Lambda-anturiko vai mikä tämä on

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja camaro95, 23.2.2009.

  1. camaro95

    camaro95 Gearhead

    Auto on 1995 Chevy Camaro LT1 koneella ja se on tuotu reilu 1,5 vuotta sitten Japanista tänne pohjolan perukoille. Auton alle kurkistellessani huomasin katalysaattorin jälkeisessä putkessa olevan anturin. Onko tämä lambda?

    http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/i ... tach=22388

    Kirjallisuudessa/netistä löytyneen tiedon perusteella vuoden 95 Camarossa ei ole kuin kaksi lambdaa (pakosarjojen läheisyydessä). Anturista lähtevän johdon loppupään osoitetta en osaa sanoa. :odroll:
    Tallissa odottelee uusi cat backki ja nyt funtsalien tartteeko uuden putken kylkeen tehdä reikä + hitsata mutteri ko. anturille. Ootteko viisaammat törmänneet moiseen härpäkkeeseen aiemmin?
     
  2. Ricu187

    Ricu187 1st gear

    ei näytä kyllä lambdalta ja käsittääkseni lambdan pitäisi olla lähempänä pakosarjoja vai olenko vääräs? Ettei olis joku liekinheitin viritys :lol:
     
  3. D 51

    D 51 1st gear

    Tuo saattaisi olla ihan pakokaasun lämpötila-anturi.Tuskin kuitenkaan Nox-anturi.
     
  4. camaro95

    camaro95 Gearhead

    Chiltonin korjausopas eikä korjaamokäsikirjakaan tunne ko. anturia.
     
  5. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Jos se kuitenkin on lambda, kun noissa tuplaputki LT1 chevyissä ja buikeissakin on 4 lambdaa, 2 ennen kattia,ja sit kattien jälkeen toiset, jotka valvoo päästöjä, ikäänkuin katin toimintaa. Montako johtoa siihen menee??

    Tonhan vois vaikka ottaa irti ja kattoo mitä koodeja tulee vai tuleeko mitään. Mulla on PauliP: n testerikin tossa lainassa jos haluaa koodeja tutkia. Pitäs ostaa oma :oops:
     
  6. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Yhdestä viiteen johtoon muistelen, riippuupi lambdasta...

    Rokkiauton katalookista ku kattelis että mitä antureita ne siihen pakopuolelle tarjoo?

    Edit: oohaa siellä ykskarvasta ja lämmitettävää nelikarvaista näköjääs... :eek:
     
  7. camaro95

    camaro95 Gearhead

    Chiltonin kirjaa kun lueskelin niin sieltä ei löydy vikakoodia OBD1 listasta katin jälkeiselle anturille. 96 ja siitä eteenpäin camarot on 4 lambdalla varustettu.
     
  8. rasse

    rasse 1st gear

    Ettei olis jokin hapetin tms. ....
    Japseissahan on nuo saastemääräykset aikas tiukat...
    Ei ainakaan lambalta vaikuttais kun ihan metalliputkea menee....
    Mihin se toinen pää menee ????????????????
    Aikas mystisen näköinen !
    Kuvien mukaan 2 kpl lamdaa ja "secondary air fuel pump"....
     
  9. mhahto

    mhahto 1st gear

    Uskoisin olevan lämpötila-anturi
    Joissain autoissa nähnyt sellaisia, tarkoituksena varoittaa jos katti on niin kuuma, että nurmikko alla vois syttyä tms
    EDITTIÄ: jäi vaivaan asia, kuukleta "hot cat sensor" ja saat lisäinfoa. japsijuttuja vissiin
     
  10. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Voi se olla Lambdakin, tunnistaa paskan kissan. Nyppää johto irti ja käy lenkillä ja sitten lue vikakoodit, missä älähtää..?
    Voi olla tosiaan vain Japanin vientimallin erikoisuus, niinkuin tuo lava noissa Suomen tuonti malleissa :rotfl:
     
  11. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Onko se 95 sitten vielä obd 1 vai 2?, toi skanneri lukee obd2:sta
     
  12. camaro95

    camaro95 Gearhead

    Onko se 95 sitten vielä obd 1 vai 2?, toi skanneri lukee obd2:sta[/quote]

    95 mallissa OBD2 mukainen pistoke, mutta systeemi on OBD1.
     
  13. aktion76

    aktion76 Gearhead

    Itselläni on myös Japanista tuotu Camaro vm.94. En ole muuta tarkoitusta keksinyt ko. anturille kuin pakokaasun lämmön mittauksen.
     

Kerro tästä muillekin!