Valot vilkkuu ajossa, virrat katoaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jannepajoo, 27.3.2009.

  1. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear

    ei löytynyt toista akkua, katoin jo sen pari päivää sitten. asensin eilen volttimittarin autoon. hyppii 11-14 voltin välillä laitteet päällä. ajossa 12,5-14V.
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kyseessä on siis bensakäyttöinen Vandura?
     
  3. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear

    juu, 5.0i
     
  4. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear

    on tässä sittenkin ollut toinen akku. matkustamoon on rakennettu 2 ovinen kaappi jossa toisen oven takana on vesikiertoinen lisäpuhallin ja toisen oven takana on joskus ollut akku. plusjohto tulee kaappiin, mutta miinusjohto on hävinnyt. akunnapojen suojamuovit(pu ja sin) on jäänyt kaapin pohjalle muistoksi akusta.
    jos laittaisin toisen akun paikalleen, niin miten ne kytketään? tuleeko plussa plussaan ja miinus miinukseen vai laitetaanko ne jotenkin muuten?
    ei kai nää sentään ole ollut 24v systeemeillä...... :eek:
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No tuosta tuskin nuo latauksen heitot johtuu, mutta jos sen toisen akun sinne haluat laittaa, niin yksinkertaistetusti + > + ja - > - .
    Tosinhan jotkut tuollaiseen "hupi-akkuun" (siis joka otetaan vain lisävaruste-käyttöön) laittaa jonkun katkaisijan ettei molemmat akut tyhjene esim. yön aikana...
     

Kerro tästä muillekin!