Pick up projekteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Juu, eikä lavan minimikorkeutta ole missään määritelty...
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    juu ei, mut sit täytyy olla kuormasidonta lenkit.....eli vaneri kansi mikä on ns.lavan pohja ja siihen kuormalenkit....
     
  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ei kai niitten lenkkien tarvii pohjassa olla??
    Itselläni ne ainakin on lavan kylkiin pultattuina (ja alunperin ei ollut ollenkaan)...
    Itse niitä pistin sinne ihan siksi ettei kaikki pienemmät jutut oo jatkuvasti sekaisin. Siis katsastuksessa ei ole ikinä sitä ennenkään lenkkejä kaivattu.
     
  4. sami-v

    sami-v 1st gear

  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Yhtä hölmön näkönen, kuin täällä meillä päin yhen huoltsikan pihassa ollu tojota timangi. Se toimi kukkaruukkuna, lavalle oli kipattu multaa ja istutettu jotain gerbiilejä tjsp. rehuja. Muutaman vuoden kun se siinä nurmikolla seisoi, niin ensin uppos helmoja myöten tonttiin ja sen jälkeen alkoi ruoste suorittaa sectiontia. :rotfl:
     
  6. sami-v

    sami-v 1st gear

    Musta toi oli just siisti :) erottuu amerikan mini truck massasta. Ja oli sentään hydrauleilla. Onkohan jenkeissä mini truck piireissä joku nostalgia buumi. Kun ton tyylin laitteita on enemmänki nyt pyörinyt.
     
  7. TTA

    TTA 1st gear

  8. sami-v

    sami-v 1st gear

  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No ois nyt vielä kattoakin tiputettu...
    Oikeestaan kiinalaiseksi siedettävän näköinen kuvassa (livenähän sitten kuitenkin niin pieni ja kapea...)
     
  10. mke77

    mke77 Gearhead

    ei tartte ei... mut jos ei oo laitoja niin sit täytyy olla kuorma lenkit....
     
  11. 496SS

    496SS 3rd gear

  12. GMC Sprint 76

    GMC Sprint 76 1st gear

  13. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    mites tän nykysäännönmukaisen lavakatteen tulkitsiminen menee eli jos siis ei lue papereissa mistää ennen 90-lukua leimatuista omista katteista?

    tarkoitan siis sellaista tasaista esim vaneri tai lasikuitu katetta lavan päälle.

    isäukon scottsdalessa oli jotku vanerilevyt siinä eikä se silloin 2000 luvun alussa mitään katsastuksessa haitannut. papereissa niistä ei lue mitään. olivat jollain kumilenkillä kiinni siinä ja saranoituna toiselta puolen.

    voiko sitä sääntöä kiertää jotenkin nyt esim että tekee sen lasikuitu/vanerilevyn siihen päälle ja jotkut koukut vaikka sisäpuolelle joista sitten vetelee epäkäytännöllisesti vaikka liinalla sen lavalla oleviin koukkuihin kiinni ettei kate pääse lentoon ? ainakin itse voisin tulkita lakia siten että se "kate" on tässä tapauksessa iso vaneri/lasikuitu levy joka on oikeaoppisesti kiinnitetty kuormaustilanteessa ja sitä vain kuljetellaan lavalla ajon aikana :rotfl:
     
  14. mke77

    mke77 Gearhead

    se koavn kateen raja on "kahden mittauspisteen väli 1m ja korkeus 165cm" tai ainakin sinnepäin(joku tämän korjaa).... ja vuosimalli 1969 eteenpäin....69 ja vanhempi niin lavan kansi saa olla vaikka 8mm teräs levyä!!

    noi mitä suomen teillä näkee kovia katteita on joko kuormaautoja TAI kakskäyttö-autoja!! mikä yksinkertaisimmillaan tarkoittaa sitä että maatalous tai firma saa ostaa(2003vuodesta lähtien)uuden alv-verovapaus ehtoisen pakettiauton mistä maksetaan kuitenkin täysi käyttövoimavero(eli henkilöauto verotuksen mukaan)

    suurin osa noista on 5hengen picuppeja joissa on 1m*1m lava ja 3-4oven hytti!!

    ..noilla voi sit kikkailla kun se kapiini lasketaan myös kuormatilaksi jolloin takapenkin poisto tekee siitä ns."puhtaan" 2hengen pakun jolloin käyttövoima vero menee paku-luokan mukaan!!

    :eek:
     
  15. sami-v

    sami-v 1st gear

  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kuva on lainattu vain somisteeksi tähän viestiin:
    [​IMG]
    :D


    Näitä 50-luvun pick-uppeja ei taida ihan tonnin-parin projekteina olla suomenmaalla kaupan?
    JKL:ssa tuli se viininpunainen Ford F-100 (1955-'56) vastaan ja rouva tokaisi heti, että tuollaisen haluan. Eihän siinä mitään, komeita nuo on vaan mistä löytäisi omalle budjetille sopivan. :-?
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Joo noi on muutamissa satasissa Amerikoissa ja Suomeen tuotuna heti tonneissa... :rotfl:
     
  18. trumppat110

    trumppat110 3rd gear

    no, toi lainattu kuvahan on meikän -58 fleetsidesta, oliskin sillon löytänyt "muutaman satasen" pikkiksen...tai olishan niitä ollut tarjolla mutta järki voitti kun punsaili mahdollista työmäärää. autot(-49 fleetline ja -58 fletside) ostin täältä http://www.hotrodgarage.net

    asia palvelu dick'lta....meileis kerto mimses kunnos ovat ja puhelimitse kans kun soittelin aiheen tiimoilta. tarjos myös siirtoa satamaan mutta otin siirrot ja rahdin halmarilta eikä valittamista, hommat meni kuten oli sovittu ja autot oli sitä mitä luvattiin.
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tainnut ameriikassakin nousta hinnat nyt ihan pariin kolmeen vuoteen.
    Jokunen vuosi sitten niitä olin luokkaa 600-700$ kaupan ja sitten Suomeen tuoduissa yksi nolla perään ja valuuttana euro.
    Nyt näkyy vaan tuolla atlantin takanakin tulleen nollaa perään.
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

Kerro tästä muillekin!