä ei voi säätää pelkän ohjauksen keskikohdan mukaan. Välykset on tiukempia madon liikeradan laidoissa joten sitä joutuu käyttämään sitä ohjausta säädettäessä aina kummassakin laidassa.

    Mutta siis lukitusmutteri auki ja kiristääksesi sun pitää alkaa kääntämään sitä sektoriakselin päätysäätöruuvia sisäänpäin, eli kuin kiristäisit ihan tavallista pulttia. Tätä ennen oot nostanut auton keulan ilmaan ja alat säätämään siis motti käynnissä. Ennenkuin alat hiplaamaan säätöä niin kokeilet kääntää ohjauksen laidasta laitaan että saat perspektiivin tuntumaan ja tarvittavaan voimaan ratin kääntämisessä tollasessa tilanteessa. Teet sit tästä eteenpäin sen ratin kääntämisen aina täsmälleen samalla tavalla.

    Niin kauan voit säätää tiukemmalle lisää kunnes ohjaus alkaa kanittamaan liikeradan päissä, siitä sit 1/4 kierros ruuvia takas tai niin paljon tarvittaessa että selkee kanittaminen poistuu, vähän saa kanittaa. Jos sun ohjausvaihde on vaan hyvin vähän kulunu keskialueeltaan niin tolla metodilla säädettynä kun kaikki muut alustan ja ohjauksen osat on varmasti timmit niin ohjauksesta tulee ärsyttävän tarkka eli se vaatii ohjaamista ihan koko aika. Joten sitten voi välystä vielä hieman löysytellä halutessaan. Alusta- tai ohjausväljyyttä jos sit on niin tää ei paljoo sit auta.

    Kaikki noi Moparin matosimpukkaohjaukset säädetään samoin tavoin. Ramin simpukat ainakin Gen II Rameissä perustuu hyväks todettuu 1960-luvun alun disainiin. Gen III taas sit... en oo nähny tarpeeks tarkoin sen ohjausratkasua.
     
  6. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Ok :D eiköhän näillä ohjeilla pitkälle pääse, kaikki muut ohjauksen osat kun on tosiaan timmissä kunnossa panhard tangon puslia myöten paitsi tuo ohjaus simpukka...
     
  7. HRTP

    HRTP Gearhead

    sainpahan sitten eilen kuulla virkavallalta että näihin vanhempiinkin dodgeihin ja muihin pikku kuormureihin pitäis kuulemma asentaa sitten nopeudenrajoitin :mad: ainakin näin ne mulle eilen väitti kun päätin sitten ottaa yhden pikavoiton itelle motarilla :mad:
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    siinähän sitte väittävät..paskaa jokatapauksessa puhuivat.vasta 10/01 ja uudempiin tarvii laittaa.ellei ole sitten tullu jotain uusia sääntöjä..olisit vaatinu niitä näyttään mustaa valkoisella.. :odroll:
     
  9. Zouga

    Zouga 3rd gear

    mistähän ne sellasia satuja on keksineet?
     
  10. leka1

    leka1 3rd gear

    satujapahan tosissaan, mullekkin viimevikolla yrittivät ehdottaa ajopiirturin asennusta, kirjoittivat oikein ukaasin asiasta ja muutaman tunnin kuluttua soittivat etä voit repiä sen lapun... ammattitaito kohdallaan!!!

    tosin kävin ennen tuota puhelinsoittoa pitkän keskustelun aiheesta erään vanhemman konstaapelin kanssa jolle kerroin faktoja aiheesta, mutta ei vielä siinäkään uskonut vaan piti kulemma selvittää asiaa... noh pääspähän näpäyttämään virkavaltaa :D


    Leka
     
  11. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Varo Aki sit kolhimasta yhtään sitä ohjausvaihdetta. Nimittäin väärään kohtaan kun kilautat vaikka raskaalla kiintoavaimella tai vastaavalla vaihteen valvebodyyn niin ohjauksen keskityksen säätö saattaa muuttua ja pahimmassa tapauksessa heittää fillarit linkkuun ja alkaa kiljuttamaan pumppua.
     
  12. sakuc

    sakuc 1st gear

    Haha hahaaaahahaa. Oliko LP vai paikallinen?
     
  13. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Säännöistä...

    Hi!

    Eipä noita sääntöjä voi takautuvasti mitenkään muuttaa...ainakaan silleen,että pitäisi jo täällä rekisterissä oleviin muutoksia tehdä. :odroll:

    Kokonaan toinen juttu on sitten,että jos ottavat nämä tämäntyyppiset ajopelit silmätikukseen ja alkavat vahtaamaan näitä ,niin voipi ola hankallaa ajella edes noiden rekkavehkeiden kanssa sitä karvan alle 100 km/h :poff:
     
  14. Erska

    Erska Gearhead

    Tänään ainakin meni hienosti musta kolmoskoppanen 100 alueella ylinopeutta. :rotfl:

    Nyt jätkät, kertokaas että mistä mä saan ton ilmastoinnin kompuran kytkimen järkevästi?

    Ebaysta ei löytynyt ja Google vaan pelleilee mun kanssa...

    Taidan ottaa sulakeen/releen irti ilmastoinninkompuralta kun pitää jo niin kivaa ääntä....
     
  15. sakuc

    sakuc 1st gear

    Et saa! Juuri olen tutkinut asiaa ja Rockauto, Summit ja jopa Proliance tarjoaa koko kompuraa about 200 USD! (Remanu 33usd core rebate) tai brand newes about 230-240 USD.
     
  16. BlackVan

    BlackVan 3rd gear

    Sepi74 taitaa olla vaihtamas moparia GM:ää?????? :rotfl: :rotfl:

    Bongasin vaan ku yritit ajaa tänään metro-autoon niin lujaa ettei kukaan näkis..... :lol:

    Kauhee voimasavu leiju taivaalla lietsun risteykses vaikka olit jo metrolla..... :rotfl:
     
  17. misi

    misi 3rd gear


    Tuolla taitaa olla vielä:
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0060361538 :D
     
  18. freeride

    freeride Gearhead

    toi on se sama jantteri,jolta tuli ainakin mulle ja Sepälle kykät ja ottikohan resistor ittelleen kans.mut ootko Erska kattonu sen kompuran kykää mikä sulla lojuu siä vajan lattialla?näytti se kytkin vaan aivan samanlaiselta mikä näissä on...ja muistaakseni Tampereen autokylmän heebo sano,että volvo 850:n kompurassa on sama kytkin,niitä tais kyllä olla kahta eri halkaisijaltaa olevaa..ei muuta ku yön pimeydessä kiertään parkkiksia.. :poff: no ei sentään :soosoo:
     
  19. HRTP

    HRTP Gearhead

    noin mäkin niille tuumasin niin eivät meinaa uskoa,yrittiväthän ne tonkia lakipykäliä esiin mihin ne sen perustaa mutteivat vaan löytäneet sitä kohtaa :rotfl: ja sanoivat että tänään soittavat ja tuovat paperin palasen missä tuo lukee jos löytyy lakipykälistä,yllätys ei varmaan ole suuren suuri ettei ole soittoa eikä jepareita näkynyt :poff: mutta nyt saa sitten ite ajaa varovasti koska varmaan muistavat auton kun vastaan tulevat :mad:
     
  20. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Tere!

    Pakko elvistellä, tuli just käytyä mualikaupassa! Mukaan tuli kammo pytty kirkasta ORANSSIA :pinup:

    Viikonloppuna alkaa osaa putoileen ramista,ompahan joulunpyhiks tekemistä :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!