Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. Moonshade

    Moonshade 1st gear

    Kiitos paljon vastauksistanne! Luulin, että tulee tuo paikkakunta tuohon kirjoituksen ohiin nimimerkin alle niin, jätin pois. Nummelassa siis sijaitsee tämä ison perheen murheenkryyni. :)
     
  2. transport01

    transport01 3rd gear

    Asun hiukan eri kantilla suomea. Lähin merkkikorjaamon korvike, jonka tiedän ja josta olen kuullut hyvää sanottavaa on loimaalta.

    http://www.uscenter.fi/kauppa/sivu.php?sivu=Huolto

    Toivottavasti muut osaa kertoa lähempää. Tuolta voi kysellä pelkkiä osiakin ja hakea itse korjaamon lähempää.
     
  3. jussih

    jussih 1st gear

    Tietääkös joku tuon etupyörän navan varaosanummeroa, kun tuolla Rockautossa on melkoisesti vaihtoehtoja.
    Auto on siis -02 suomipeli etuveto, kyselin suomalaisilta toimittajilta hintoja, Metroautossa 387€, 345€ Southwest trade. Ameriikanpojilla luokkaa 130 - 150 taalaa, joten houkuttelee.

    Entäs onko joku vaihtanut itte, mimmonen homma?
     
  4. mejole

    mejole 3rd gear

    Sieltä vaan valitsee mieleisen hintaisen navan, yleensä mitä halvempi sen vähemmän aikaa kestää.. Mutta eiköhän niillä halvemmillakin aikansa ajele..

    Vaihto on yksinkertainen, rengas pois, keskimutteri auki, ABS anturin johti irti, neljä mutteria auki ja sama päinvaistaisessa järjestyksessä kasatessa. Aika yksin kertainen homma kaiken kaikkiaan..
     
  5. makke*

    makke* 1st gear

    Vaihdatin etunavan ja johdot tsekattin.hain auton huollosta ja abs valot vaan loisti,rahat meni hukkaan ja kismitti niin että kotimatkalla täräytin avokkaalla kojetauluun......kappas vaan motor check valo alkoi palaa.kyllä ottaa pattiin :mad:
     
  6. -late-

    -late- Gearhead

    Chevy Trans Sport

    espoossa siinä ikean likellä on michaels´garage. varmaan yksi suomen kovimpia jenkkimekatsuja. oli aiemmin metrossa, nyt duunaa omaan piikkiin. osaa nuo hommat silmät kiinni päällään seisten...

    en toki tiedä mitä velottaa ja mistä hankkii osat...
     
  7. mejole

    mejole 3rd gear

    Toimiiko sulla niin, että jos käynnistää auton jarru pohjassa, niin valot eivät syty, mutta jarrun hellittämisen jälkeen kuuluu kone kuoneesta "kolinaa" ja sen jälkeen valot syttyvät? Jos näin niin kannattaa vaihtaa ABS-moottori yksikkö, joka lienee sökö..
     
  8. JMS

    JMS 1st gear

    chevyn kannentiiviste remppa.

    Käytin trans sport vm 97 kannentiiviste rempassa tossa Michael's Garage Oy:ssä. Tekivät loistavaa työtä. Erittäin pätevä kaveri kiitos hyvästä ja nopeasta korjauksesta sekä erittäin kilpailukykyisestä hinnasta. Käännyn kyllä seuraavalla kerralla heti heidänpuoleensa kun huoltoa tarvitsen.

    Kiitos vielä kerran. :D
     
  9. tojota?

    tojota? 1st gear

    Onko joku tilannut rockautosta trans sporttiin, venturen ajovalo umpioita?
    Näyttäis kuvan mukaan samanlaisilta ku suomi trans sportissa, paitsi että parkki polttimon reiät puuttuu...

    Ja sitte oonko ainoa jolla hydraylinostimet/nostin ? kolistaa kylmänä.
    Käynti ääni on kun diiseli volkkarissa muutaman minuutin, ääni kyllä pienenee muttei kokonaan lopu kuumanakaan.
    Ei ollu ku about 400 $ nostin setti rockautossa, jes!
    Tars kai toi kone avata muutenkin, sataa öljyä vissiin vähän joka paikasta.

    Muuten sangen tyytyväinen ollu tohon kotteroon, absin valo syttyy lumipyryllä ja moottorin vikavalo palaa välillä, mutta mitä sitte :)
     
  10. -late-

    -late- Gearhead

    Trans Sport

    amerikan peleissä oli ainakin ennen erilainen valokuvio. niiltä puuttuu tuo euroopan 15 asteen keila, en toki ole varma miten nykyään. kuvio muodostetaan yleensä joko lasilla tai heijastimella, ko. mallissa heijastimella. erot ei välttämäti erotu kuvassa.

    mulla kalisti kans kylmänä hetken, valmistajan mukaan männän helmat kilisee kylmänä, ei toimenpiteitä. ajoo vaan...
     
  11. 63impala

    63impala 1st gear

    Edullista umpiota saa ihan suomesta E-hyväksyttynä, pitää vaan kysyä Depon umpiota, joka on tarkoitettu Opel :oops: Sintraan...
     
  12. tojota?

    tojota? 1st gear

    Sintran umpio kans käynyt mielessä, pitää kysellä.
    Enpä oo itekkään niin huolissaan tuosta kolinasta, mutta kun kone tars purkaa/kasata öljyvuotojen takia muutenkin.
     
  13. tojota?

    tojota? 1st gear

    Kävin läpi kaikki absien johdot ja liittimet, siistejä olivat.
    Tosin ei oo taas moneen päivään valokaan palanut.
    noh. aika näyttää.
    Kai se sitte just syttyy kun pitäs leimalle mennä :poff:
     
  14. Moonshade

    Moonshade 1st gear

    Hei taas,

    Tuntuu ettei tämä "projekti" etene, joten päätin hankkiutua eroon tuosta ennenkuin ruostuu autokatokseen. Olisiko täällä ihania asioista tietäviä ihmisiä jotka osais sano millaista hintaa tuosta kehtaisi pyydellä tuossa kunnossa? olisin todella kiitollinen kaikista neuvoista kun itse tosi avuton näiden auto juttujen kanssa..
     
  15. virta

    virta Gearhead

    Hei taas,

    Tuntuu ettei tämä "projekti" etene, joten päätin hankkiutua eroon tuosta ennenkuin ruostuu autokatokseen. Olisiko täällä ihania asioista tietäviä ihmisiä jotka osais sano millaista hintaa tuosta kehtaisi pyydellä tuossa kunnossa? olisin todella kiitollinen kaikista neuvoista kun itse tosi avuton näiden auto juttujen kanssa..[/quote]

    Huh,huh aikamoinen lista tuon ikäiseen autoon.Ehkä katsastuspaikkakin valittu väärin,voisin arvata että K1 asema(ns. yksityiset).Ei osaa muuta sanoa kuin että jos ei itse osaa korjata myykää pois,tulee liian kalliiksi muilla teettää..
     
  16. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Täällä kun on Transun tuntioita, niin osaiskos joku sanoa tämmöiseen oireeseen mitään, ilmenee silloin tällöin, ei kylmänä: normaalisti kiihdyttäessä alkaa nykimään/pätkimään n, 4000/rpm. kohdilla. Ihan samanlaista pätkintää kuin kiekkarajoitin tekee. Tämä ei kuitenkaan kokoajan, vaan useimmiten kiertää nätisti. Motarilla kun ajelin vakkarisäädin päällä, teki jopa niin että tasavauhdissa välillä pätkäs muutaman kerran. Muuten kone käy nätisti, päästöt leimalla erinomaiset, eikä mitään muita oireita. Pirullinen vika, kun rekkaa ohittaessa rupee pätkimään.. Any ideas???
     
  17. T&S

    T&S Gearhead

    Vaihda tulpanjohdot.
     
  18. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Ei oo sellaista nykimistä mitä huonot johdot tekis, vaan enemmänkin kuin käännettäis avaimesta virrat poikki sekunniks. Kaikki kipinä katoaa kerralla. Käyttäytyy just samoin kuin jos vapaalla yrittää huudattaa ja rajoitin pätkii siinä 3500rpm paikkeilla. Ainoona erona siis että pätkintä tulee ajaessa, kierrosluku jolla ilmenee vaihtelee. Yleensä jos vaan pitää kaasun lattiassa, pätkintä loppuu n, 10 pätkäisyn jälkeen ja kierrokset nousee normaalisti kunnes vaihtaa isompaa. Jotenkin vaiva liittyy kierrosten rajoittamiseen, syystä tai toisesta.

    :odroll: :odroll: :odroll: :odroll:
     
  19. tojota?

    tojota? 1st gear

    Kampiakselin pyörimisnopeus anturi saattaa tuollasta aiheuttaa kans.
     
  20. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Näkyyks tommoset anturijutskat vikakoodien luvussa, ja miten ko. autosta koodit luetaan? Onnistuuko ite vai pitääkö viedä luettavaksi, ja missähän onnistuisi Lahden suunnalla?
    Tuskaista näitten liian hienojen autojen kanssa..
     

Kerro tästä muillekin!