puristuspaineiden mittaus dieselistä + muuta 350D asiaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jakonen, 27.4.2009.

  1. jakonen

    jakonen 1st gear

    elikkäs miten sais tuosta olds 350D pannusta mitattua puristuspaineet ja mistä käypänen mittari? hehkut pois ja sieltä vai miten? ja mitkähän mahtas olla ohje-arvot? tuli hommattua chevy tuolla koneella ja siit on menny vedet ja öljyt sekasi ja joka paikka täynnä semmosta vesi-öljy geeliä eli kone menee purkuun ja puhistukseen. laitan joka tapauksessa uudet männänrenkaat ja hoonaan pytyt mutta olis hyvä mitata nyt ku se on vielä kasassa et joutuuko ihan poraamaan jonkun pytyn! tosin se on seissy vissiin pari vuotta niine hyvineen se kone et siellä voi kyl olla männänrenkaat sen verran jumissa et vuotaa pirusti ohi senki takia mut voishan ne silti mitata.
     
  2. idiot

    idiot Gearhead

    suuttimie reijjistä melekei ite koettasin
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Hehkun reikään sopii 1/8 npt nippeli. Väsäsin ite tollasen mittarin bensavehkeeseen tarkoitetusta muutamalla nippelillä ja toiseen päähän 30bar näyttävä mittari. 25bar on ihan hyvä lukema mutta startin ja akkujen kunnolla on paljon merkitystä. Jos alle 20bar niin ei lähde enää oikein käymään on se bika sitten startissa tai väljässä koneessa. Kynäsuuttimien tilalle on muutenkin melko haasteellista väsätä sopiva nippeli eikä suutinputketkaan itellään lähde pois tieltä.
     
  4. jakonen

    jakonen 1st gear

    joo pitääpä joku tuontapanen rakentaa sit. kiitos vinkistä!

    mistähän vois löytää semmosen kirjan jossa olis tuon koneen kaikki tekniset tiedot ja huolto-ohjeet yms ku ei näissä alfamerin kirjoissa ole käsitelty diesel malleja ollenkaan. onkohan tuossa chiltonin vastaavassa?

    http://www.delmarlearning.com/browse_pr ... cat2ID=CHM

    olis hyvä tietää kaikki laakerivälykset ja kiristysmomentit yms ku rupee sit joskus hamassa tulevaisuudessa sitä konetta kasaamaan ja osia hankkimaan.
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    GM:n alkuperäisestä korjaamokäsikirjasta ne tiedot löytyvät :wink:
    Se ei ole mikään yleisluontoinen opas kuten Chilton.
     
  6. jakonen

    jakonen 1st gear

    mistä niitä GM alkuperäsiä opuksia saa? en googlella löydä ku chilttonia ja haynesiä :eek: ja tietysti alfamer :lol:
     
  7. SamiL

    SamiL Gearhead

    :wink:
     
  8. jakonen

    jakonen 1st gear

    paljonko tuo kone suunnilleen painaa? ja paljonko semmonen th2004r painaa? ajattelin vaan et kestääköhän moottoripukki edes tuota koneen kasausta...

    alkaa mennä jo aika pahasti OT niin muutin vähän otsikkoa :lol:


    mikähän tuo mötikkä on nimeltään ja mikä virka hänellä on?(punainen nuoli)
    http://s282.photobucket.com/albums/kk24 ... G_8929.jpg
     
  9. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mötikkä on nopean tyhjäkäynnin solenoidi, joka pitää kylmässä moottorissa korkeampaa tyhjäkäyntiä päällä muutaman minuutin.

    Katso ennen suurempaa purkua, ettei ole vesipumpun ja jakopään välinen peltilevy syöpynyt puhki vesipumpun kohdalta. Sotkee taatusti liemet sekaisin. Jos on vuoto niin saattaapi päästä levyn ja siihen kuuluvien tiivisteiden vaihdolla, sekä alakerran, imusarjan alusen ja venakoppien alusien putsauksella. Pitäis ne kannet vaan paikoillaan, koska niiden irroitus saapi eurot juoksemaan jo sitten ihan eri tahtiin.

    Tekeekö painetta syyläriin?

    Pelkkä kansien irroitus on satkun juttu (kannentiivisteet) + reilu toinen satku uusiin kannenpultteihin (uusittava aina) jne...

    Halpispukki kesti mulla koneen koekäytötkin, ei se kone lyijyä ole.
     
  10. jakonen

    jakonen 1st gear

    ei ole mitään tietoa siitä että tekeeko painetta koska en oo uskaltanu käyttää. ostin tuommosena ja se on seissy vissiin pari vuotta. se tulee kyllä se vesi ihan ulos asti ja lorona öljyn sekaankin. oli nimittäin yritetty sitä vettä sinne laittaa nii paljon et imukannen allakin sitä oli reilusti ja 4 takimmaista pyttyä täynnä ku otin hehkut irti ja pyörittelin käsin konetta niin hehkun reiästä lensi kaaressa ''geeliä''. latasin pari kuvaa lisää tuonne. on sen verran pahan näköstä tuo lieju et en tiedä uskaltasko sitä päräyttää tulille ilman purkua ja puhdistusta. on tarkotus kasata kone sit uusilla tiivisteillä,laakereilla,pulteilla ja männänrenkailla pytyt luonnollisesti hoonataan.
    nyt olis tarkotus tehdä kerrankin kunnolla. siinä olis sit konetta moneks vuodeks(toivottavasti)
    http://s282.photobucket.com/albums/kk24 ... 0projekti/


    jotain semmosta ajattelinkin liekköhän kallis tuommonen solenoidi? se on nimittäin ruostunu käyttökelvottomaksi. tai voishan siihen tehdä vaijerilla tai solenoidilla ''pakkosyötön''
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos se tosiaan on seissy pari vuotta vedet myös öljypuolella, niin taitaa
    olla puristuspaineet sulla aika pieni osa murheista...
     
  12. jakonen

    jakonen 1st gear

    nii voi olla mut eihän tuo ainakaan jumissa tuntunu onneks olevan ku käsin jakso pyörittää just ja just ilman hehkuja. ei kai siinä nyt mitään kamalaa oo voinu tapahtua :odroll:
    vai ootko sitä mieltä että on entinen mylly?
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se ei selvii ku purkamalla. Huonolla tuurilla se on entinen.

    Jokaiseen ruostuneeseen paikkaan jää kolo, oli se sitten pytyssä, nokassa,
    laakerikaulassa tai nostajan pohjassa.
     
  14. suorsa

    suorsa 3rd gear

  15. jakonen

    jakonen 1st gear

    no ruostetta ei varmaankaan ole päässyt paljon syntymään koska se kone on ollu ihan täynnä koko ajan. ainakaan imukannen alla ei ollu yhtään ja sen alapuolellahan kaikki röörit onkin sit täynnä sitä mömskyä. ku siihen ruostumiseen tarttee kuitenkin happea ja sitähän tuonne ei sen kummemmin ole päässyt. esim veden alla ei rauta pahemmin ruostu mutta sit ku sen nostaa pintaan nii johan alkaa tapahtua :)

    (toiveajatteluahan tämä on tietenkin :lol: )
     
  16. jakonen

    jakonen 1st gear

    no sitten asiasta toiseen. onko ARP pulttien/studien osalta ainut vaihtoehto? vai olisko halvempaa mutta silti luetettavaa vaihtoehtoa? runkolaakeripukit ois tarkotus köyttää studein kiinni ja kannet pulteilla.
     
  17. ceevu

    ceevu Gearhead

    ennenkun suunnittelet yhtään enempää niin pura se läjä ja tarkista huolellisesti joka ikinen osa. veivit luultavasti läjässä/kierot,osa männistä sökönä jne... ja mäntiä ei löydy uutena,tuskin veivejäkään. en tiedä nokasta+nostajista saako niitäkään(ja en tarviikaan ettiä kun on 3 konetta osina joissa ei ole enää yhtään ehjää veiviä/mäntää)
    Jos olisi niin ihme tuuri että on kaikki kovat osat ehjinä niin arpit ehdottomasti ylös ja alas. on sitten tulevaisuudessa halvempi vaihtaa kansia kun ei tarvii uusia pultteja...ja pahveilla on paremmat mahikset myös kestää varsinkin kun fel pron tiivareissa on peltiä myös esikammion alla.
     
  18. jakonen

    jakonen 1st gear

    noniin nyt on sen verran purettu konetta että syy löytyi. vasen kansi on halki. jos lohko on vielä käyttökelpoinen niin mistä tiedän onko siinä nyt jatkettu ne runkolaakeripukkien kierteet? eli kuinka pitkät ne on D vs DX? ainakin sylinteriputket näytti hyvältä ei ollut olaketta juuri yhtään. tietysti hoonauksen vaatii ku on vähän ruostetta päässy tulemaan mutta ei sen vakavampaa. saa nähdä missä kunnossa on öljykanavat yms... mäntien päätkin oli ihan mustat eli ei oo ainakaan kovin pitkään vettä poltettu siellä tiedä vaikka olis suorat veivit :lol: no pitää olla optimisti hyvin se toimii :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  19. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    -Mitä nuo arpit ovat?
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ja minkä valmistajan paffeissa ei ole??
     

Kerro tästä muillekin!