hevosvoimat, tervetuloa takaisin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 4.1.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    On upeeta huomata että parin viime vuoden aikana jenkkiautojen teholukemat on alkaneet muistuttaa kovasti 60-luvun loppua.
    Vaneissakin näyttää olevan jotain 300-heppaista vortecia, aah.
     
  2. Luukampi

    Luukampi 1st gear

    Mihinköhä hevoset o hävinny nykyää
    otetaapa esimerkiksi Saabi 2.0 "Turbol" 140hv ja siin on muka turbo, vois kyl olla siin joku 200hv ja yli, mutta toi onki svedujen tekele ja maksaa yli laadun

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Luukampi 2004-01-04 15:32 ]</font>
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Saappi ylihinnoteltu, elä helevetti, nyt repesin. Etit muuten aika vahingossa tuon tehottomimman version. Ei silmään sattunu vaikka 2.3 aero?? kyllähän nuissa kunnon vuos mallin saabeissa oli 2.0 turpolla se 175. Nykyään samoja muovikotteroita ku kaikki, enemmän vituiks männöö vaan vuos vuodelta
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    noniino iha sama mut ei ne oo hyviä
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Saabismi on sairaus ja turbosaabismi on luulosairaus.

    On siellä vielä joitakin yksinäisiä susia,kuten Mercury Marauder,mutta tosiasia on että takavetoisten,v8-koneisten ja takavetoisten Ameriikan sedanien era on loppusuoralla,GM:n leirissähän se loppui 8 vuotta sitten, Ford sinnittelee vielä Crown Victorialla ja tolla Marauderilla,Mopariltahan viimeiset Autot rullasi ulos 80-luvulla.Tosin nyt näyttää siltä että se uusi 300-sarjan v8 "Hemi"täyttäisi noi edellämainitut kriteerit,mutta taitaa siinäkin olla jo yli puolet suoraan niksmannien palikkaa..Eli keskitytääs pelastamaan se mikä vielä pelastettvissa on!
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No eiks tommoset 175hp pitäis saada kakslitrasesta moottorista ihan ilman turboakin... Aika tsoukki tollanen matalapaine vekotin, ahdot varmaa jotain
    0.3-0.4? No voipahan sitte myydä niihin "tuuninglastuja" hyvään saab-hintaan..
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niistä ei minun tietääkseni tehäkkään mittää type-r paskoja että saa kiekat olla 8000 ennenku lähetään ees liikkeelle. pitäshän siitä repiä vaparina se 400hp mutta onko se perhe/käyttö auto? Kumman hyvin ovat kehuneet saapin turboja-malleja tuolta 90 luvun alussa/vaihteessa. Ja kyllä se tuo 175 hp kakslitran liikahtaa ihan mukavasti. 2.3 aero on jo kuulemma mukava:) alle kympin 0-100 on jo riittävää haipakkaa KESTÄVÄLLÄ PERHEAUTOLLA. nämä suoritus arvot siis tuolla 2.0T. pikku ahdot niin tulee sopivasti tehoja, ja kestävyys ei kärsi.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eipä siinä 300:ssa / Dodge Magnumissa oikein muuta mersua ole kuin takajousituksen perus geometria, joka on yhtenevä E-sarjan kanssa. Yhdenkään osan ei kuitenkaan pitäisi sopia mersusta chrysleriin. Esp laitteisto on vielä samaa softaa kuin mersussa.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mun iskä kerto, että saapit on hyviä autoja. Mä vaan sen enempää voi kertoa, ku mun iskäki on nimetön.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Heh, kyllä on käsitteet ja numerot päin persettä taas. Mutta onpahan tosi asiantuntijat paikalla. Älkää kommentoiko asioita, joista ette tiedä mitään.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

  12. Anonymous

    Anonymous Guest

  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mieluummin jättäisin konditionaalit käyttämättä ja ajelisin sillä mitä on. Mutta noihin tehoihin, niin kun ottaa huomioon ton vuonna 72 tapahtuneen mittaustapamuutoksen ollaan jo edellä muskelivuosien tehoja ihan kirkkaasti. Se näkyy myös ihan suorituskykynumeroissa; ei paljon nyky LS1:lle hemit tai LS6:t paina, pikkulohkoista puhumattakaan. Ja laatu on aprantunut sen verran, että nyt kulkee joka laite kaupasta sen mitä aikoinaan supertuunatut lehtien koeajoversiot.
     
  14. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Pontiac GTO 2004, LS6 koneella.. Tuohan on siis siitä Holdenista derivoitu, mutta namu kuitenkin.

    Ja ennen kuin alkaa taas nimettömät ja nimelliset kettuilewmaan, niin LS-6 oli se isolohko vanhoilta hyviltä ajoilta ja LS6 on se pikkulohko joka kait on paria palikkaa vaille LS1? :wink:
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Chrysler voisi toteuttaa "uhkauksen" ja alkaa valmistamaan Detroitin näyttelyssä estiteltyä ME Four-Twelve mallia. 6L V12, neljä turboa ja 850hv. Jäisi Fordin GT komeasti kakkoseksi suorituskyvyssä, tosin GT on huomattavasti paremman näköinen.

    Detroitin näyttelystä löytyy lisää kuvia: http://www.freep.com/autos/photos/index.htm
    Muutama ihan siistin näköinen vehje.
    Takavetokin tekee paluuta voimalla, esim Chevy Nomad pohjautuu takavetoiselle GM Kappa-alustalle, moottori valitettavasti aika vajaa, 2.2L turbo nelonen.
     
  16. TTShark

    TTShark 1st gear

    No pitäähän sitä ruveta "kettuilewmaan" noi nykyiset menee alle 30L/100km, lähtee nikottelematta käyntiin ja menee tarpeeks vartilla. LS-6 oli mun mielestä huono valinta kun ne oikeet moottorit on kuiteski 427,ja
    Ja sit ne parit palikat: kannet(venat yms.) ja nose, oljypohja ja pumppu, eli siis puoli mooottoria? Kellekkään ei sit ollu tarkotus vinoilla... Niin mullon toi LS1
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mä kyllä haluaisin konepellin alle ennemmin sen LS-6 enkä LS6:sta, kyllä sen kummiskin pedaalissa tuntee onko autossa ISO vai pikkulohko, vaikkei se ehkä niin 1/4 mile ajassa näy.
     
  18. starcraft

    starcraft Gearhead

    Tuolla näytti olevan kuvia uudesta mustangista. Jotenkin se vaan säväytti. Harmi kun niitä ei suomeen tule että vois lähteä liikkeeseen kuolaamaan.
     
  19. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Valitettavasti GM vaan ei sitä isoa tarjoa tuotanto autoihin... Tuo pikkuinen on kyllä muihin vastaaviin verrattuna varsin kilpailukykyinen. :smile:
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toi long live f-body veisaus on ollut jenkeissä aika hiljaista jo puoltoista vuotta.Siis siitä asti,kun `03 Mustang Cobra esiteltiin.
    http://www.svt.ford.com/flash/bottom1cobra03.html

    Ja siinähän on ahdin jo ihan vakiona,eli bolt-on virityksillä päästään vielä aivan eri teholukemille.Olikos se nyt uudessa Car Craftissa kun ottavat bolt-on virityksillä reilu 500hp tosta Cobrasta.Hintaa virityksille tuli jotain 20000mummoa.
     

Kerro tästä muillekin!