Diesel perversio

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja smuige, 22.12.2003.

  1. smuige

    smuige Gearhead

    elikkä otetaan 1 kpl GM fullsize esim joku impala 60-70 luvulta ja otetaan tekniikka 90-luvun pickupista(6,5l turbodiesel+700-tomaatti). Kuullostaako tämä lainkaan järkevältä? Sitten vielä joku tdi lätkä perään ja uusia eurodiiselei kiusaamaan. periaattees tollasenhan pitäis liikkua aika hyvin, ja äänetkin saattais olla tuplarööreillä ihan kelvolliset. Wheelsissä oli parivuotta sitten diiselöity 58 chevy... Älkää käsittäkö että olisin tällaist väsäämässä, tuli vaan miettittyä vähän liikaa jälleen kerran ja oishan se erikoinen. Mitä käytännön ongelmia tulis vastaan? tietty pitäis hommata aivolaatikot koneelle ja askille, mut kait se muuten aika heittämäl menis... :odroll:

    _________________
    ilo ilman toyotaa on teeskentelyä...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: smuige 2003-12-22 00:59 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minä ainakin nostaisin hattua. Monen mielestä se varmasti olisi raiskaus. Mutta jokainen rakentaa auton oman makunsa mukaan.

    Onhan varmalla ja taloudellisella dieselillä kiva kierrellä kesällä vaikka suomea eikä auton ulkokuorikaan varmasti tulisi olemaan yhtään hassumpi.

    Hieno ja kiva idea mun mielestä. Täydet pisteet ideasta.
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    periaatteessahan nuo piilofarkut ovat "samaa rautaa" kuin 60-70 lukujen jenkkilahnat, erillinen runko ja takaveto, mitä nyt koria vähän päivitetty vuosien saatossa... ja pakettiautoina kiisseliverokin vielä jää kohtuulliseksi verrattuna h-autoon. siis sopisi se diesel vanhempaakin, kummempiakin virityksiä on tehty- ja tullaan varmasti tekemään...

    ennen kuin 6.5 edes tuli markkinoille kaveri teki farkkuunsa moisen virityksen, hyvin pelasi. jälkeenpäin vielä turpo ja kyllä lähti- niin hyvin että se ostettiin pois vaikkei auto varsinaisesti ollut edes myynnissä... lisätietoa: 62-65-dieselpagelta:
    http://www.62-65-dieselpage.com/readers/timo.htm

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: impala67 2003-12-22 11:14 ]</font>
     
  4. Nyt hereille ketkä tälläisestä on tosissaan innostuneet... Olis joutilaana 37 Ford panel delivery ,"ruosteeton" suomiauto ,tälläiseen jos tommosen diisel tekniikan nakkais ja ajelis arkiajoa vaikka firman logot kylessä ni johan alkais leuat jauhaa tienposkissa :wink: Ja olis oikesti käytännöllinen harrasteauto :-o :-o
    Että rodi diesel tekniikalla= dare to be different!!!!!
     
  5. Perttu

    Perttu 1st gear

    Taitaa vaan sitä harrasteajoa pikkuisen vielä rokottaa sitten tuo valtion myöntämä Dieselvero...?
     
  6. 67

    67 1st gear

    saahan noita erimerkkien tekniikoita sekoitella,mun mielestä.mut diisseli...eieieieieieieieiei poijaat ei ei.
    minä vaan en voi millään sietää diisseleitä.
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mielipiteitähän saa olla ja minulla ei ole mitään bensa-autoja tai diesel-autoja vastaan.
    Kuitenkin kiinnostaisi perustelut miksi ei dieseliä, mihinkään?
    Ei nyt rodiin mutta käsittäisin ettei mihinkään?

    Itsellä kun on kokemusta molemmista, niin varsinkin talvikäytössä (yllätys, yllätys) kääntyisin dieselin puoleen. Harrasteautossa ehkä bensiini riippuen tietysti auton mallista.
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    eii kiisselii! Bensa on se ainut oikea vaihtoehto :lol:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllähän dieseli rodi vois olla. aikaisemmin sillä vaan ei ssanu sellasta suorituskykyä kuin haluttiin. nythän td kone vääntää kivasti ja sillä saa kohtuullisen kyydin. rakettihan se ei silti ole. Toisaalta kun rodilla taas toi polttoaineen kulutus ei suuria merkkaa niin samalla rahalla ja vaivalla saa aika tautisen bensakoneen eikä tartte hävetä käryä...
     
  10. 660

    660 1st gear

    mikäs siinä jos pysytään jossain rajoissa, eli EI mitään 1,9 dsl valluun niinkuin se ruotsalainen pirssi siitä hyvästä vois...:evil:.
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    tai Gummins? Naknaknaknak-uiiiiii... Rodi on poistunut. :odroll:
     
  12. No nii , vakavasti puhuen : HERRASMIEHET EI HEHKUTA!!!
     
  13. Mööpari

    Mööpari Gearhead

    Ai onhan ne vasarat kivoja, mut jos kuitenki annettas olla nuo vanhat autot rauhassa eikä laitetais niihin kaiken maailman nyky hirvityksiä. Oli sitten nokivasaroita tai EFI humbaimia. Jokainen tallaa tavallaan mut kuiteskii.
     
  14. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Mut mun mielestä jossain vanhassa, oli se sitten jenkki tai euro häksätin, joku nykyaikainen tekniikka ei oo kyllä paha. Nimim. Kokemusta on

    Ja kun kaikki haluaa kattoo pellin alle ni sit ne on ihan ullakolla....
     
  15. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Kunhan vaan ette diissel moottoripyörää...
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    No noitakin on. Intiassa tekevät 350 Enfieldistä dieselversiota jonkin dieselagregaatin yksipyttyisellä koneella.
    Moinen on tuotu Suomeenkin ja rekisteröity. Diesel Royal Enfield Bullett "350" :stä oli nääs juttua takavuosina muistaakseni Moblassa.. :smile: Edulliset kilometrit.. Varsinkin kun kehtaisi tankata pölttö-öljyllä.. Napsaisikoshan litran pari per 100km..
     
  17. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Heh, joku heitti, että sillä kiisseli Enfieldillä ei tartte tankata kuin kerran kesässä.. Meno ei tietenkään ole mitää Hayabusa meininkiä, mutta ei sellaisella tarvikaan!
     
  18. ESu

    ESu 1st gear

  19. cdv60

    cdv60 Gearhead

    No mutta tuo Enskahan on ilmiselvä dieselmiehen unelmien täyttymys harrasteajoneuvoksi. Käyntiääni vaan kuulosti lievästi sanoen voimattomalta:)
     
  20. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    Alkuperäiseen kysymykseen kommenttina: jos jotain haluaa tehdä se täytyy tehdä. Go ahead!
     

Kerro tästä muillekin!