el camino

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Johtaja, 26.8.2007.

  1. Johtaja

    Johtaja 1st gear

    Muistaako kukaan caminon omamassaa?, jääköhän alle 1800kg? Vuosmallit 81' ja uudemmat.
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Jää, eli ei tarvi 80 lätkää.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    Diisselin Suomiotteessa lukee 1630kg, joka on painavin uuskoppanen camino.
    Jokatapauksessa jää alle tuon 1800kg.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Samaa mieltä edellisten kanssa(ihme :lol: ) kutosella paino otteessa n.1450kg,kasilla n.1550kg ja isolohkolla oli suunnilleen sama lukema otteessa kuin pikkulohkolla!
     
  5. Camino78

    Camino78 3rd gear

    caminon oma massa

    Tästä otteesta luntattuna 1450kg
     
  6. Johtaja

    Johtaja 1st gear

    Jep, kiitoksia tiedosta.
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    siis mitä? ei tarvi 80-lätkää??? miten niin?
    mulla on 79 camino ja siinä omamassa 1470kg. voiko siis "laillisesti" muka repiä tarran pois? en kyllä jaksa uskoa ennen kuin jostain löytyy AKE:n tms. vastaavan tekstiä aiheesta...
     
  8. menu*

    menu* Gearhead

    ...-81 eteenpäin ei tarvi lätkää alle 1800kg pakettiauto (nopeusrajoitus 100km/h.)
     
  9. impala67

    impala67 Double Gearhead

    taitaa se tarra repeytyä irti joka tapauksessa...

    ei taida kovin moni sielu tänä päivänä erottaa -79:iä -81:sestä.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    tarra

    ...Paitsi katsastuksessa... :wc:
     
  11. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Re: tarra

    Ohimenevä muoti-ilmiö kuin kahdella jalalla kävely!
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mulla on 79 paku 123mersu ja ei huomautettu lätkän puuttumisesta leimalla. en tiedä oisko pitäny vai ei niin oon ajellu satasta :lol:
     
  13. wezze

    wezze 3rd gear

    juu caminolla ei ole painorajan kanssa ongelmaa. ainostaan vuosimallin jonka tulee olla -81/uudempi niin lätkää ei tarvita. Toisin kuin esim. hirvittävän epäturvallisen -89 sportsiden kanssa, jonka omamassa 1850kg :mad:
     
  14. WTF

    WTF Gearhead

    Piti kaivaa Caminon rekisteriote kun jäi mieleen kummittelemaan nuo painot.

    Vm -86 sbc 305 omamassa 1690kg kok.massa 2070kg

    Akselimassat 930 kg ja 1135 kg
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    ^Koska se on viimeksi rekisteröity?
    Nykyään lisätään, olisko vuodesta -02 75kg, keskimääräisen kuljettajan paino siis.
     
  16. WTF

    WTF Gearhead

    Rekisteröity -86
    Muutoskatsastus -97
    Viim. katsastettu -04
    Viim. rek. ote -06

    Otteen järjestys nro 21 :eek:

    Meinasin tässä kuussa viedä leimalle.

    Kohta alkaa ajokausi. :odroll:
     
  17. Holley

    Holley Gearhead

    84 Camino, muutoskatsastetty 350:lle joskus 96, 1600kg. Punnitsin auton 1510kg ilman kuskia tankki puolillaan eli ajokuntopaino kaikkine pienine varapyörineen ym. hiluineen.
     
  18. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Eli '70 camino ja pakuna, niin 80-lätkä kolahtaa? Paitti saako/voiko tuon katsastaa h-autoksi?

    Niin pitkä aika kun viimeksi on näitä asioita joutunut pohtimaan että kaiken maailman säädökset on moneen kertaan muuttunut...
     

  19. No voihan yrittää, mutta voipi olla että menee "täyden veron pakuksi" - eli eipä lätkä poistu. Bonuksena saat suomiautossa muutaman kymmenentuhannen euron verokuitin..

    Ulkomailta tuodessa yrittäisin ujuttaa suopealla konttorilla ha-ksi, mikä lie riippuu katsastajan hyvästä tahdosta ja siitä mitä LTJ_tietojärjestelmässä lukee. Jos sieltä löytyy tyypitystiedot vain pakuna, niin voi olla aika vaikeaa saada katsastajaa tyypittämään auto kokonaan uusiksi ha:ksi??
     
  20. Elkky

    Elkky Gearhead

    mulle tuli viime syksynä amerikoista -70 Camino ja rekisteröintikatsastuksessa sanoin haluavani sen h-autoksi juuri tuon 80 lätkän takia ja ainakin tässä tapauksessa inssi ei ruvennut marisemaan mistään vaan löi h-autoksi papereihin, nyt ei tarvi olla moottoritiellä tukkeena...siis jos lompakko antaa myöden, 80-lätkällä säästää melkoisen paljon benzaa jos jotain positiivista haluaa siitä löytää.
     

Kerro tästä muillekin!