Peterbilt, Kenworth jne. USA:sta??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja PW, 20.1.2009.

  1. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Joo, ei tarvita silloin piirtureita eikä etujarruja, valomuutoksia eikä mitään mitä tehtaalla ei ole jo ollut. Värilläkään ei liene väliä.
    Kotitekoiset rosteriosat voivat olla tarkkailun alla. Käyttöaika rajaus tietty tulee 30 päivää eikä ammattikäytössä voi käyttää.

    Muistakseni yksi Peterbilt on ma-reksiterissä Suomessa kenties enempikin.
     
  2. GM4WD

    GM4WD 1st gear


    Kunnostuksen jälkeisiä ajomääriä? 45 000 000 mailia 60 mph keskinopeudella tekisi 85 vuotta 24/7 ajoa :rotfl: :rotfl:


    Mites noiden rahti parhaiten onnistuu Suomeen, konttiin survominen taitaa olla pois laskuista?
     
  3. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    http://www.siliconeexpress.blogspot.com/

    Kyseisellä kaverilla käsittääkseni aika paljon tietoa näistä harraste jenkkirekoista. Ja sivuilla hyviä linkkejä. Esim Norjalaisten harrastajien sivuille jne.
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ro-ro rahti atlantin yli järkevään hintaan on kaiken aikaa kehitteillä
     
  5. rokki383

    rokki383 Gearhead

    nimimerkki keituri mc hommas kenworthin saksasta. sieltä ehkä lisätietoja pykälistä. tosin oli ollu jo saksassa kilvitettynä
     
  6. RB-440

    RB-440 1st gear

    45 miljoonaa mailia kuulostaa tosiaan aika paljolta, ainaskin miljoonan pari rullanneet eurorekat on jo aika kypsän oloisia. Tietysti, jos lähtee siitä, että auto on sama, jos runkonumero on sama, niin ainahan sitä voi korjata, mutta silti, iso olis lukema.

    Samoilla sivuilla on myynnissä muita autoja, joille on ilmotettu 300 000 - 500 000 mailia, eli vajaat miljoona kilsaa, mikä kuulostaa järkevältä.

    Eli toi 45 000 mailia vois tarkottaa joko paljon seisonutta autoa, nurkka-ajossa pyörinyttä autoa tai mittaria, joka on kelattu ainakin kerran ympäri ja siihen päälle 45 kilomailia, tai 45 000 mailia sitten nollattua mittaria tai silloin uusittua kojelautaa. Esimerkiksi. Paha sanoa, jokainen yli 30 vuotta vanha vehje on yksilö. Mutta toi ikä tekee kyllä melko varmasti sen, että pahimmat roiskot on menneet sulattoon ja aikaa sitten ja selvinneet voipi olla jostain syystä keskimääräistä paremmassa kondiksessa, mahdollisesti jopa minimaalisesti ajettuja. Mene ja tiedä. Mutta varmasti kannattaa tarkistaa ostos mahdollisimman huolellisesti, ellei sitten lottovoitto kovin polttele taskuissa.
     
  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

  8. 66monaco

    66monaco Gearhead

  9. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    No 45 miljoonaa kuulostaa ylimitoitetulta :) samoin kyllä 45 tuhattakin on vaatimaton määrä.
    Tuommoinen nuppi ei ole koskaan lähettiautona eikä jakeluliikenteessä. Kyllä tuommoisella autolla ajetaan jopa kahta vuoroa osavaltion tai mantereen halki liki kaikkina mahdollisina päivinä. Varsinkin silloin kun laite on uusi.
    No jos vaikka 500 mailia tulee päivässä ja auto on 350 päivää tien päällä vuodessa niin sekin on jo teoriassa 175 tmiles vuodessa.
    Noilla antiikkivehkeillä tuskin enää hirveitä ajetaan mutta joskus on ajettu.
     
  10. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    V8 7/2007 näytti olevan esittelyssä yks rekkaveturi, tosin Kenworth...
     
  11. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Vetopöytä pois ja vaijeri laitteet tilalle.
    Siihen viä lavettilava päälle nii olis räheetä lähtee aina hakemaan jotain rojekteja.. 8)
     
  12. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Tämmönenkin olis kiva, ei ole hinnan kiroissa...
    [​IMG]
    Rahti vaan taitaa kustantaa enemmän kuin itse auto.
     
  13. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    mikähän se voisi olla?

    jarrusovitus, vai joku muu?

    ja dieselvero eli käyttömaksu vuodessa +2000e...
     
  14. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    mikähän se voisi olla?

    jarrusovitus, vai joku muu? ~150e

    kuorman tunteva jarrupaineensäädin? ~400e

    abs? kallis

    ja dieselvero eli käyttömaksu vuodessa +2000e...

    renkaat parisataa kappale, siis 22,5", 24" harvinaisia kun ei oikeen käytetä täällä

    oho tuli kaksi viestiä :eek:
     
  15. 66monaco

    66monaco Gearhead

    miten muuten tollaset perus osat tollasiin maksaa, suotimet, jne ? ja miten kallis tuollainen olisi yllä pitää? mitä esim. tollane 14 l. nuppi kuluttais? vakuutukset? onkohan normi pulliaisel ees varaa haaveilla moisesta? :D
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Itse sain käsityksen, että ajettu 45.000 miles kunnostuksen jälkeen eli todellinen mailimäärä jäi epäselväksi.
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tais olla joo joku tuollainen jarrusovitus.

    Joskus jos sais noi merirahdit kohdalleen niin tuollainen vehje vaihtolavalla olis aika tyylikäs rollback amerikan romujen kuskaamiseen, älyttömän kallis ylläpitää eikä muutenkaan järkevä mut.......
     
  18. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    jos on cumminsin moottorilla, osia löytyy jopa käytettynä, mutta luonnollisesti ovat kalliimpia kun henkilöautoon. pa suodin 20-30e, samoin oljynsuodatin 30-40e, moottoriöljyä ~40l / vaihto(n.20tkm/1 v). 200l=400e. liikennevakuutus 500-1000e ?? /v ei siis kaskoa ym mausteita. kulutus nuppina 25-40l/100 riippuen miten ajat ja kuinka pitkää matkaa. korjaamotunti ~70e/h+osat.
     
  19. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Jenkkirekka

    Cumminsia saa tosiaan aika hyvin korjattua täällä, kannattaa ehkä miettiä miten uuden haluaa, jossain -90 luvun puolivälissä tuli sähköinen moottorinohjaus ainakin Sisuihin ja jos se kämähtää niin uusi on kallis . Samoin vianetsintä voi olla hankalaa jos ei ole perehtynyt systeemiin. Niitä voi korjatakin mutta jos harrastepeliä hankkisin niin ostaisin itse vähän vanhemman täysin mekaanisella suutinsysteemillä olevan.

    Muita moottoreita noissa kai on Caterpillarit ja 2-T Detroitit?

    Ei kai se tänne tuominen ole suurempikaan tekninen haaste, kyllähän ro-ro -tavaraa Atlantin yli liikkuu myöskin.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tossa jotain vinssejä onkin. Kone 8V-92 Detroit Diesel 2t...

    http://www.commercialtrucktrader.com/bi ... 9-93598514

    Tuo on muutenkin aika hyvä myyntipalsta.
     

Kerro tästä muillekin!