Miten auto USAn EBAYSTA suomeen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja breezeri999, 20.12.2006.

  1. Kymiläinen

    Kymiläinen 1st gear

    Mä olen myöskin yhden ruosteisen auton tuolta saanut mut onkai se niin et eihän välittäjä voi tietää jokaikisen automallin tyyppiongelmia... ja sain kyllä tuosta muodollista hyvitystä, vähän.
     
  2. pena

    pena 1st gear

    Mulle on tullut ramin kautta kaksi moparia, jotka hän on paikanpäällä tutkinut ja sieltä autonvierestä soittanut. Ovat olleet juuri kuvauksenmukaisia ja homma on pelannut loistavasti. Jälkimmäisessä ei tarvinnut kun aukoa tallinovet kun auto auto ajettiin talliin. Iso kiitos impala1968:lle ja fleetlinelle.
     
  3. JJ

    JJ Gearhead

    Mulle kanssa tullut vuoden sisällä pari autoa Ramin kautta.Ekan ostin suoraan eBaysta kuvien perusteella ja vain ilmoitin Ramille että käy hakemassa pois kun matkaa oli vain 60 mailia.No ei tullut ihan sitä mitä odotin mut oma moka,kuvien perusteella ITE ostin.

    Tää toinen,mikä vasta tuli,olikin jo eri juttu.Netistä bongasin ja soittelin Ramille että kävis kurkkaamassa millainen peli on tarjolla.Rami ajeli 5 tunnin siivun paikanpäälle ja sieltä soitti kertoen mitä olis tarjolla ja kun kärry oli siinä kunnossa mitä myyjä oli kertonut niin ei kun mukaan.

    Nyt auto majailee tossa tallissa kevättä odottaen ja tosi tyytyväinen olen saamaani palveluun Ramilta.Kuten myös Jusulle iso kiitos.
     
  4. nova 350cid

    nova 350cid 1st gear

    Hommasin kaverille lincolnin ja tuli hieman ongelmia papereissa. Olin lomalla Miamin nurkilla ja sitten huudettiin ebays Lincolni. Autoa oli tietysti Suomessa jo hieman kuvien perusteella tarkasteltu. Voitin sen ihan edulliseen hintaan. Sitten soitto myyjälle ja dollari tukun kanssa hakemaan autoa. Nopea tsekkaus että auto oli sitä mitä luvattiin ja paperien tarkastus. Kaikki näytti OK:lta ja tehtiin paperit kuntoon. Noh ajettiin auto rahtipaikalla ja sitten kontin hoitaja katsoi auton paperit, totesi että nämä olisi tarvinnut notarisoida. Floridan vanhat titlet kun olivat semmoisia. Ei ollut kukaan kertonut tämmöisestä asiasta joten auto jäi sitten reiluksi kuukaudeksi odottelemaan paperien selvitystä. Oma osansa yli myyjällä kun ei ollut ihan se henkilö mitä piti olla. Loppu hyvin ja auto tulee kuun lopulla Suomeen.

    Monta kuukautta/vuotta? seisoneen auton ajo oli kanssa oma tarinansa. Pieniä sivuääniä kuului aikansa sieltä täältä mutta lopulta syyksi paljastui kiinnileikannut ilmastoinnin kompura. Äänet loppui kun kompuran akseli meni poikki ja sylkäs kitkapinnan jämät pois.
     
  5. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Auto ebaysta ja Suomeen

    Eilen juuri satamasta noudin Buick Electra 225 Custom Coupen vuodelta 1972. Autolla ajettu muuten vasta noin 37 000 mailia.. :D

    Asiat hoiti Amerikan päässä Transglobal ja ei voi muuta todeta kuin että tästä ei palvelu parane.

    Myyjä osoittautui kaupanteon yhteydessä hieman vaikeaksi tapaukseksi. (Toki on niin että itse hyväksyin kauppaehdot ostaessani)

    Asia oli nimittäin niin että joulun ja uudenvuoden pyhät hieman hidastivat asioiden kulkua sekä siellä että täällä päässä ja kaupanteon yhteydessä sovittu tietty takaraja auton noudolle tuli sitten vastaan. Myyjähän heittäytyi sitten todella hankalaksi, ymmärtämättömäksi ja ahneeksi (säilytysmaksua vaati).

    No soitin Transglobalin dirikalle Tony Lesterille ja kysyin josko hän tietäisi mitä tehdä. Tony otti asian hoitaakseen, soitti myyjälle ja sai sovittua asian eli taottua myyjän päähän ymmärrystä. Tonyn mukaan myyjä oli kuulemma todellakin vaikea ihminen...

    No asiat sitten etenivät suunnilleen ajatellun mallin mukaan mutta kun auto vihdoin oli lähestymässä Suomea, ilmoitti täkäläinen agentti että yksi paperi puuttuu. Aaaarghh... Taas soitto Tonylle ja kas: puuttuva paperi löytyi sikäläisen varustamovirkailijan pöydältä (uups.. unohtui..) Seuraavana päivänä paperi tuli faksilla tänne ja homma hoitui. Nyt auto on jo kotipihassa odottamassa veropäätöstä.
     
  6. el_loco

    el_loco Gearhead

    Tämän viikon tiistaina (27.2.) noudin Kotkan satamasta -51 DeSoton.Auto löytyi eBaysta ja se oli Connecticutissa.Soitto Rays Automotiveen eli Ramille ja Rami sanoi että no problem,hän saa varmaan järkättyä rahdin välille Connecticut-South Carolina.Maksoin Ramin Suomen tilille auton+rahdit,Rami hoiti maksu- ja rahtijärjestelyt myyjän kanssa ja homma pelasi hienosti!!! Kotkassa oli sitten helppo asioida tullit ym. kun "Impala1968" oli rutinoituneesti jeesaamassa.Suosittelen Rays Automotivea jos on autonhankinta mielessä.Ja kiitos "Impala1968":lle avusta Kotkan satamassa!
     
  7. jaketin

    jaketin Gearhead

    viime tiistaina hain autoni satamasta, jonka cambriamotors shippasi usasta :D


    homma kävi todella helposti, puhelinsoitto ja muutama sähköpostiviesti, auto on tällä suomessa. Virtasen panu hoiti maksuliikenteen ja noudon, sekä shippauksen. ei ollut minkäänlaista stressiä hommasta 8) 8)

    suuri kiitos Panulle, oli ilo asioida kanssasi. suosittelen kyseistä firmaa autoa haluaville..

    http://www.cambriaenterprises.com/index ... age406.htm
     
  8. Kesämies!

    Kesämies! Gearhead

    Tänään tuli auto ostettua ebaysta länsirannikon suunnasta (hiukan pelottaa). Vielä ei ole edes rahoja jaeltu mutta nimimerkillä Budweiser otti homman haltuun ja on yhteyksissä myyjään ja hoitaa kaikki! Alku näyttää lupaavalta ja laittelen tietoa ja suosituksia lisää kun aika tulee. 8)
     
  9. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Joo Bud hoitaa homman! Sillä on hyvät yhteydet CA:aan ja TX:iin, kontteja tulee kun ne täyttyy tavarasta. Myös noudot myyjältä järjestyy järkevästi.
    Itselle tuli itseni Ebaystä ostama auto Arizonasta tuohon Joinsuun Transpointille Budweiserin kautta.
     
  10. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Hoitaako Bud myös pelkkiä osia? Hakusessa olisi luotettava ja aikaansaava peltiosatoimittaja.
     
  11. tomperi

    tomperi Gearhead

    Kyllä bud hoitaa myös osa hankintaa.
    Mulle tuli mm kaikki pelti osat challengeriin.
    Suosittelen ,toimii.
     
  12. lesabre

    lesabre 1st gear

    Ääni myös tähän suuntaan. Hinnaltaan järkevin vaihtoehto (ei sillä että palvelussakaan olisi ollut mitään vikaa) tämä Cambria. Välillä piti oikein sanoa, kun kartoitin mahdollisia suomalaisia hoitamaan shippausta, että oletteko te ihan hulluja kun sieltä annettiin härskeimmillään pitkälle kolmatta tonnia(jopa neljättä) olevia hintoja samalla kun todelliset kustannukset heille ovat esim Flo-Hki välillä noin 900$..

    Sähän lennät sinne puoleksi kuukaudeksi pitämään lomaa ja silti tulee halvemmaksi noiden härskimpien tarjousten mukaan :rotfl:

    Ja tosiaan sitten oli tämä Casa-tapaus, jossa kaveri nosti kesken kaiken shippauksen hintaa koska ei ollut tiennyt alunperin auton ostohintaa USA:ssa :argue: Siis mitä, ihan kuin se liittyisi jotenkin heille aiheutuviin kuluihin maksoiko auto siellä ostajalle taalan vai 10 000 taalaa. Jäi paha maku suuhun.

    Mutta tosiaan Pasi hoiti homman järkevästi ja järkevällä hinnalla, aion käyttää hänen palveluitaan jatkossakin jos tarvetta ilmenee.
     
  13. HV

    HV Gearhead

    Mulle on tullut osia ja hyvin toimii!!!
     
  14. Kesämies!

    Kesämies! Gearhead

    ISO KIITOS Budwaiser alias Karvinen M mussen tuonnista kotipihalle asti!! Homma ei olisi voinut toimia paremmin. Lupasi vielä olla konsultti apuna jos kyssäreitä tulee rekisteröinti asioissa. Suositukset!!

    T:JP Ykasta
     
  15. Porsas

    Porsas 3rd gear

    ebaystä ostetun auton maksaminen

    Terve,

    etumaksu helppo laittaa suoraan tilille tai sitten paypallin kautta jolloin voi kinuta jotain takaisin luottokunnaltakin.

    Mutta mites nuo isommat summat olette oikein maksaneet yksityiselle myyjälle ? shekki myyjän nimellä usalaisesta pankista ? suomailaisesta pankista ja fedexin tai muun kuriirilla myyjälle käteen olettaen että sinulla on joku ottamassa autoa vastaan kun se siirtyy sinun nimiin ?
    Mites tämä nyt oikein toimii ? hiukan epävarma olo ja auto pitäisi maksaa tällä viikolla ...sekä auton tuoja että myyjä jolta ostin ovat minulle tuntemattomia :oops:

    Kiitos avusta
     
  16. roope68

    roope68 Gearhead

    Seinäjoesta toi Falcont toi mulle ihan kuukaudessa auton,tosin silloin sattu
    olemaan tilaa, kato niitten kotisivut ne käy aika usein siellä hakemassa tavaraa. Ne hoitaa kaikki paperisodat sun muut!
     
  17. LinCoMk

    LinCoMk Gearhead

    Ebay ostos

    Moi !!

    Ostin Lincolnin ebaysta ja soitin Falcontin Janille, pystyisikö hän hoitamaan kuljetuksen ja tullin, hän lupasi hoitaa noudon ja konttiin pakkauksen, sekä täällä päässä purkauksen ja tullauksen ja kaikki onnistui todella hienosti.
    Kontti oli kuukaudessa Kotkassa ja purku hoidettuna, odotti enää vain noutoa ja siinä menikin kuukausi ennen kuin itse pääsin hakemaan, Falcontti olisi hoitanut täällä päässä kuljetuksenkin, mutta halusin itse hoitaa sen ja sekin onnistui, että auto seisoi kuukauden Kotkassa. Falcontin kanssa hoidettiin tullin paperit ja auton laitto kyytiin ja pääsin jo tunnissa takaisin kotio.
    Elikkä suosittelen Falconttia, tyylikkäästi hoiteli alusta loppuun homman !! :D
     
  18. testaaja

    testaaja Gearhead

    Cambria Motorsia suosittelen jos auto tulee Atlanta, Florida, South Carolina tai Texasin alueelta, homma toimii todella hienosti.
     
  19. arrakis

    arrakis 1st gear

    Missäs se Cougar, mikä piti tulla?

    GM:n mies susta sitten tuli... :eek: :wink:
     
  20. testaaja

    testaaja Gearhead

    Oli ne puumat joko liian kalliita tahi huonokuntosia, ja tommonen joita harvon täälä härmässä näkee tarttu haaviin niin pitihän se tänne hommata.
    Ens kerralla Cougari sitte...
     

Kerro tästä muillekin!