Kuvia erilaisista pakoputkistojen rakenteluista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja textex, 26.4.2009.

  1. VesQ

    VesQ 1st gear

    Niin, miksi sen putken pitäisi siellä heilua senttitolkulla tai jopa kymmeniä, pakosarjan jälkeen tai laatikon paikkeille vaikka sitten sellanen pultti-jousi kiristeinen joustokappale ja loppu putki tukevilla kumpuslilla pohjaan kiinni niin ettei heilu kun oikeen riuhtoessa, saa menemään juuri niin tarkasta välistä kolisematta kun vaan putki mahtuu ja eipä heilu turhia siellä ajossakaan
     
  2. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Ei niitten putkien tarvikkaan paljoa heilua, ehkä vähän sivuttain, koska kone heilahtaa samoin, (muuten tulee jännitykset rasittamaan peltisarjoja/putkistoa), tämän vuoksi suosittelenkin ennen perää semmosia panta tyyppisiä kiinnikkeitä, ja asennettuina niin että pientä joustoa olisi, taaemmaksi mentäessä tukevammin kiinni kumityynyillä. tarkkana vain jännitysten kanssa niin hyvä tulee.
     
  3. cam68

    cam68 1st gear

    ei heilu putket ei.. eikä ole kuin takana vaimennin paketissa 4kpl kannatin kumeja mallia iso.. 10mm pultilla oliskohan otain 5-6cm se kumiosa.. ja sitten se tärkein.. se kumi on oltava VAAKATASOSSA eikä pystyssä!! noin se toimii pystyssä ei.. vain roikkuu ns. kovana pulttien varassa eikä jousta.
    mulla on tuo H malli ja tänään olis tarkoitus hitsata uudet liitokset kollektoreihin.. otin ne vi..n laipat sieltä veke.. yksi tiivisteen palaminen viimekesänä riitti mulle ja se laippakin oli jo alareunastaan kulunut suoraksi asfalttiin hangatessa (täällä nuo tiet on niin tasaisia) :D
    http://s455.photobucket.com/albums/qq27 ... via144.jpg
     
  4. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    tein omaan kärryyn nuo "X" putket seuraavasti.
    http://i108.photobucket.com/albums/n40/ ... C00019.jpg
    motonetin 2 1/2" perän ylityksistä leikkasin nuo huiput irti ja hitsasin ne kyljelleen, tuota reikäähän ei saa samaksi kuin putken halkaisija, mutta onkohan sillä niin väliäkään, hyvin istuvat.
     
  5. textex

    textex 1st gear

    jumanskegga

    todella siistiä ja simppeliä, taidan idean kopioida =)
    ei tarvi taiteilla pienemmistä pätkistä ja saa samalla pidemmälti jo valmista putkea.
    Lieneekö motonetin ja bilteman putkissa eroa?
     
  6. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    eroista en tiedä,,mutta ainakin motonetissä joidenkin putkiosien hinnoittelu on aika erikoista, esim 2m putkea voi maksaa vähemmän kuin 1m, jotkin 3" vaimentimet on halvempia kuin 2 1/2" , äkkiähän noillekin hintaa tulee jos kaikki joutuu ostamaan, omaani (-69 olds 98) teetin taka-akselin ylitykset marteliuksella, tarvikekäyriä olisi mennyt aika kasa,saattoi tulla jopa halvemmaksi,muu putkisto tuli motonetin osista.
     
  7. textex

    textex 1st gear

    jep

    omaan projektiini martelius ei tuntenut valmiina kuin muutamia hajaosia ja auton paikalle vieminen ja valmiina noudettuna putkiston hinta 600€.
    Takaakselin ylitys itselläkin mennee aika pieneksi pipertämiseksi noilla valmiilla käyrillä.
    Putkisto pitäis tuossa helatorstain viikonloppuna tekaista ja saada biili liikenteeseen
     
  8. textex

    textex 1st gear

  9. Leafhill

    Leafhill Gearhead

    Re: tämäkin pienoinen ongelma..

    :rotfl: X-putki on tarkoitettu käytettäväksi tuplaputkien kanssa.
     
  10. textex

    textex 1st gear

    no juuh

    kuvassa siis tuo yksöisputki lähdössä pois ja kaareva putki on pakosarjoilta tuleva,johon pitäis tuplaputket liittää...
    vaihtoehtona tehdä entisen putken lähdöstä uudet lähdöt tai katkaista kaareva putki ja tehdä kaksi erillistä lähtöä mutkilla...
     
  11. ViLU

    ViLU Gearhead

    Re: jumanskegga

    Ainakin biltemassa on putket paaaljon halvempia mitä motonetissä. Biltsun putket oli sitäpaitsi sinkitty, motonetin muistaakseni ei.

    Hintavertailu on sitten tehty 2,5":n röönistä...
     
  12. mke77

    mke77 Gearhead

    omat änkkärit mitkä on tosiaan ainoina siellä takapuskuria enen on "sonic turbo"...ja tosiaan ihan asianllisen hiljaiset kun kurvailee/cruisaa, ja kun pistää läpät seljälleen rupiaa pauhaamaan asiallisesti....

    meinasivat isot poijaat kylillä et usa parts olis myyny noita aikanaan jonkin laisen asennus sarjan kaverina(laippoja, mutkia, suoraa, yms)
     
  13. textex

    textex 1st gear

    jep

    Kyl hyviä vinkkejä tullu ja tietoa eli yksillä vaimentimilla näyttäis pärjäävän ja näin ajattelin toteuttaa =)

    eiku bilikkaan ostamaan tarvikkeita =)

    Keksiä sit tehdes sopivat kiinnikkeet,jotka antavat sopivasti joustovaraa ja jättää joustoputket pois.

    Pari laippaliitosta voisi olla hyväksi ja niitä ei taida bilikasta saada....
     
  14. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Johonkin vastaavaan topikkiin joskus jo laitoinkin että ainakin seinämässä tuntuu olevan eroa bilteman ja motonetin välillä. Motonettiläiset paksummalla seinämällä ja siten painavampia, biltemannilaiset on sinkittykin joka ei välttämättä ole etu noin hitsatessa. Muuten mielestäni molemmat ihan laadukasta tarkeään pakokaasun johdatustehtävään? Kukaan ei tavallaan kysyny mutta vastasin silti.
     
  15. idiot

    idiot Gearhead

    itellä tässä myöskin putkiston rakentelu menossa,
    molemmin puolin 2½ hormit biltsun putkesta.

    Tosin homma 'tökkäs' jo siihen, ettei jkl biltsussa
    ollut mittään muutaku suorroo pätkee!! Ukko kahtel
    varasto tilannette ja tokas ettei koko suomessa
    ole mutkia ym :eek: ...no eikait siinä, onhan nuita
    mutkia mm. täällä kuoppiijon mätänetissä.

    Jotenni vua ihmetyttää, että tuon kokoinen pulju
    ja että kaek mutkat hävinnä keskusvarastostakki!

    Toimitus aekkoo ei osanna valehella ym :odroll:
     
  16. ///Misu

    ///Misu 1st gear

    Jaa vieläkää.. kaverin merssii haettii siitä sit vissii viimeset mutkat joku aika sit.

    Sanokaapa joku riittääkö 2,5" putket 350 chevylle vai väsääkö suosiolla 3" ? kolmetuumanen kuulostas juurikin 'sopivalta' imo. lienee turha pelko että menis liiotteluks..
     
  17. Peltisarjathan voi kierrättää muutakin kautta kuin koneen kylkiä pitkin ,ainakin näissä 30-luvun miinoissa :

    [​IMG][/img]

    Ja sivuputket päättyi takarenkaan eteen , mutta sitten tulin vanhaks ja höperöksi ,vedin rungon ali ryöstöhaarat .laitoin vaimentimet ja pikatulpat sivuputkiin niin ei enää tinnitä kuulo muuta kuin asioiden niin vaatiessa :lol:
     
  18. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Paljonko sulla on kaakkeja? 2.5 riittää hyvin 400. Liian iso putki vähentää tehoa joten pelko ei ole turha.
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ite pyykäsin Löijyllä 205 tavallisilla renkailla vuonna '93 12.1 aikoja 2.5" putkistolla jossa yhet turbovaimentimet ja vielä resonaattorit päissä. Vaihdoin sen sitte kolmetuumaseks flowmastereilla ja tulos oli, et kulku ei parantunu yhtään. Noita meidän rallimpia motteja ollaan dynottu 3" putkistoilla yksillä simonsin ovaalivaimentimilla, ja tonne päälle 780 hepan niillä on menty mukavasti ihan pumppubensalla.
     
  20. cam68

    cam68 1st gear

    tuplat 2,5" putket riittää 500hepan nurkille.. sit vois ajatella 3" jos yli menee.
     

Kerro tästä muillekin!