Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subben tankin irrotus...

    Hi !

    Kuten oobee totes niin vääntörautaa vaan peliin ja jos ei irtoa,niin sitten pitempää vartta ...kanki ... melkein kaikkilla tuon homman tehneillä on ollut samoja ongelmia.
    Tarinan mukaan pari yli satakiloista ukkoa ei saanut edes "roikkumalla" sitä irtoamaan sieltä. :rotfl: :rotfl:
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subbe miitti ...

    Teree kaikille miitissä olleille :D ... oli kiva että porukkaa oli noinkin paljon päässyt paikalle... ei vaan ehtinyt kaikkien kanssa jutustelee,kun aika oli rajattu ja löytyy tuota jutun aiheitta riittävästi...kuten aina kun Subbe /CK väki tapaa :lol: ( eikä kuitenkaan tarvitse keskustella koko ajan näiden ominaisuuksista / korjaamisesta ! ) ...Vaan tapaamisen "henki" ja fiilis oli taaskin hyvä ,kuten kaikilla edellisilläkin kerroilla...joten seuraavaan eli loppukesän miittiin mukaan sitten kaikki jolla suikin on mahdollisuus osallista ... saa hyödyllistä tietoa ja tapaa mukavia uusia ihmisiä ja kivaa yhdessäoloa.
    Yritetään löytää sellainen paikka/ajankohta,jolloin voisi perheellisetkin osallistua paremmin. :D

    Ja kyllä näissä kaikissa alunperin on se oikea moottori ... 8 sylinteriä joissa jo kahdessa on tilavuutta enemmän kuin noiden uusien kinnerien koko moottorissa :rotfl:...ja voimaa/vääntöä normaaleihin käyttötarpeisiin varmasti riittävästi. :poff:
     
  3. MotoFan

    MotoFan 1st gear

    Moro!

    Jep miitissä oli mukavaa piipahtaa ja taas on uusia visioita ja vinkkejä askarteluun tuon härpäkkeen kanssa. Uusitulla vaihteistollakin tuli nyt 1000km täyteen, joten kai sen voi todeta onnistuneeksi (ainakin pienellä varauksella).
    Tuli tuossa otettua abs vikakooditkin ulos; 27, 12, 25, 26.
    Mitäs kirjat noista kertoo?
     
  4. Hatsku

    Hatsku 2nd gear

    joo reissu takana 1060km 12.2 keskikulutuksella :eek: mullakin muutama kuva miitstä http://kuvablogi.com/blog/11793/3/ hyvä oli keli ja paljon oli porukkaa päässyt paikalle tosiaan meinas olla muutamat valot jumissa letkan vuoksi :poff: hyvä oli ajella varsinkin paluumatka kojon tekemällä lastulla 8) suosittelen kellä ei ole niin hommatkaa paranee kulku sen verran et vetää suupielet hymyyn :rotfl: :rotfl: ei niin hyvää et ei jotain huonoakin kotipitäjässä odotin punaisissa valoissa niin eiköhän joku ajanu perään kännissä :mad: no subesta ei menny onneksi kun takasumari Toinen osapuoli kärsi vähän enemmän vahinkoa, sitä kun kännissä ajelee.
     
  5. kane

    kane 1st gear

    DTC 25 Left Front Wheel Speed Sensor or Circuit Open
    DTC 26 Missing Left Front Speed Signal
    DTC 27 Erratic Left Front Wheel Sensor Speed
    Elikkäs vas etupyörän anturi/piuha tsökö... 12 lie aloituskoodi, ei vikakoodi.
    http://fsd.log-group.org/diagnostiikka: ... 4-95_obd_i
     
  6. kane

    kane 1st gear

    Olisko se ollut keskimoottori :wink: kun on tottunut että aina on left bank ja right bank... pitihän sitä käydä vieressä kuuntelemassa ja isäntää hieman haastattelemassa.

    Mukavan runsas oli osanotto, jos tuonne elokuun loppuun saataisiin viriteltyä jonnekkin jotain...
     
  7. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Ja lapsetkin tykkäsivät nuohota lavakaaren päällä aurinkoa ottamassa ja muutenkin viihtyivät. Mitähän lie energiapillereitä hamppareihin oli tökätty, kun eivät simahtaneet ennenkuin Suonenjoen jälkeen.
    Elokuussa olisi hyvä aika seuraaville kinkereille. Jos vaikka olisi nuo Topin osaset asettuneet paikoilleen...
     
  8. MotoFan

    MotoFan 1st gear

    Kiitos Kanelle kompuutteri töistä ja noista abs koodeistakin. Mites sitä absia mitataan, jos muistan oikein, niin jostain piti saada 1 kOhmi...
     
  9. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Muutamien herrojen kanssa oli puhetta ilmansuodattimiin liittyvästä mittausraportista.
    Tuossapa linkki http://www.dieselplace.com/forum/showth ... p?t=117009
    Kannattaa lukea ja yrittää ymmärtää ja lukaista vielä se keskustelulinkki aiheesta. On tosin pitkä :eek:

    Testi on tehty Duramaxilla, mutta resultit lienevät vertailukelpoisia 6.5L moottorillekin.
     
  10. kane

    kane 1st gear

    Laitappa sähköpostiosoite yv:nä niin otan kuvaa noitten koodien troubleshoottingista... en tosiaan muista paljonko vastus piti olla (tai millä alueella että ok). Tietty voit verrata oikean puolen arvoa vasempaan...
     
  11. kane

    kane 1st gear

    Olipa jumppaamista laittaa vetokoukkurauta takaisin, piti prkl laskea tankkia että sai sujautettua kummankin puolen niitä kupu neliölukko pultteja vai mitälie kansipultteja... no, nyt on puhallettu/maalattu rauta takaisin :wink:
     
  12. kane

    kane 1st gear

    Olipa mielenkiintoista luettavaa, ei tuo vakio delko niin huono ja ahdistava olekkaan.
    Pitääpä ihmetellä kun saan tuon uudemman putsarikotelon paikoilleen kun siinä oli paperiviltteri...
     
  13. Samick

    Samick 1st gear

    Tsau :D

    Nyt kun on tuo lastuhommakin luultavammin pian hoidossa niin ajattelin päivittää myös hengitystä.

    Eli ajattelin tilata tuolta ssdieseliltä stainlessteel koko putkiston,crosspipen ja "teho" ilmansuodattimen tuohon pikkariin summaa kertyisi noin 700dollaria ja siiheen päälle kun laskee alvin 22, ja tullin noin 3% niin kertyy taas lisää.
    Ja vielä kuljetus?!


    Voisiko joku kertoa mitä kuljetukset mahtaisi maksaa ja miten tuo homma suurinpiirtein etenee?

    En ole ikinä tilannut noin kaukaa mitään ja siksi apuja kaipaisin.
     
  14. Hatsku

    Hatsku 2nd gear

    hyvä tietää että jumppaamista riittää kun itellä sama homma edessä :rotfl: :poff:
     
  15. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    ssdiesel toimittaa UPS:n kautta, joten hintaa tulee aika hulppeasti. Ja UPS rokottaa vielä Suomessa muutaman lantin lisää. Fedex ja posti kyllä rulettaa noissa asioissa. Paitsi että postikin lakkaa rulettamasta, kun paikalliset tullipostit lakkautetaan. Koko putkisto rosterista painaa paljon, joten ellet saa koko hoitoa jonkun konttirahtaajan kautta rahaa palaa rumasti.

    Harkitsisin vakavasti putkiston hommaamista Suomesta esim Martelius ja downpipe sälät itse ostin Summitilta alle 200$ posteineen + pakolliset. Päätös syntyi, kun näin Marteliuksen tekemät jonkun laittamista kuvista mutama sivu taaksepäin. Muuten Marteliuksen putket ovat tietääkseni laatukamaa. Ilmansuodatinasia on enempi henkimaailman asia. Kannattaa lukaista laittamani linkki ja päättää sitten tarviiko oikeasti. Itselläni on silti AFE:n stage2. Kohtuullisen arvokas paketti, mutta turbon vihellystä ei vaan voi vastustaa :rotfl: ja onhan se pestävä eli tulee vähemmän ympäristöjätettä :eek:

    Summitilla on eniten rahtivaihtoehtoja. LMC Trucks antaa erikseen rahtitarjouksen. Rockauto tarjoaa Fedexiä tai EMS-postia. Fedex on vaivaton. Soittelevat ja kysyvät miten haluat tullit ja alvit hoidella ja kortti käy tai voit ottaa laskun kotio ja tavarat tulee kotiovelle. Postin kautta joko raahaat itsesi tullipostiin ja maksat ainostaan alvin ja tullin tai maksat postille kohtuuttoman korvauksen tullauksen hoitamisesta puolestasi ja saat paketin vaikka kotiovelle. UPS ottaa tilinhoitopalkkion tai jonkun eli maksat vielä ~20€ ekstraa siitä ettet voi maksaa kortilla puhelimessa. DHL jännittää vähäsen, koska ostin kengät jenkkilästä ja tulivat DHL:n kautta. Toivottavasti eivät rokota UPS-mäisesti tai sitten pitää alkaa ottaan roinaa ainoastaan kaupoista, jotka käyttävät Fedexiä.
     
  16. moonbone

    moonbone 3rd gear

    Re: Subben tankin irrotus...

    Tulihan se alas, sorkkaraudalla puskurin ja koukun välistä vääntämällä, Enää ei tarvihte ihmetellä miks voimailijat karjasee kun rauta liikahtaa :soosoo:

    Ei niin suurta ongelmaa, ettei tyhmyys ja väkivalta sitä ratkaise. Mao Tse Tung.
     
  17. jpaitala

    jpaitala 1st gear

    Ite oon summitista tilannut moneen eri autoon kamaa, esim koko putkisto F250 powerstrokeen. Putken hinta 490$ ja oli kotipihaan kuletettuna 600€.... perillä 4:ssä päivässä lentorahtina, joten ei mielestäni mitenkään erikoisen paha hinta varsinkin kun kyseessä oli 5" putkisto kauttaaltaan...

    Ne kuvat marteliuksen "mutkabileistä" oli minun ottamat. Omalla kohdalla eka ostos oli marteliuksen suhteen myös viimeinen.
     
  18. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Hi!
    Ihan ystävällisessä mielessä annettu neuvo, jos et saa jonkun muun järjetämää konttikuljetusta noille, niin kannattaa unohtaa SSDiesel ainakin putken osalta.
    Se yritys on aika kallis jo muutenkin noiden handlingin(&rahtien) osalta ja tuo putki ei tule USPS rahtina (liian iso ) jolloin tulee kysymykseen vai nuo aiemmin mainitut pikarahtiyhtiöt = tosi kalliit noin isolle painavalle tavaralle ja kun rahti lasketaan mukaan tuohon tulli&alv maksuun niin loppusumma on enemmän kuin tupla :odroll:
     
  19. manuyt

    manuyt 1st gear

    Jepjep
    Tässä olisi kysymystä, kun nyt viimein sain aikaiseksi tänne kirjoittaa.. :)

    Chevy Caprice -90 farkku, 6.5 turbo diesel -98, TH700 ..en ole itse rakentanut, joten kaikkea en autosta tiedä. Rakentajaa en ole saanut enää kiinni.. Niin ja ei tosiaan Subbe, mutta tekniikka samaa.

    Ongelma: syöttöpumppu oli pois, jonka jälkeen en ole saanut "tehoja" takaisin, ei nosta ahtoja kuin 0.3 joten polttoaineen saanti/ajoitus tuntuu nyt jäävän ainoaksi vaihtoehdoksi. Onko vinkkejä?

    Harmi, kun en päässyt autolla tre miittiin.. meen vasta leimalle huomenna.
     
  20. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    Miten tuosta saisi luetttua vikakoodit. Herjaa suo SES valo. Niistä 20 hepasta, varmaa 75% kateissa. Käyntiin lähtee pirun huonosti, ja korkeimmilla kierroksilla pätkii. Jos tuo SES valo ei pala joku aamu kun lähtee, alkaa se varmaan palaa jossain vaiheessa, mikäli joutuu paljon ajelee kaupungissa, ja seistä valoissa. Ensin kone alkaa pätkimään röpöttämään kiihdyttäessä, ja sitten tuikkaa SES:in päälle. jolloin tilanne vähän helpottuu.

    Ja turbon kellossa pitäisi ilmeisesti olla jousikuorma pitämässä kellon kiinni, näin ainakin eurooppalaisissa. Ei nimittäin paineet nouse yhtään, ja se tanko on aivan löysä, ei mitään vastusta mihinkään suuntaan, kun käsin sitä liikuttelee
     

Kerro tästä muillekin!