Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. vuutainen

    vuutainen 1st gear

    apua miten noi alipaineet menee gemsissä ku koneen päälläon joku delkon mötikkä mist lähtee musta ja ruskee letku ruskee menee pumpulle mut minne menee musta ?

    jos jollain olis koneen pdf ni jelppais pirusti :lol:
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    turbon hukkaportillehan se on matkalla...
     
  3. kane

    kane 1st gear

    Solenoidin etummainen alipainepumpulta ja taaempi turbon hukkaportin alipainekellolle.

    Olis jouten uusi pickupin ( 88-98 ) 2" takapuskurikorotus,
    Performance Accessories Uusi, hp 65€
     
  4. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Minä pähkäilin suoraan konepeltiin jotain siivon näköistä reikähässäkkää ilmanotolle, mutta pitäisi jotenkin samalla hoitaa sadenveden poispysyminen suodattimelta. Talvellahan se reikä olisi lumen peitossa muutenkin. Pitää pähkäillä vielä lisää, että siitä saa jotenkin asiallisen näköisen eikä tulisi turhia reikiä peltiin.
     
  5. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Ilmaa konetilaan konepellin kautta...

    Noilla toi konetilan tuulletus paranee

    http://www.lmctruck.com/icatalog/csd/full.aspx?Page=31

    Ja tuo noista odottaa tallissa maalarin käsittely 39-9613-T

    COWL INDUCTION HOOD-DUAL-RAM $549.95 :poff:

    Suunnitelin ensin käyttäväni tuollaisia Hood Scooppeja http://www.lmctruck.com/icatalog/csd/full.aspx?Page=60

    Nekin on jouten tuolla :poff:
     
  6. Hatsku

    Hatsku 2nd gear

    mut eikö se kone saa raitista ilmaa jos siirtää sen vänkärinpuolen akun siihen orkkis ilmanputsarikotelon tilalle ja laittaa sen kartiosuodattimen sinne alkuperäisen akunpaikan alle mistä tulee ilma normaalistikkin ilmanputsarille :eek: ite ainakin laitoin silleen.
     
  7. jpaitala

    jpaitala 1st gear

    Voiko ahtopainemittarin nipan paikan porata imusarjaan auton käydessä vai pitääkö imusarja ottaa porausta varten pois autosta?
     
  8. jpaitala

    jpaitala 1st gear

    Itellä myös samaan tapaan asennettu suodatin ja omasta mielestäkin puhtia tuli lisää... Tulis varmaan lisää jos taivuttelis tuohon vielä pellistä sellaisen käikäleen ettei moottorin lämpö häiritsisi putsarin toimintaa.
     
  9. bandiitti

    bandiitti 1st gear

    Suattaapi poranterä mennä tärinästä poikki, jollei koneessa ole sellasta nestetäytteistä fluid dampperia joka kuulemma vaimentaa kaikki tärinät
     
  10. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Eipä tuohon oo enää paljoa lisättävää :poff: :poff:
     
  11. jpaitala

    jpaitala 1st gear

    No eipä tuo tarkemmin katottuna ole paha rasti ottaa irtikään...
    Laiska yritti jälleen päästä vähemmällä. :D
     
  12. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Juu eihän siinä oo ku 6kpl ruuveja yx "klemmari" ja sen "tuen"
    ruuvi ni suattaapi eeroja säästyvä huomattava summa kuitenki
    loppupeleis :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Ja luultavasti joutuu vielä pariin kertaan "poraamaan" sitä
    reikää jotta on sopivan kokooonen ennen kierteitystä :poff: :poff:
     
  13. kane

    kane 1st gear

    Periaatteessa joo, käytännössäkin kyllä... elikkäs alunperin ilma ohjautuu semmosen muoviputken kautta sisälokariin jossa se johdettiin "snorkkelia" myöten ilmanputsarille.

    Mutta... tottakai tuo on paras vaihtoehto konehuoneessa olevasta kartiofilsusta kun ajossa ilmanpaine painaa kylmää alakerran kautta eli ei ole filsu suojaamatta turbon vieressä.

    GMTDScannillahan voisi seurata imulämpöjä, eli saisi faktaa kun kokeilisi eri sijainteja filsuille. Omassakin akku siirretty sis. lokarin päälle eikä viitsi testauksen takia siirrellä :oops:
    Mielestäni paras olisi suljettu kotelo (esim -97/98 pyöreä) johon hyvin mahtuu kartiofilsu. Se imee ilman lokarista johon johdettais ilmaa semmosen ilmaohjurin (lokarin sivussa) kautta...?
     
  14. kane

    kane 1st gear

  15. forssi83

    forssi83 3rd gear

    tere.

    mitäs tarkottaapi tällänen kuin että "service throttle soon" eli tien että tarkottaa ruiskua mutta onko tarkemmin eli jotakin osaa vai koko ruiskupumppu? :oops:
     
  16. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    kaasupoljinta herjaa.oireileeko käytännössä?
    löytys muuten joutilas poljin!!!
     
  17. kane

    kane 1st gear

    Mittaa +5v jännite G, D ja E piuhoista. Mittaa maa A, B ja J piuhasta että kaikki ovat ok.
    Siis sieltä pedaaliin tulevasta liittimestä. Nämä on 94 mallissa, eiköhän muut sama...
    3 piiriä jota tietsikka seuraa, sinänsä noi pedaalitkin (anturi) kulutusherkkää...
     
  18. dallas

    dallas Gearhead

    nyt olis sitte eka työmatka ajettu uudella "kojo- special" lastulla ,lähtee ku hauki rannasta...
    tehonlisäys on kieltämättä huomattava suosittelen! :D
    vastaa kaasuun kivasti tsih.

    onkos kukaan käyny mittauttamassa tehoja lastun asennuksen jälkeen?
     
  19. lapiomies

    lapiomies 1st gear

    Taas pitkästä aikaa pientä ongelmaa.........
    Tuli tuossa aikaisemmin sellainen vika että auto alkoi ryntäämään kesken ajon ja vaihdoin siirtopumpun ja öp anturin. ongelma hävisi ja ilmestyi nyt uudestaan n. 1000 mailin jälkeen. eli auto hyökkää kesken ajon täysillä liikenteeseen ja sammuu sitten. ei käynnisty muuten kuin ilmaamalla ja taas ryntää ja sammuu. tekee tätä muutaman kerran ja toimii sen jälkeen normaalisti. vikakoodeja ei ole :eek: . vaikuttais ilmavialta mutta ei ole näkyviä vuotoja ja paineilmalla on letkuja ponnisteltu. suodatin on taas uusi eli senkään ei pitäis vaikuttaa. mitä mieltä herrat olis????
    toinen ongelma oli kun lakkasi kylmänä hehkuttamasta.vaihdoin hehkureleen ja taas pelaa siltä osin, mutta kuinka tuon käynnistyvyyden laita noin yleisesti kun hehkuttaa kylmänä pitkään joutuu starttaamaan myös hieman pidempään ja käyntiääni tosi karkea eli normaalia. muutamana aamuna hehkutus on ollut tosi lyhyt ja lähtee heti käymään ja käy normaalisti kierrokset alhaalla. eli onko hehkureleessä itsessään ohjaus vai onko vielä joku ohjaava lämpöanturi??

    antaako service throttle omat koodit vai syttyykö mollottamaan ajon aikana jos kaasupolkimessa jotain häikkää?
     
  20. lapiomies

    lapiomies 1st gear

    edelliseen vielä lisäys eli syöttöpumppu/syöttöpumpussa jokin naksuu kun pitää virtoja päällä. rele vai joku muu??
     

Kerro tästä muillekin!