Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    No nyt se ei käynnisty lainkaan!

    No niin nyt ollaan siinä pisteessä ettei suostu käynnistymään! ilmeisesti pmd kyrvähti lopullisesti,häätyy vaihtaa fsd.ksi kauas pois.ja hehkurele menee näköjään myös uusiksi nää on pelkkiä olettamuksia mä oon pari päivää tapellu tän tietsikan kans kun ei mee kaaliin niin ei :mad: mut kyl noi eleet nuntus olevan selvät kun teitä viisaampia lukee :lol: kävin jo kakkosautoa tänään katsastamassa fsd.n hinnalla riisikuppi!-en sortunu ostetaan osia silläkin rahalla :cry:
     
  2. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Mites on suburban tietäjät, el kuikas kovaa tollasella 94 2500 2wd kuorkkisubilla saa ajaa?? 80 kmh vaiko peräti jopa sataa?? En tullut rekisteröinti/maahantuonti katsastuksessa kysyneeksi..
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    80mph... eikun km/h
     
  4. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Tervehdys,

    Tarkoitus olisi värkätä kamun Suburbaniin uutta pakoputkistoa. Rosterista olisi tuloillaan ja suunnilleen tälläisellä mitoituksella: yhdysputki 3", downpipe 3.0-3.5" ja loppu putkisto 3.5-4.0". Vaimennin, jos moista ylipäätään tarvitsee, tulee läpivirtaavaksi.

    Juurikaan kurkkinu Subujen alle, niin kuinkakohan paljon mahtaa olla tilaa yhdysputken ja downpipen tietämillä, ett saako noita tuumia ollenkaan sinne mahtumaan?

    Sitten äänimaailmaan :D Muutaman Ramin tiedänkin olevan suoralla putkella perälautaan asti ja äänet kuitenkin inhimilliset. Kuinka on Chevyn 6.5 litrasen laita ilman vaimentimia, alkaako kumisemaan kabiinissa?
    Eikös se konekkin kalkata jo siihen malliin, ettei noista vaimentimista juurikaan iloa ole mitä ulkopuoliseen mölyyn tulee :rotfl:

    Jahka vauhtiin pääsen ja nuo loskat sulaa, niin nakkaan sitten muutaman kuvan tuotoksista jos kiinnostaa.
     
  5. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subben pakoputkistosta...

    Hi !

    Tuo väliputki riittä 2 1/4 " putkella sileillä mutkilla. Ei juurikaan hyödytä mitään vaikka tekee isommasta. Downpipe ei oikeastaan mahdu millään olemaan 3" isompaa. Sekin on aika tarkalla. Nyt puhutaan sitten sileämutkaisista ( eli kuulataivutetuista ) putkista.
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Ennenkuin väsäät 3" yhdysputken niin kannattaa miettiä onko siinä järkee että pakosarjojen väliin tulee silloin ½" paksumpi pätkä jossa kaasun virtausnopeus putoaa ja sit tulee taas ahdasta kun se kaasu survoutuu sinne apparin puolen sarjaan..
     
  7. koiste

    koiste Gearhead

    Pikkasen auttoi toi Crc, imu oli nyt kellolla 19"Hg... no kohta saan uuden!
     
  8. dumbovan

    dumbovan Gearhead

    6203 on 40mm päältä ja 17 mm reikä jos en ny aivan metsään muista ja tuo 2rs on muovisuoja ja zz on metallisuoja loput kirjaimet on yleensä tehtaan/valmistajan kirjaimia,mutta jos löytyy fg niin silloin on fiiberi räkky ja tarkotettu isoille pyörintä nopeuksille samoin kun tyypit C3,C4 ja joskus jopa C5 on valmiiksi "väljiä"

    eli järkevin laittaa toi kestovoideltu 2RS ja se on hintaluokkaa 5€€roo ainakin meillä :rotfl:
     
  9. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Kiitos selvennyksistä. Eli lähden tuosta 2 1/4 tuumasesta tekeen sitä yhdysputkea ja jahka pääsen kurkkiin tuota downpipeä auton alle, niin päätän sitten kuinka millin tarkkaa työtä alan tekeen. Nurkista löytyy 3.5" aineksia, joten loppu putkisto tulee varmaankin tuosta tehtyä.

    Itse koneelle ei juurikaan ole mitään tehty, hengittävämpi suodatin ainoastaan laitettu.
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    No sit kun hengitys on kunnossa niin sithän pitää saada lisää soppaa sinne koneeseen :poff: 93 asti onnistuu ruuvaamalla 94 ja 95 lastua vaihtamalla (noilla mun tekemillä saa noin 25% lisää syöttöä) ja 96& uudemmat vaatii tietsikan uudelleen ohjelmoinnin joka on vielä työn alla... :odroll:
     
  11. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subben pakopuolesta vielä...

    Noo sittenhän siinä noi tärkeimmät onkin tehty ( noin alkuunsa ) ...eli pakopuoli auki ja vapari ilmansaannin varmistamiseksi. :D

    Jos on -94 tai -95 niin sitten kojon "tuohi" eli modattu lastu ,niin aika paljon vaikuttaa kokonaisuuteen nuo muutokset. :poff:

    No joo... ehti itse tohtori sykerö kätilöopistolta jo vastaamaan. :rotfl:
     
  12. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Re: Subben pakopuolesta vielä...

    Heh, sitä se ainainen kierre sitten lähtee, jää uusi tuubi heti kättelyssä ahtaaksi :rotfl:

    Vaan empä muista minkä vuotinen tuo kamun pirssi oli, jotain 90-luvun alkupuolta kuitenkin.
     
  13. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subben tehojen parantelusta...

    Hi!

    Oikeastaan nuo ovat näissä perusjuttuja ... jolla hoidetaan se mitä valmistajan olis pitänyt jo tehdä ennen hihnalta ulos tyrkkäämistä. :poff:
    Noilla saa paremmin näiden perus resursit käyttöön ja jos ei kaasujalka ole mahottoman raskas,niin menee vähemmällä ja jouheemmin. :lol:

    Se suora putkivaimennin ehkä kannattaa sinne väliin laittaa. Eivät pääse leimalla huomauttamaan vaimentimen puutteesta. :odroll:
     
  14. dumbovan

    dumbovan Gearhead

    moroo....
    Kuinkas nua kierrokset muilla menee jos Subella (6,5TD 4L80E orkkis renkaat mittari valehtelu n10km/h ) ajaa 100km/h ja ringit on 2000 ja sit ringit nostetaan 3000 nii vauhti ei nouse silti paljoa( ei nouse 150km/h) eli lootaa luistaa mutta pitääko se luistaa määrätys kohdas vai kuinka toi on?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Puuttuisko turbiinin lukko?? Jos loota luistais niin ajo loppuu muutaman metrin jälkeen.
     
  16. kane

    kane 1st gear

    Juge, testaa se lukko... aja 100kmh 4:lla ja pikkaisen samalla painat jarrua... nouseeko kierrokset heti eli vapauttaa lukon?

    Ja softallahan näkee että lukko kytkeytyy... TCC jotain...
    Samoin turpaanin luisto.
     
  17. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    joo mulla kans joutuu ajamaan 94kmh ennenku menee lukko päälle. Kierroksia sen jälkeen joku 1500-1600.... oishan se kivempi että ei tarvis niin lujaa ajaa...? mutta eikö tuo ole silti taloudellisempaa ajaa pikku kierroksilla ja isolla vaihteella se 94 ku 1900lla kiekalla 85tä?
     
  18. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    3000rpm ja 140kmh
     
  19. jpaitala

    jpaitala 1st gear

    Korvasin tänään viallisen turbon hukkaportin alipaineisen ohjauksen kotitekoiseen Turbo-Masteriin ja täytyy sanoa että miksi en tehnyt aiemmin.
    Loppui turbon kierrosten vaeltaminen kun sai viallisen hukkaportin solenoidin pois sotkemasta. Nyt vetää paremmin, matka-ajon kierrokset tippui 85kmh nopeudessa 1750 paikkeilta tuonne 1500 paikkeille.

    Samalla sai ottaa koko alipainepumpun pois ja tulihan siinä samalla vaihdettua uusi moniurahihnakin. Eli jotain ylimääräistä hyvääkin samalla.
    Ahdot nousi mittarin mukaan 0,1bar ylemmäs tuolla ensimmäisellä jousen säädöllä jonka laitoin ennen koeajoa. 8) 8) 8) :pinup:
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Öötota nyt taas loppu ymmärrys, miten noi maantieajokiekat voi muuttua :eek: . Vai olisko kaasupoljin nyt sellasessa asennossa että lukko menee aiemmin päälle??
     

Kerro tästä muillekin!