NewYorker ´63

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja -ww-, 3.9.2007.

  1. hla

    hla Gearhead

    Sotketaan sit vielä lisää, vaikka meneekin pilkun n....., Bremerin limo (Suomen Pankin entinen) on vuodelta 1964...

    Toi Kekkosen entinen on edelleen valtion omistuksessa(olisko ollu Sotamuseo) ja oli pari vuotta sitten Mobiliassa Kangasalalla näytteillä koko vuoden.
     
  2. Jaakko Susimies

    Jaakko Susimies Gearhead

    Mulla on ollut pari vuotta jemmassa -64 suomisedanjorkkeri,
    jossa en oo jounu viinaa. Muutenkin se on säästyny Suomi
    hotroddingin hurjilta vuosilta eli räveltämätön yksilö, muttei
    helmi. Firma auto ollut alunperin,kuten tapana.

    Tosi sepälle talven projekti jos ketä kiinnostaa (vaikka talvi jo meni)
    Jos ei niin laittelen sitten kun on aikaa ja kilviksi mustat A-alkuiset.

    Varsin ali arvostettuja nämä, vaikka varsin käypäisiä laitteita pimurinkiin
    ja muuhun rinkiin, jopa perhe autoksi oli perhe sitten uusio, fuusio tms.

    Mikäs on nyt varmistettu saldo -63 ja -64 ??

    Pisteet Kekkoselle, sen limo oli kuulema pidempi kuin pankin auto.
     
  3. Toke

    Toke Gearhead

    ja ruottissa oli myynnissä kans vähän aikaa sitte myynnissä 63 tai 64 jatkettu new yorker/port. kuva tais olla mobilistissa...
     
  4. moparlars

    moparlars 2nd gear

    Mulla se turkulainen `63 N`port 4 ov. Ostettu sieltä 90-luvulla. Ferrex punainen maalattu aikoinaan. Turkulainen taksikuski perusti tarinaa. Vielä projektikuntoinen. Partekin entinen edustusauto.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tämä on erittäin mielenkiintoinen asia. Onko kellään tarkkaa tietoa tästä asiasta? Käsittääkseni nämä ovat ruotsissa jatkettu, missä niitä on tehty jo ennen sotia? Onko kyseessä vain pieni hitsarin mittavirhe, vai onko se todella pitempi? Kiinnostaa ihan oikeasti.
    Ja sitten vanha pieru vähän muistelee osa58; Olin noin metrin lyhyempi in mid 60' ja faija vainaani kanssa Hyvinkäällä. En muista mikä se tapahtuma oli, ei kuitenkankaan Hyvinkään cruising. Vuosi taisi olla 1965 koska meillä oli vielä DeSoto. Pieneen Simoon jäi vaikutus mikä vaikuttaa edelleen. Musta pitkä auto missä oli rekkaerin paikalla Suomen vaakuna. Tuonko takia mimulla sama tatuoituna habassa? Muistan sen fiiliksem ja pieni Simo ihmetteli sitä yleistä tilannetta auton ympärillä. UKK tuli ja lähtivät poliisisaattueessa kovaa ajamaan. Cool: Kasit puhuivat. Sen muistan mutta muistan sen että siinä oli ministereitä ja kenraaleita ym ja ne pelkäsivät Urkkia niin vitusti. Sitä ihmettelin silloin ennen kuin rupesin niistä asioista tajuamaan. Vai trupesinko tajuamaan?
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Leikkasin aikoinaan talteen lehtileikkeen (Hesarista?) vuodelta 1963, siinä oli kuva Kekkosen auton luovutuksesta. Ruotsissahan se oli jatkettu, jotenkin olisi jäänyt mieleen että Nordbergilla mutta pitää myöntää että en muista. Noita 1960-luvun mopareita (ja nimenomaan mopareita) jatkettiin täällä jostain syystä yllättävän paljon vielä 1960-luvulla, Powerissa näki niitä lauluautoina takavuosina mutta alkavat olla nykyään loppuunlaulettuja. Minulla taitaa olla jopa esitekin jatketusta taksikäyttöön tarkoitetusta -62 Plymouthista, voin kotiin päästyäni tarkistaa firman nimen...
     
  7. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Mulla on myös omistuksessa -63 Newport 4d suomiauto projekti, osia hommattu pikkuhiljaa ja muutenkin jonkinverran edistynyt, varaosa autona löytyy New yorker samalta vuodelta, suomiauto myös.
     
  8. SamiL

    SamiL Gearhead

    Olisiko osuutensa valtion Chrysler-Plymouth-kantaan yleensäkin sillä, että Arne Berner toimi valtionhallinnossa pitkään, välillä ministerinäkin. Ja suuryhtiöillähän oli myös omat erityissuhteet valtionhallintoon, mikä saattoi hyvinkin vaikuttaa edustusautojen hankintaan.
     
  9. Fireball

    Fireball Gearhead

    No Urkkihan on ollunna Mopar mies, tässä sillon '66 Chrysy Oulun vierailulla

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Uutisvuoto telkkarissa nyt. Urkin New Yorker limo vilahti. Tulee uusintana joku arkipäivä.
     
  11. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  12. Toke

    Toke Gearhead

    tänään sain pienten vastoinkäymisten jälkeen rekisteröityä 64 new yorkerin. ei oo pitkään aikaan ollu näin voittaja fiilis, auto kun on viimeks liikkunu joskus 2000 vuonna. ja meni takas museorekisteriin niinkuin on ollu aikanaan. vielä ku aurinko paistais 8) kiitokset vielä ollille pa mittarista.
     
  13. demented

    demented 3rd gear

    yks 63 4dht jorkkeri loikoo lepikossa omistajan ajanpuutteen takia eikä oo myynnissä
     
  14. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Hienoa Toke, että sait Crysyn rekisteriin
     
  15. mercman

    mercman Gearhead

    Auto 60-luvulla kirjan mukaan vuonna 84- oli rekisterissä 4 kpl 63 mallisia Chryslereitä---, Nämä siis jonkinlaisia suomi-autoja. Itse olen ollut 80-luvulla purkamassa Tikkurilassa 63 Suomi Chrysleriä jonka osat siirrettiin 60 Windsoriin...Ja olikos se suosikki lehden 2D HT 63-mallinen???
     
  16. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tässäpä Ruotsissa tarjolla oleva limousine:
    Newport Limousine
    Maski taitaa olla 1963 mutta lampunkehykset 1964?

    Valmistettu viisi kappaletta, onkohan siinä New Yorkeritkin...
     
  17. MOtorPARts

    MOtorPARts 1st gear

  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Oh, RED DASH!
    En usko että sinä viidessä on New Yorkkeritkin. Yli viisi olen noita nähnyt, tosin ne on ollut Yorkkereita.
     
  19. Jaakko Susimies

    Jaakko Susimies Gearhead

    ...Ja olikos se suosikki lehden 2D HT 63-mallinen???[/quote]

    Tais olla. Osaisko kukaan laittaa kuvaa siitä autosta, nimenomaan
    siinä Suosikki-kuosissa ketjupuskureineen jne.

    Mainoskäytön jälkeen oon sen mielestäni nähny kauan kauan
    sitten Ahvenanmaalla paikallisilla kilvillä.
     
  20. MOtorPARts

    MOtorPARts 1st gear

    eli tämä auto :

    http://www.blocket.se/skaraborg/Chrysle ... ?ca=11&w=3

    huono sijotuskohde kun neljässä vuodessa hinta on vaan noussut tonnilla :-?
     

Kerro tästä muillekin!