Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    ^ Mitä sano leimalla? :lol:
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

  3. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    :eek: Missäs lempäälässä on katsastusasema? Enkä mää tiiä mittään...
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    "limited-slip-drive"......tai ainakin sinnepäin?

    ja öljy mikä tohon perään käy on :Mobil GL-5 75-W90 SHC-LS :rotfl:


    ......wai mittee sie kyselet :eek:

    ......20vuot toyotan murikas tommonen tarra on "lukenu" jos sitä ihmettelit
     
  5. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

  6. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    No perkele, sinnehän vois mennä ens kerralla koittaan onneaan.
    Edit: 15€ halvempi kun K1 katsastajat forssa, jonne on suunnilleen sama matka. eipä tarvi miettiä minne menee. siist katsastus+ päästöt= 15 halvempi.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Limited Slip Differential
     
  8. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :eek: Joopa..kyllä muaki vitutti ku joulun alla käytin tutun Hiacea leimalla Rantaperkiössä ja siellä semmonen "työhösä vankasti motivoitunut uurastaja"
    pieksi hiace paran reikä juustoksi.. ei siinä mitää -jos on mätää niin hitsataan uutta peltiä.
    Mutta kun TÄMÄ kellokas oikein suurenteli seikiä ja hakkas esim kylkipellistä muodon pois että on oikeen hankala alkaa sovittelee korjauspaloja.
    TEKI MIELI HAKA SE JÄTKÄ SIIHEN PAIKKAAN..jos ei Hiace kelpaa tekeillä olevien peltikorjausten jälkeen niin lukekaa tarinan jatko...Aamulehdestä. :wink:
     
  9. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Tämä katsastustouhu on kyllä tän punaisen maan hirveimpiä vääryyksiä tv-lupamaksun ohella. Kyllä ko. palvelussa tarttis ottaa mallia tuolta brittien MOT-järjestelmästä, jossa siis luvan saaneet korjaamot katsastaa autot, ja kilpailu on "hiukan" terveemmällä pohjalla. Myös rakentelusäädökset voitais lainata suoraan sikäläisestä lakikirjasta :rotfl: On se vaan ihme, että sielläkin voi liikenteessä olla ihan yhtä turvallista ilman mitään järkyttävää kommariyhteiskunnan holhousjärjestelmää. Senttiäkään en ole konttorin portoille kantanut yli vuoteen, enkä aijo jatkossakaan kantaa 8) Saavat rauhassa lakata niitä kynsiään muilta ihmisiltä vääryydellä ryövätyillä rahoillaan. Vaikka tuskin ne tiskin takana istuvat tantat paljoa niistä rahoista näkee..
     
  10. GULF

    GULF Gearhead

    Nuo jannut ketä ton laitteli pystyyn on ainakin edellisissä työpaikoissaan
    oleet tod. asiallisia= ei nipotettu pikkuasioista.

    Hintataso näky olevan aika mukava verrattuna noihin ulkolaisiin
    RIISTOKAPITALISTEIHIN.

    Porissa just muutoskatsastin jousia ni oli hinta noussu 50 eurosta
    97 euroon :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

    Tonne mä ainakin menisin leimaan ellei olis niin pitkä matka.

    SUOSISIN SIIS SUOMALAISTA TYÖTÄ!!!
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    Katsastushinnat ovat "hyvin kilpaillut". Valtio ei olisi saanut lahjoittaa toimintaa ulkopuolisille. Muistatte kai ketkä päättäjät tämän kuprun tekivät?

    Mutta... ymmärtääkseni Suomen rakentelusäännöt ovat varsin vapaat kunhan ottaa rakentelukohteeksi tarpeeksi vanhan auton. Se ruottin omavalmistepuuha tietty puuttuu viä. En sitten tiijjä mutta tuossahan joku ihmetteli kun joku toinen oli veistellyt nykyauton linssejä vanha-autoon sopivaksi että saa e-merkit saksanmaalle.

    Ja: Suomessa on niin helvetin paljon aivan kuutamolla olevia pellepelottomia, että jonkunlainen kontrolli nyt valitettavasti vaan pitää olla, kun ei tuolla tien päälläkään enää valvontaa ole (kamerat eivät ole liikennevalvontaa). Jos kaikki ihmiset olisivat fiksuja, niin mitään katsastustoimintaahan ei ikinä olisi edes tarvinnut kehittää.
     
  12. mke77

    mke77 Gearhead

    juur kävin katsastaa yhen mersun ja vuosikatsastus hinta(ilman jarrukäytävä laskentaa koska oli nestejarut, 2-akselinen,ilman pakokaasumittausta) K1-sellä(vanha "valtionkonttori) 77€ :eek: taas meinaa hinnat noussu 69€ viel viimevuon loka/marraskuus. :(
     
  13. kuutio

    kuutio Gearhead

    JOS KILPURI ON KUNNOSSA MENEE LÄPI MISSÄ VAAN VAIK OLIS JENKKI! Kyllä se edes pieni kilpailu on jo karsinut äärikäytöksen pois. Ja sitä paitsi onko porukka tietoinen mahdollisuudesta kesken kaiken KESKEYTTÄÄ KATSASTUS? Viisammat korjatkoon jos tää ei oo enää mahdollista mut takavuosina oli, kerran kun katsurin käytös meni mahdottomaksi ilmoitin näin... ja sitte tapeltiin lisää enempi aseman johtajan kanssa mutta auton repiminen loppu....
     
  14. mä_vaan

    mä_vaan 1st gear

    katsastus on yleensä ollu mulla pakollinen joka autossa (ei tekis mieli mutta pakko on)!

    Aina meen mukaan katsatus tarkistukseen koska inssille pitää kertoa mikä toimii ja mistä, johtuu siitä että harraste autot on aina yhtä selkeitä... jos jotain on muutettu ei sitä voi tietää jos ei oo itetehny tai joku kertonu.

    Aina on ollu asiallista palvelua, joskus saa kertoa pari AKE:n kantaa joihinkin asiohin ko. vuosimallin autoista (c10 pikkarissa reikä etulokarissa ei teräviä reunoja ja ei kantava osa joten ei sillä oo mitään väliä).

    Aina VIOISTA (jarrut, ohjaus, alusta[nivelet, puslat, laakerit]valot ja muu yleinen turvallisuus) olen saanut asiallisia korjaus kehoitusia/jälkitarkistus/ajokielto päätöksen!

    joskus paperi sotaa on saanukäydä tosissaan muutosten kanssa mutta aina on pärjätty kun otetaan selvää ennenkun tehään ja hoidetaan ne kuntonn.

    tulipa mieleen silloin vielä valtion konttorilla vuosia sitten jarru dynossa kaikki niinkuin pitää ja paremmin autossa ei muuta vikaa ollukkaan mutta inssi onneksi huomasi nosturilla että etusatulasta oli jarrupalan tapin korvake murtunut!!!! en varmaain ite olis huomannu ennekun jarrut olis pettäny...

    ja joskus illalla vikana asiakkaana saanu säätää päästöt mittarissa konttorilla ku oli rikkaalla... virallisesti konttorilla ei sais tehä mitään muutoksia kun katsatus on aloitettu enne kun se on saatu päätökseen tavalla tai toisella, korjatkaa jos oon väärässä
     
  15. olssi81

    olssi81 Gearhead

    Ikaalisten kalliilla konttorilla olsia leimaamassa.

    Korjauskehotus: Valaisimet ja sähkölaitteet, Etuvalo, Etuvalo, Väärä väri, Edessä vas. ja oik.

    :lol:
     
  16. iji-69

    iji-69 1st gear

    Aikoinaan...

    ...käytin Capria Valkeakosken konttorilla muutos/rekisteröintikatsastuksessa...syy miksi kävin siellä, oli se että kossupullo oli lyöty vetoa että auto on ennen vappua leimassa, ja viimoinen aika minkä sain...oli juurin tänne Valkeakoskelle.
    Sillä reissulla tuli todettua että Hugo. L. , katsastuspäällikkö , oli vanhan valtionkonttorinmiehiä....
    Eli kun ruuveilla oli lokasuojat kiinnitetty, H.L. epäili että autoa on laittomasti levitetty. Kysäisin siihen, että kait tuo konepeittokin on sitten levitetty... Siihen en saanut vastausta, mutta hyvin kuvastaa tilannetta, kun katsastuspäällikkö huutaa muille hallissa oleville katsastusmiehille, että " Tulkaapas kattomaan tätä ja tätä..."
    Riihimäen Fordin antamat todistukset kaikista muutoksista olivat kuulemma "paskapaperia".
    Katsastus loppui siihen siellä ja sanoin että Hämeenlinna on lähempänä minua joten jos voisin yrittää uudelleen siellä...
    Haimakainen ei seuraavana maanantaina antanut mitään todistusta esim. kiistanalaisista säädettävistä joustintuista...* kyllä näitä myydä voi, mutta ei näistä mitään takuuta voi antaa katsastusta varten*
    Noh, maanantai kääntyi iltapäiväksi..kunnes tuli Helsingissä mieleen etsiä joku Fordin liike.... => edesmenneeseen Tikkurilan Autoon, ja siellä pari tuntia auton tutkimista ja johtaja kirjoitti paperit toimistossa.
    Kiireesti Hämeenlinnaan mihinkä oli paperit Valkeakoskelta toimitettu...ihme sinänsä..kun katsastus oli jäänyt "kesken".
    Puolta tuntia ennen sulkemisaikaa ehdin konttorille Hämeenlinnaan ja leima ja kilvet tuli. Oli muuten tullut rekisteriotteen mukana Valkeakoskelta keltainen postnote lappu missä katsastuspäällikkö oli kirjoittanut omin käsin mitä pitää katsoa ja "älä vaan päästä läpi" teksti.
    Allekirjoitus Hugo L.
    Hämeenlinnan katsastuspäällikkö antoi lopulta autoon kilvet, "kun ei muuta voinut kun oli Fordin Viralliselta Maahantuojalta tullut puoltopaperi"

    Kuvaavaa oli, kun kysyin siinä vaiheessa, että saisiko autoon mahdollisesti lyhyet kilvet, hän sanoi" siihen en kyllä enää ala, hyvä että saat laput yleensäkkin."
    Nykyään autossa on alkuperäiset mustat laput ja viistoista vuotta on mennyt katsastukset huomautuksitta läpi.
    Ai niin...se rekkari...helppo päätellä. ;)
    p.s. Kossun maksoin niinkuin oli sovittu ja "punaisilla kilvillä" eli harrasteautokilvillä tuli ajettua 1300 km kaiken maailman korjaamoilla lupia kerjäämässä.
    p.p.s Myöhemmin kuulin ettei eräs Lehtimäkikään katsastanut autojaan kotipaikkakunnallaan vaan juurikin Hämeenlinnassa.
    Kai tuo Lehtimäki jossakin piireissä on tuttu... :)
     
  17. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Re: Aikoinaan...

    Heh, tyypillistä Hugea, mutta ei hänen kanssaan ole nykyään mitään ongelmia, tuleekohan jo kymmenen vuotta kuolemasta :odroll:
     
  18. pas2

    pas2 Gearhead

    Hyvä homma!
     
  19. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Kerran oli niin höveli katsastusmies, että kun ajovalo näytti vinoon, kaivoi rukarin taskustaan ja sääti kohdalleen!
     
  20. mke77

    mke77 Gearhead

    "se vähän riippuu mist roikkuu" :eek:

    ite olen sätäny jarru-räikistä jarruja liki--

    säätäny seosta--

    säätäny ajovaloja---

    säätänmy ALB:n-painetta kahteenkin kertaan välillä huoltokuilu--jarrutesteri....

    ....miut mää olenkin vaan tämmänen :rotfl: :rotfl:

    ja nämä tosiaan vanhalla a1-asemalla
     

Kerro tästä muillekin!