Pärnäsen korjaamon niksinurkka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 28.2.2004.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Yksi tapa elvyttää akku on myös shokkihoito. Eli akku puretaan varauksesta totaalisesti ja sitten sille annetaan kertalaakista mahdollisimman tehokkaalla laturilla mahdollisimman kova lataus. Shokkihoitoa on myös 12 voltin akun hetkellinen lataaminen 24 voltilla. Shokkihoidon kanssa kannattaa olla varovainen, sillä siinä on myös akun räjähtämisriski. Yksi vuoden veden alla maannut akku on tällä systeemillä saatu herätettyä ja toimi herätyksen jälkeen kaksi vuotta.
     
  2. iji-69

    iji-69 1st gear

  3. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Noita optiman red Top:eja on pari menny tuttavapiirissä vainaaksi: toinen tyhjeni talven aikana ja halkesi, toinen vain tyhjeni totaalisesti( ei 1,5 V lamppu juuri hehkunut) ja ei siihen eloa saatu millään... Kokeiltiin ravistaa, täristää, shokkihoitoa virralla, ladata c-techin huippulaturilla, mikään ei auttanu => hiljasta kuin hautuumaalla :cry:

    Eli pitäkää hyvät immeiset huolta akuistanne!!
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Mullakin yksi meni lähes mykäksi otti kyllä latausta vastaan mutta päivä lataamatta niin oli taas tyhjä. Jätin se kuitenkin c-tech kopion perään syksyllä lataukseen ja nyt se on ollu jo 3 päivää projketi auton kontissa ja aiavaan tuntuis toimivan, oliskohan se sittenkin heränny.
     
  5. AteV8

    AteV8 Gearhead

    No mikä jottei? Kävin minäkin TF-904:n kanssa suihkussa kun sitä jouduin keittiössä korjailemaan. Sainpa pestyä laatikon kuoret ja munat samalla kertaa. :rotfl:
     
  6. mke77

    mke77 Gearhead

    kaveri nosti vanhasta kuormaautosta tyhjän akin pois ja "varomattomasti" pudotti toisen pään maahaan....käänsi selkäs ni kuulus mosaus ja koko akun kansi oli irti ja muovin kappalia joka paikassa :rotfl:

    et vaik se akku oli tyhjä niin silti se "sakka" pisti sen sen verta oikosulkuun :eek:
     
  7. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Tuota C-Tekiä ittekkin ajatellut. :eek: lueskelin vähän, ja siinä on kuulemma joku monivaiheinen herätysjuttu vakiona, jolla voisi sulfatoituneita (?) ja syväpurkautuneita akkuja herätellä...

    Tollanen malli 7000 riittäisi isompienkin akkusten latailuun... 119€.
     
  8. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    ¨
    joku neuvoi poraamaan pohjaan pienen reiän ja huuhtelemaan jonkin aikaa läpi akun vesijohtovedellä. sitten kuivaus ja uudet hapot.

    onko se red topi joku hyytelöakku vai?
     
  9. mke77

    mke77 Gearhead

    kyl mun näkemys on se noista optimoista, et kun ne on loppu niin ne on loppu!! ihan kuten akkuporakoneen-kennot tai ladattavat -paristot(samaa"mämmiä":hän noissa on!) ja mitä tehokkaampia noi ladattavat(sen vaikuttavan aineen määrä) on niin äkkeemmin ne menee myös käyttökelvottomiks....
    eli: paljon "tehoa"/ah:ta ei ole pitkä käyttöikä ! vähän "tehoa"/ah:ta pitkä käyttöikä!!

    sen mitä minä olen noista optimoista kuullu vaatii ne aikapaljon "rääkkiä" et pysyy "virkkeessä" eli jatkuvaa tyhjentymistä ja täyttöä!! jos se on jossain esim. asuntovaunu käytössä niin on todella lyhyt ikäinen! en tiedä sen enampi?


    mut toivottavast noi li-ion akut tulee tuohon 12v/55a käyttöön niin sit noista "vesilaatikoista" tulee vanhoja äkkiä
     
  10. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    ??? Mites ne hapot pysyy sisällä jos on pohjassa reikä???
    Sitä ei voi ihan tavallisella peltikattoruuvilla edes paikata kun akkuhappo syövyttää rautaa... Ja tuskin puutappikaan kestää kauaa.
     
  11. mke77

    mke77 Gearhead

    221-sikafleks toimii akun paikkauksessa!! joskus tommosia bocsh:hin akkuja mis ei oo korkkeja ollenkaan niin olen kaivanu"kannet" irti et olen saanu lisättyy happoa!!
     
  12. Jonssi

    Jonssi 3rd gear

    Alkuperäiseen asiaan.

    Kaikkihan lienee käyneet hammaslääkärissä, jossa tuo ku*ipäinen setä tahi täti ronkkiin niillä erittäin v**tumaisilla piikeillä siihen hampaan kipeään osaan.

    No, tokihan noikin kapineet kuluu käytössä eikä täytä hammaslääkäreiden kriteerejä. Silloin niitä kannattaa kysellä oman paikkakuntansa terveyskeskuksen välinehuollosta.
    On meinaan äärettömän päteviä välineitä rauhanomaisessa käytössä noi hammaslääkäreiden kaivertimet. Kovaa metallia, päässä talttoja.. piikkejä, kouruja ja kaikenlaisia muita sopivia kärkiä.

    Myös hammaslääkärien peilit suurentaa melko maukkaasti ja niillä näkee melkoisen pikkuisiin koloihin.

    TheJonssi
     
  13. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Toimivaa datsuninkorjausta...jos oikein hifistellään niin kannattaa tökätä reikä kananmunan molempiin päihin ja puhaltaa sisältö vähän vajaatäyttöiseen jäähdyttimeen. Aika tarkka empiirinen kokemus kertoisi suhteen olevan apauttiarallaa yksi kananmuna jäähdytysnestegallonaa kohden jos vuoto on niin suuri että nesteen lisäämiseen kuluu enemmän aikaa kuin matkan etenemiseen.
     
  14. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    optima

    optima taisi olla hyytelöakku. vai oliko siällä nesteet. yks vanha konsti on herätellä 24voltilla. mut sit tietty vaan herätellä ja varovainen pitää olla ettei hyppää pahahenki,silmille, ja sit toinen vanha konsti on et kääntää akku väärinpäin. tulee tietty nesteet ulos. mutta myös vanha lyijymöhnä kait laskee sen mukana alas. mikä yleensä pistää kennot oikosulkuun. mut nää kaikki sit omalla vastuulla. ja varovasti. :pinup:
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    Eilenehtoolla tuli puolpakosta väsättyä jarrusylkyn ilmaruuvin korvike kunnei lämmölläkään auennut ehejänä.

    4mm kuula reiän pohojalle ja pultti perään, tuli melekeen pitävä nippa kunnei ilenny kovin piukkaan vääntää, pehmeä hauli olis paree, toimittaa asiansa maanantaihin asti. :lol:
     
  16. Jonssi

    Jonssi 3rd gear

    Tiedän erään tapauksen, vuosien takaa, jossa tutkittiin kuolemaan johtaneen onnettomuuden jälkeen molemmat autot. Tutkinnassa huomattiin että toisen auton etujarruista puuttui ilmausnippa lähes kokonaan... jotain murusia oli ollut pohjalla.

    Poliisi tutki metallinpaljastimella aluetta onnettomuuden ympäristöstä. Sieltähän sitten löytyi pultti, johon oli kääräisty jotain rättiä päälle. Tämä pultti oli lähtenyt reiästä kuin ammus paniikkijarrutuksen vuoksi, josta syystä auto oli ajautunut vastaantulevan rekan keulaan..


    Jarrut voisi olla sellainen paikka, johon ei isostikaan viriteltäisi mitään keksintöjä. Vain niitä osia mitä sinne on tarkoitettukin.

    TheJonssi
     
  17. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    handut irti jarruista jos on himo tehä patentteja! :mad: vak.yhtiö pesee justiisa kätesä jos jotai mystisiä patentteja löytyy.. ja aiheeseen: akkuun merkinnät rengastussilla plus ja miinus ni näkee hämärässäkin.. :odroll:
     
  18. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse olen joskus viitseliäisyyksissäni laittanut +napaan sellaisen akunkengän jossa on päällä (sivuun siirrettävä) kumi/ muovi-suojus...
    Ei tule niin herkästi vahinkokipinöintiä kun jonkun avaimen tai muun laittaa akun päälle asentamisen lomassa... Ja helppo erottaa kumpi oli se +napa vaikka ihan niinkin pimeässä että pitää sormella koittaa.
     
  19. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Kaverin 360 vulvasta petti joskus kans syyläri ja paikattiin kananmunalla.
    Arvatkaa mikä haju siitä lähti? :rotfl:
    No ei sillä sen jälkeen ajettu paljoo..
     
  20. NeljäsGM

    NeljäsGM 1st gear

    Vuotavan tankin paikkasin kerran mäntysaippuan palasella.Oli sormen mentävä reikä ja törppäsin siihen 500g mäntysaipuaa ja spraymassa päälle.Tuli parempi ku uus venäläinen :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!