Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. dumbovan

    dumbovan Gearhead

    kyllähä se käy ,tua C3 meinaa et se on valmiiksi "väljä" eli tarkotettu lämpösiin ja suuriin pyörintänopeuksiin.
    Toi normi laakeri kestää tod näkösesti yhtä kauan jun toi C3:ki

    ja ei nua laakerit meilläpäin oon muutenkaan kalliita oli sit C3 tai ei......... :poff:

    ja sielä lohkoshan on useimmiten 1/2" npt kierre johon sopii parhaiten 1/2" banjopultti nii ei tuu pökkäämään pakosarjaaan,toki tuata pulttiaki kannattaa laittaa jonku liiman kera ku tua jenkkipoikien lohkonpinta ei ole ns sorvipinta.
    ja lauhduttajan pääs tais 3/4 unf jos ny oikeen muistan ja siihe väliin vaan 1/2" hyrauliletkua. pitääs onnistua jopa etelän miehilta :poff:
     
  2. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    resistori vai mikä piru se oli

    Kertokaapa onko merkitystä sillä pikku osalla mikä tulee sinne liittimen sisään joka työnnetään siihen matolaatikkoon pumpun kylessä.Eli itellä numero 4 tai 5 se oli.Onko merkitystä jos laittaa 9 numeron.Oliko se joku resistori nimeltään se osa vai hä mistä sitä kaikkia tietää.Ostin nimittäin uuden pumpun niin katotaan loppuuko nykimiset jos ei lopu niin poltan koko paskan.
     
  3. kane

    kane 1st gear

    Tuossa taulukko miten lisää p-ainetta http://www.thedieselpage.com/t/fsdresistor.htm
    kuutiomilli tai pari on pientä kokonaissyötön ohessa mutta tottakai jotain kun kaikki muutkin kikat autolle tehty (esim teholastu, syöttö F koneisessa 63.5mm3 =>80mm3)

    Missä tilanteissa nykii? täyskaasu vai ihan omia aikojaan milloin sattuu?
    Vaikko esim. 1800-2200rpm 80-100kmh lukkopäällä?
     
  4. koiste

    koiste Gearhead

    Onko kellään kokemusta mitä on kulutus tolla 9 resistorilla? Miul on sellanen kiinni...
     
  5. kane

    kane 1st gear

    9 taitaa olla meillä useimmilla. Kaiken se syö :wink:
    Vaikea sanoa kun kaikki tdcoffset, lastu, imu/pako hengitys, suuttimet, välitys, renkaat pitäisi ottaa huomioon kun vertaa.
    Enemmänkin että jos konetta piristää kaikinpuolin, tottakai 9 resistori tarvii laittaa että saa voimajuomaa :D
     
  6. koiste

    koiste Gearhead

    Ajattelin vaan kun edelleen on toi kulutus siellä 18 litran tienoilla!
     
  7. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subben kulutus ...

    Hiii!

    Ei toi #9 sinänsä suoraan kulutusta lisää, mutta tietenkin jos spedaalin asento ja kaasun käyttö mittaa ulos sen minkä lähtee,niin ei yli 3t. metallia ilman löpöä liikahda. :lol:
     
  8. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    matka ennätys 13.6 satkulle (400km matka) ja sekaajo 15-17 webaston kans. 9# on paikalla. viikonloppuna mitata tuo 400km suoran putken kans etta onko kulutukseen vaikutusta.
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Mulla tippui kulutus reilusti kun vaihdoin suuttimet. ja 13-15 menee satkulle #5 ressulla.
     
  10. oobee

    oobee 1st gear

    Kyllähän se kulutus siellä 18 nurkilla pyörii... :rotfl: Ei ainakaan hirveästi alle, mutta usein kyllä yli :poff: :rotfl:
     
  11. teemuhei81

    teemuhei81 3rd gear

    Mitä laatikkoöljyjä olette käyttäneet? Auto on -95 6.5TD 2500 neliveto.
     
  12. Panze

    Panze 3rd gear

    Tästäkin ollu juttuja. Mut dextron 3 laatuluokituksen öljyä.
     
  13. koiste

    koiste Gearhead

    Re: Subben kulutus ...

    Ei minuu toi kulutus rahallisesti haittaa kun diesel on halpaa naapurissa...

    Ainut mikä on viel tarkastamatta on pumpun ajoitus ja sekin tehdään heti kun tulee asiaa länsisuomeen.
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    Jees, katotaan se pumpun ajotus kun liikut täälläpäin (tai jos mä jostain kumman syystä eksyn siihen suuntaan), mut sellanen tuli mieleen että ootko kattonu paljon nopeus ja matkamittarit valehtelee GPS:sään verrattuna? mä just eilen laskin yhelle subulle jossa nopeusmittari on just kohillaan kertoimen millä mailit muuttuu todellisiks kilsoiks, oli peräti 1,7 eli mittari näytti noin 6% liian lyhyttä matkaa, samankokonen heitto sullakin tekis toista litraa sataselle..
     
  15. lt50

    lt50 2nd gear

    Tuosta ajoituksesta itelläkin on jäänyt ihmeteltävää. Nyt kun "tallin" lattia kuivuu ja keli alkaa muutenkin suosia ruuvaamista, niin pitäis käydä koneen kimppuun. Dampperi, vesipumppu ja nokkaketju rattaineen menee vaihtoon. Käsikirja neuvoo tarkistamaan pumpun ajoituksen ketjun vaihdon jälkeen...mutta mutta. Jos mikään ei pääse liikahtamaan kun uuden ketjun laittaa paikalleen, niin ei kai se ajoitus siitä mihinkään muutu, ainoastaan vanhan ketjun venyminen jää pois. Lähinnä koska itellä ei softaa tuohon ole, enkä heti keksi mistä täältä sellaisen löytäisin lainaksi.
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    :eek: Vaatii sit muuten pikkasen viitseliäisyyttä vaihtaa se jakoketju niin ettet irrota ruiskupumppua jakopään kopasta, eli kun joudut kuitenkin sen kopan irrottamaan koneesta niin sun pitäs ottaa se pumpun kanssa jos haluut ettei ajotus muutu, eli kaikki ruiskuputket, tuloputki, paluuputki ja johdot irti pumpusta ja sit vielä se paluuputki hässäkkä koneesta että saat nostettuu koko kompleksin pois...
    Ja sit kannattaa ottaa huomioon ettei se välttämättä ole nytkään kohallaan, tai jos on niin uuden ketjun kans menee aikasemmalle..
    Suosittelisin et merkkaat vaan pumpun asennon siihen koppaan verrattuna, vaihat hilut (kannattasko laittaa isompi vesipumppu samalla?) ja niputat sen samaan kohtaan ja toivot että osuu hehtaarille. sitten kun törmäät jonkun kanssa kellä on softa niin säädät sen paikoilleen, tai ole pohjanmaan eka softanomistaja...
     
  17. koiste

    koiste Gearhead

    On pitäny kattoa mut ei oo muistanu ottaa navigaattoria autoon... käynkin samantien heittämässä kyytiin niin pääsen tänään heiton tarkastamaan!
     
  18. lt50

    lt50 2nd gear

    Mites Hautamäki Reinikaisessa tapas sanoa..."mää tiesin että tässä käy näin". Uskaltaisko vaihtaa ja luottaa omaan absoluuttiseen osaamiseen, vai pitäiskö hommata se perhanan softa tuolle härpäkkeelle, taitaa mennä softan ostoon. Taitaa Engh ruotsissa olla helpoin ja halvin tapa hommata se kotio.
     
  19. mpon

    mpon 3rd gear

  20. kane

    kane 1st gear

    Juu, on siitä paljon muutakin iloa kuin tdcoffsetin säätö :wink:
     

Kerro tästä muillekin!