Tyhmien kysymysten (kysyjien) kerho.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja gold, 15.12.2008.

  1. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear

    eipä löydy. uusi tuttavuus tuo on miullekkin.
     
  2. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Eikä oo konepellin aukasuvaijeri :rotfl:
     
  3. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear

    eip.
     
  4. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear




    nyt nappasin siitä kuvan. http://kuvablogi.com/blog/19505/6/
     
  5. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear

    kuumeen kourissa olin pakotettu lähtemään kaupalle ja matkalla muistin sen vivun. vetäsin siitä ja avot, raikasta kylmää ilmaa puhalsi jalkotilaan. ei vaan tullut aiemmin mieleen testata sitä ajon aikana. :oops:
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    En viitsinyt edes kuvaa katsoa, vaan suoraan vahvistan olettamuksen raitisilmaventtiilin aukaisu-vivusta.
    Kun katsot sinne jalkatilaan, niin sivussa on luukku joka liikkuu kun vetelet vivusta. :)
     
  7. BLLand

    BLLand 1st gear

    Lämpömittarin neula nousee varsinkin kuumilla kesäkeleillä lähelle punaista aluetta. En voi olla aivan varma, näyttääkö lämpömittari oikein. Mikä on järkevin/"oikein" tapa mitata moottorin todellinen lämpötila?
     
  8. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Lyöt sinne tarvikemittarin jossa C asteikko, noi orkkismittarit on persiistä kun on vaan sinistä ja punasta muttei asteista tietoakaan...
     
  9. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    kOMPPAAN, NOI EI LÄHESKÄÄN AINA NÄYTÄ EES SUUNNILLEE TOTUUTTAoho, tuli isoja kirjaimia
    :argue:
     
  10. gold

    gold 1st gear

    Kun capricesta ruuvvailee kattotelineet pois, niin kannattaako sinne hitsailla täytteitä/hommata tulppia niihin pultin reikiin? Miten ootte tehneet?

    Eihän sieltä nyt vesi sentää sisään tule, mutta kysyimpä kuitenkin.. :oops:
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minä laitoin sellaiset rosteriset tulpat ja kun kattoverhoilukin oli irti, oli mutterit helppo ruuvata altapäin.
     
  12. gold

    gold 1st gear

    Eli siis reitätkö ovat läpi asti kattopellistä??
     
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mistähän löytyis edullisesti takapyörän laakerit tohon allekirjoituksen käyttikseen? Eli '77 aspen 7 1/4" perään. Us-Partsissa ja SWT:ssä 128€/kpl... On ihan uitusti liikaa mun mielestä. Parista muustakin puljusta oon kyselly, mut ovat vastanneet eioota. Vai pitääkö tässä ruveta arpomaan noi osat jenkeistä suoraan? :eek: Tietty jos joltain löytyy ehjä akseli ja mieluiten puoli-ilmaiseksi ja/tai osamaksulla, niin olisin vastahakoisen kiinnostunut... :oops: :poff:
     
  14. testaaja

    testaaja Gearhead

    Ootko rokkiauton sivuilta kattonu? Näyttää olevan $9.45 kpl alkaen nuo laakerit.
    Samoilta sivuilta näkeepi, missä muissa kotteroissa käytetään samoja osia.
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    kyllä
     
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kyllähän mä sieltä vilkuilin. Voi olla että sieltä pitää tilata, samalla ku tilaan tohon furyyn jarrutehostimen sieltä. Ja kyllähän noita pelkkiä laakereita löytää varmaankin ihan laakerikaupasta, mut siihenhän pitäis saada sit myös se rymppirengas, koska se vanhahan ei irtoa sieltä ku rälläkällä? Näin mulle on ainakin kerrottu. Ku en oo aikaisemmin vielä päässy harrastamaan takarenkaan laakerin vaihtoa. Pitäis vissiin olla näitä kuuluisia 1-2 tunnin hommia... :rotfl:
     
  17. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    http://www.laakeri-center.fi/lc_suomi/s ... tiedot.htm
     
  18. 0213

    0213 1st gear

    Mitäs ihmettä tämmöset tyyppikirjaimet kuin esim sbc, bb ,sb oikein tarkoittaa ? Niistä puhutaan paljon näillä jenkkiauto palstoilla ja en ymmärrä ollenkaan mitä ne tarkoittaa .
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tuolta selviää: http://www.overdrive.fi/sanasto/ 8)
     
  20. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itseasiassa tuo katon pelti ei taida olla missään vehkeessä niin kovin paksua (no ehkä panssarivaunussa) että ei reikä tulisi läpi asti... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!