HYVÄ maaliruisku edullisimmin? Mistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja vinkkeli, 29.11.2008.

  1. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    hyvää ei saa halvalla ,mutta mistä edullisimmin?
    enkä meinaa biltsun ruiskuja vaan hyvä edullisesti.

    esim sata, tai devillbiss ja mitä muita niitä ny oli
    onko onks joku nettikauppa josta ootte tilaillu jenkeissä tai suomessa tai jossain...
    jenkeissä kyllä tuttuja jotka sen vois lähettää...

    Täälä oli yhdelle tutulle maalarille sata:n ruiskuja joku kaupannu 330 euroon sis alv.

    ruisku tulis ihan harrastekäyttöön vesiväreille ja pintaa tarttis vedellä.
    ja jos maalari onkin huono niin ei ainakaan voi ruiskua syyttää,niinkuin tähän asti :rotfl:
     
  2. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    eiks kukaan oo enää ostanu ruiskua....mistään... :(
     
  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ei ole tainnut löytää hyvää halvalla mistään...
    Itse vain halvan ostin... (TyökaluÄssästä)
     
  4. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    pitikin olla edullisesti, kalliskin voi olla edullinen :rotfl:
     
  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    De Vilbisillä on joku halpamalli, mitä mulle kovasti maalikaupassa kehuttiin. Jäi vielä ostamatta, mut sellaisen ajattelin ottaa kun seuraavan kerran on sinne päin menoa. Mallimerkintää en muista, mut hintaa on 170€. Seuraavaks parempi saman merkkinen on jo tuplahintainen. Kuulemma ihan oikeet maalaritkin on kokeilleet ja toimivaksi havainneet.
     
  6. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    mahtoiko olla joku Airgunsa vai oliko oikein De Vilbiss merkillä?
     
  7. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

  8. Macho

    Macho Gearhead

  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Siksipä vain kerroinkin omasta hankinnastani, sillä niin vähän maalannut etten osaa kertoa mikä on hyvä ja mikä ei...
    Kai käyttökin omat vaatimuksensa aina asettaa, eli hyvä johonkin käyttöön on vähemmän hyvä toisessa käytössä...

    Kumpikos muuten on yleisestiottaen parempi Auton maalaamisessa... Siis ylä- vai ala-säiliöllinen?
     
  10. -TH-

    -TH- Gearhead

    halvallakin ruiskulla saa tehtyä hyvän pinnan. itellä on halpis paineilmasarja jossa yläkannuruisku, en ole huomannut eroa johonkin devilbisiin kun ehkä korkeintaan painossa. :D
     
  11. alfadatsun

    alfadatsun 1st gear

    Hyvä ruisku auttaa huonoa maalaria/ päinvastoin 8)
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Se on aivan sama millä ruiskulla ruikkii kotioloissa. Mul on pari De Vilbisiä ja muutama kiinanruisku. Ei juurikaan eroa ruiskupinnassa. Tosin mulla on vähän erikoinen maalaustyyli. Yritän ruiskuttaa mahdollisimman sileän pinnan lähes ilman viuhkaa. Miksi ruiskuttaa maalisumua ympäriinsä? Suurin murhe harrastemaalauksissa on roskat maalipinnassa, kun ei ole kunnollista maalauskoppia.
     
  13. jake74

    jake74 1st gear

    ainaki tuo mun bilteman ruisku on yhtä hyvä ku sata:n ruisku. kaveri on ammattimaalari ja se kokeili mun ruiskua ja sano että tä on hyvä. samat säädöt ku satan ruiskussa ja lopuksi ku purimme ruiskut osiksi ni samat osat oli sisällä ja passas jopa keskenään.
    eli vois sanoa että on 100% kopio. mulle ainaki riittä ku maalailen jokkis kotteroita ja niisähä ei tartte olla näyttely maalipintaa :D
     
  14. kapa

    kapa 3rd gear

    väittäisin, ei ihan yhtä hyvä oo bilsun ruisku ku satajetikka mutta ruiskut tarpeen mukaan.
     
  15. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Suuttimien yms kestävyydessä se suurin ero tulee.. Halpis ruiskussa tahtoo neula ja suutin olla vähän huonoa materiaalia, ei kestä pitkässä juoksussa vaan alkaa "valskaamaan" tippoja alotuksessa.
     
  16. delsol

    delsol 1st gear

    tarkoitat varmaan tätä http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... cts/FLG-G5

    onhan noita pruuttia netti täynnä kun jaksaa vaan hakea,piti laittaa yks linkki www.lipakkapinta.com sivuilta jossa myytiin satajet 3000 HVLP kopioita mutta ovat ilmeisesti loppu

    tuolta tilasin devilbissin HVLP ruiskun pohjamaaleille kun suuttimina tuli 1.3 + 1.4 +1.8mm suuttimet ovat jotain keraamista ainetta...ei metallia joten kestosta en tiedä mutta aivan pirun loistava vetää hiomaväriä isolla suutimella ja ei pöllytä niin paljoa kuin RP-malli. voin laittaa kuvan värkistä kunhan käyn tallilla. http://www.colortrading.fi/tarjoukset.html

    Ja mitä tulee ylä/ala säiliölliseen... omasta mielestäni ehdotomasti yläkannu sillä kun maali loppuu niin se loppuu laakista kun taas alasäiliö kusee ilmaa joukkoon ja maalisumu tulee kuivana ulos.

    Noissa tosi halpis ruiskuissa menee tiivisteet ekana reippaasti ennen suuttimia,eivät kestä tinneriä sitten alkuunkaan!
     
  17. ceevu

    ceevu Gearhead

    Dewilbis flg5 lienee se halpamalli ja ihan hyvää jälkeä sillä saa aikaseks,eikä harrastemaalarin kannata ehkä paremmasta haaveillakaan.(mulla on myös gti alakannu,yms)Ei vaan kannata tiputtaa lattialle... :mad:
     
  18. eetukorkiakoski

    eetukorkiakoski 1st gear

Kerro tästä muillekin!