Ford dohc kannen porttaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pölyttäjä, 2.2.2009.

  1. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Ajattelin tehda kevyen porttauksen tuollaiseen kanteen. escortin 1.8l vm.92 ruisku moottori.

    Mita nyrkkisaantoja on olemassa tahan porttaukseen liittyen. Venttiileja en lahde isontamaan. Ehka nokka.akselit kireempaan peltisarja ja muuta pienta tulee lisaksi. edit ja kansi lasketaan myos.

    vinkkeja kokemuksia neuvoja saa kertoa.

    ja vaikka pilalle menee koko laitos ni ei haittaa, auto on jaaratakaytossa ja jonka arvo on noin tankillinen bensaa. :lol:

    Tarkoituksena on saada lisattya hieman tehoa jopa, ja jos saa porttaukseen liittyen jotain kokemuspisteita ni aina parempi. Harrastamisen ilo on myos tarkea asia.
     
  2. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Melkein ajaisin vaa ohjurit pois kanavista ja siistisin valu ym purseet pois.
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    ei kannata tosta doch koneesta mennä kantta laskemaan kovin paljoja, ei saa vastaavaa tehohyötyä mitä silla tavottelet ja menee vaan nokkien ajotukset huonommaksi... tai siis näin mä sen asian ajattelisin... tietysti jos ne nokat vaihdat ja laitat säädettävät nokkapyörät, mutta kun se kerran oli jääauto...
     
  4. mopar miäs

    mopar miäs 3rd gear

    dohc -kansi

    eikös noi "rokki" koneen kannet ollut aikas hepposta tekoo
    eli tuleekohan siitä pitelemällä ainakaan kestävämpi
    kaveri muistaakseni tutki aikas monta ennenkuin löysi omaansa sellasen missä pysyy nesteet oikeissa lokeroissaan
     
  5. iji-69

    iji-69 1st gear

    Eiköhän "kevyessä porttauksessa" ole tärkein venturialue eli n.10mm juuri ennen venttiiliä.
    Siihen sopiva pyöristys ennen seetirengasta.
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Esimerkiksi juuri noin ja voi sitä kanavaa hiukan pidemmällekin tasoittaa!

    Itse en kyllä lähtis niitä ohjarin päitä koskaan poistamaan,voi nääs aiheuttaa pahaa pyörteilyä siinä paljaan varren ympärillä et mieluummin muotoilisin niitä hiukan pisaran malliseksi!
     
  7. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Nojuu, tottahan tuokin on että kyllähän sinne pientä pisaran muotoa kannataapi jättää. Paha sanoa, ennoo koittanu ko kannessa mitä vaikuttaa.

    Palotilojen puolelta voipi ne imuventtilien ympärillä olevat "ohjurit" mitkä on sinne tehty sen takia, että saatas seos pyörimään palotilaan ja tätäen parempi polttoainetalous, voi ottaa pois.
     
  8. ohc205

    ohc205 1st gear

    Re: dohc -kansi

    Ei pidä sotkea noita 8v dokkeja noihin uudempiin 16v dohc zetec moteihin.
    Se 8v dohc on paska kone. Niistä halkee kannet. 6 on ollu ja 3 kansi halki.
     
  9. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Re: dohc -kansi


    Sulta nakojaan kannattaa kysya, etta missa siaitsee kampiakselin asento tunnistin tuossa escortissa 1 Havisi kipina. Google ei auttanut minua,eika tuolla ford foorumillakaan vastailla...

    Eika keretty viela etes teha mitaan koko ruoskalle, sammu vaan kaynnista kuin avaimella ois virrat lyoty poikki.. -92 1,8i moottori
     
  10. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Toinen varteenotettava paikka tutkailla ton ikäsessä eskortissa -> sulakerasian pohja. Niitä noissa on menny ku tupakkia. Voi sotkea koko auton sähköt aivan totaalisesti
     
  11. santtuv

    santtuv Gearhead

    Täältä kuvien kera ohjeet--->http://kotisivu.suomi.net/parkkila/index.htm


    Ja suorasyttypuola tuppaa menemään -mut onneksi on halpa.
     
  12. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Puola oli kondiksessa. jos vain oikein mittasin.. Ei anna jukeboksi minkaan laista singaalia puolalle. Asentotunnistin loyty ja oli ehja.

    Kerksisin jo tilata uuden kaytetyn boksin. 40e

    Sulake-aparaatissa oli kylla reilusti kosteutta. taytyy huomenna tutkia se tarkemmin.
     
  13. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    siellapa olikin paljon asiaa. Kiittos.
     
  14. santtuv

    santtuv Gearhead

    :wink:
     
  15. bootsi

    bootsi Gearhead

    Re: dohc -kansi

    Niitä ei saa keittää...

    Itellä ei ollut DOHC:n kans ongelmia.
     
  16. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Nyt saatiin kipina, bensaa tulee myos mutta ei voort kaynnisty. :eek: Lambda anturi oli fyysisesti rikki, pitaa ostaa uusi,

    mutta pitasi kai tuon etes kaynnistya vaikka lambda olisi rikki..
     
  17. Blazer_88

    Blazer_88 1st gear

    8v dohc on paska kone. Niistä halkee kannet. 6 on ollu ja 3 kansi halki.


    itellä kaks ekaa autoo oli scorpiot doch koneel ja eipä mullakaan kyllä kansia menny vaikka polki rajoittemellekkin välillä ja rallitti paljon!!! :soosoo:
     
  18. astro1987

    astro1987 1st gear

    jos lähtis siitä et oot siistiny valupurseet pois ja muotoillu ohjurin niin imuvenan varren paksuudesta 0.6mm ja pakovenasta 0.4mm (kanavan kohdalta)
    pakolautasesta kanavan puolelta 21 asteen backcut ja palotilan puolelta 1.5mm (r) pyöristys lautasen reunaan.virtaa +5~12% per. rööri :odroll:

    sit kun oot kanavat portannu niin hiekkapuhallus imukanaviin.
    kantta lasketaan tiivistepaksuudella ja nokkakulmaa shimmikiiloilla :wink:
     

Kerro tästä muillekin!