Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. jpaitala

    jpaitala 1st gear

    Enpä tuota itekään sen paremmin ymmärrä mutta näin kuitenkin tapahtui tuon modificaation jälkeen... Voisko hieman noussut ahtopaine aiheuttaa moisen?? Sen paremmin en osaa tuota selittää, olisko jolloin parempia ideoita?
     
  2. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    subbeen sopiva akku

    tuli kolleegan epäselvyys subbeen sopivista akuista,hän oli kuullut jostain että yhteis amppeeri määrä pitäis olla 180 amp 2kpl 90 amp akkuja mitä voi pahimmillaan saada aikaseks liian pienet akut voiko se itsessään rikkoa jotain autosta esim pdm.m tai startin ostin toisen akun pelkääjän puolelle kun se näytti vanhemmalta ja oli pullistunut ostin 70 amp taisin ostaa liian pienen olen kyl jossain vaiheessa lukenut aiheesta täällä mut en muista olisko kukaan käsitelly sitä onko rikkoutumis vaaroja?
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    No miten se ahtopaine voi nousta, jos nopeus on sama? Eikös se silloin kerro, että saman nopeuden ylläpitämiseen sä tarttet enemmän tehoa kuin ennen?
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Re: subbeen sopiva akku

    Liekkö niissä mitään vaaroja mutta kait kannattaa samanikäisä (ehkä?) käyttää. Muuta en ole kattellut kuin mahd. suuria cca lukemia (600-800 cca) eli antaa käynnistykseen niitä amppeereja.
    Turha startin sahaaminen tietty kuluttaa sitä mutta liekkö muuta haittaa?
     
  5. kane

    kane 1st gear

    100kmh 2000rpm (kiekkamittari näyttö, softalla katsottuna 1800rpm)
    2500rpm 122kmh
    3.73+ 305/70/16 (=sama kehä kuin 285/75/16)
     
  6. volvo200

    volvo200 1st gear

    mulla on puhalluskaappi sekä erillinen puhallusmahdollisuus ja hangossa majailee eli 100km pk.sta jos jollain tarvetta
     
  7. jpaitala

    jpaitala 1st gear

    Ahtopainetta on nostettu Turbo-Master virityksellä....
     
  8. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Kaverin puolesta kyselen että mistähän kannattais alkaa vikaa ettiä auto siis chevy suburban k2500 6.5td ja ymmärsin että runkopalkissa kiinni sähkönen kalvopumppu ja lakkas pitämästä ääntä ja oli mitannu ettei virtaa enää tuu sinne asti että mistähän vikaa ekana ettis? kaikki sulakkeet oli ehjiä.
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    Öljynpaineanturi todennäkösesti. Henk koht suosin siirtopumpun ruokkimista suoraan "sytkävirralla"
     
  10. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subben siistopumpun vika

    Kytkennät riippuu minkä vuotisesta on kyse (-96 -> releytetty ja hieman eri kytkentä,kuin 94-95 ). Mutta kuten kojo totesi öljynpaineanturi ekaksi tutkailtavaksi = vaihtoon ( kulutustavaraa ) ja sitten jos se ei auta,niin virtalukon pohjassa vois olla häikkää. Vaan jos muuten peli toimii niin eipä sinne kannata koskea. Releyttäminen kannattaa ehdottomasti tehdä ,eli ohjaus vain virtalukon kautta tai vanhasta systeemistä ( katso topiikin etusivu )... ja käyttövirrat releen kautta pumpulle. Liitokset tietty voi samalla tarkastaa,ettei hapettumia, vaikka aika harvoin näissä niihin törmää.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead


    Joo, mä ymmärrän että se maksimipaine nousee, mutta ei kait se samassa ajossa enempää painetta nosta kuin ennenkään?
     
  12. kojo

    kojo Gearhead

    Mikäs tossa nyt on vaikeeta? Jos alipainetta ohjaava solenoidi on ollut rikki ja nyt on jousi joka pitää hukkaporttia kiinni niin onhan se ihan loogista että ahdot nousee korkeemmalle jo ennen maximia. sitä alipainekelloa joka ei saa riittävää alipainetta vois verrata liian löysään jouseen..
     
  13. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Mulla 2000kierroksia silloin nopeus 97-98 gps:llä ajettuna
    mut mullahan on hiukka eri välitys ku 2500:sis.. Eli 3,42..
     
  14. hyeena

    hyeena 1st gear

    Re: subbeen sopiva akku

    Juu, pmd/fsd ja ecm ei oikein tykkaa vituroivasta virrasta. Mutta sellaisen aikaansaaminen pelkastaan vaaralla akkuvalinnalla kaupasta on hankalaa.
    Todennakoisempi lahde on esim. laturi.
    Itse ostin motonetista zapit (oisko ollu 65Ah), halvinta mita loyty navat oikein pain, hyvin on akkujen suhteen pelittanyt..
     
  15. kane

    kane 1st gear

    Laturin hihnapyörä ratkaisee kun siitä laturista tosiaan se kiekkatietämys mittarille tulee.
    Omassa siis mittari näyttää 200rpm liikaa.
     
  16. koiste

    koiste Gearhead

  17. oobee

    oobee 1st gear

    Mulla ainakin on tuo WTA cooleri, tuntuu olevan toimiva.

    On niitä ilma coolereitakin noihin laiteltu, varsinkin tuolla rapakon takana. Hankaluutena tuntuu olevan saada mahtumaan tarpeeksi suuri ilma-ilma cooleri tuonne keulalle.
    Täälläkin joku sen jo kokeili,asianomainen kertokoon kokemuksistaan.

    Yksi hyvä ja ilmeisen toimiva vaihtoehto on tuo vesiruisku!
    Se on itsellekkin tulossa jossain vaiheessa kokeiluun,tuon wta:n rinnalle. Toki metanolilla terästettynä :rotfl: :rotfl:
     
  18. ponco76

    ponco76 1st gear

  19. kane

    kane 1st gear

    Juu, mulla oli ja on vielä putket varastossa. Cooleri oli hiukka liian pieni, katsotaan kesäksi josko sopivampi löytyy kun nyt koppakin 2" korotettu niin mahtuu varmaan se "oikeanmallinen" (putkilähdöt taakseppäin). Aavistus voi olla tuota kokeilemaani korkeampi, syvyyssuunnassa vois olla myös lisää ettei ahdista. Vaikkakin siinä lämmöissä pikkaisen häviäisi, imulämmöt tippuu todella rajusti eli hyvä tuommonen ATAkin on...
    http://dieseltowingresource.com/showthr ... ?t=3715%5D
    Putkiston sai helposti laitettua mitään rakennetta muuttamatta jossei turbopesän kääntöä ei lasketa.
    Tuleehan sille jotain hintaa, putket, silikoonit ja klemmarit kustansi n. 300ekua (motonetin kamaa) ja siihen cooleri päälle.
     
  20. freeride

    freeride Gearhead

Kerro tästä muillekin!