fordin 4.6 alkoi rytkyttää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja makkepuu, 15.5.2009.

  1. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    mikähän tosta härvelistä poiki kun vedättäessä koko auto rytisee ja tutisee ja ei meinaa jaksaa kiihtyä. tyhjää käy niin tasaseen että markka pysyis pystyssä imusarjan päällä :-? alkoi ihan yhtäkkiä, ensin nykäisi parikertaa kun meni moottorijarrutukselle ja kohta jo putoilikin paikat hampaista.
    paikallaan kun antaa kierroksia niin hirveä metallinen tärinä kantautuu läpi auton, oli keppi missä asennossa hyvänsä. kone kyllä vastaa kaasuun nopeasti ja tasaisesti mutta auton alta kantautuu sellanen mekkala että ei hyvä tosikaan :eek: maantiellä kun nosti kaasun niin ei ollu mitään, eli ilmeisesti kone, kardaani ja perä ok, poikiko tuo sähköisesti ohjattu mikä-ihme-nyt-olikaan-numeroiltaan....prkele :mad:

    ja vehje siis '96 ford taunusbird lx
     
  2. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    noniin eli vähän selkeämpää tekstiä, kokeilin konetta käymään, joo tiedän että riskialtista jos esim. turbiinin sisuskalut menny muusiksi. hienosti käy tyhjää ja kun laittaa minkä tahansa pykälän silmään niin auto olisi kyllä lähdössä heti liikkeelle, eli turbiini ottaa kiinni ja pykälät löytyy. mutta heti kun kierrokset nousee yli 1000rpm alkaa ihme jyrinä auton alta ja se kantautuu koriin ja rattiin ja kuskiin asti. eilen kun ajoin auton tuohon se teki sellasta että ei kiihtynyt kuin hyvin vaivaisesti jos antoi kaasua ja kuului jyrinää. tyhjäkäynnillä rullasi aivan sukkasillaan satasen vauhdissa ilman mitään ongelmaa, vähän kaasua ja taas jyrisee.

    tuli mieleen edesmenneen custom cruiserin kanssa ollut vika, siinä oli laatikon takakannake hajalla ja loota makasi poikkipakin päällä, samanlainen jyrinä mutta siinä se ei vaikuttanut kiihtyvyyteen.

    mutta jos kone käy tasaisesti, ei nakutusta, sirinää, helinää tai heittelevää tyhjäkäyntiä, turbiini ottaa kiinni ja pykälät löytyy... mikä mättää? turbiini irti vetolevystä? vetolevy irti kampurasta? vetolevy hajalla?
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Olisko turbiini kuitenkin mennyt tai jotain siihen liittyvää niinkuin veikailit. Ei ole tollasta käynyt joten menee arvailuksi. Kannattais ehkä otsikoida kysymys uudestaan ja laittaa vaihteistopuolelle?
     
  4. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    en enään oikeen tiedä mihin osioon tämä kuuluu :-?
    tänään rassailin vehjestä ja huomasin että jos kierroksia nostaa rauhallisesti niin mitään ylimääräistä tutinaa tai rytinää ei esiinny, 4000rpm ja ihan hienosti laulaa, vähän nopeampi painallus kaasua ja PRÖÖÖRYTYTYTYT. kokeilin uudestaan pää auton alla ja kädellä kaasutin, vaihteiston häntä ei elä yhtään koko episodin aikana. ja edelleen kun laittaa pykälää silmään auto olisi lähdössä normaalisti liikkeelle. nypin sitten tulpanjohtoja irti ja ainakin yhdestä tuli aika paljon turkoosia paskaa ja tulpan pää oli aivan hapettunut. samoin osa johdoista istui kiinni kuni tauti ja osa oli aivan höllässä. kävi vaan mielessä että jos kipinä yhdessä tai useammassa pytyssä ei olekaan täydellinen? taidan kokeeksi hommata uudet tulpat ja johdot, ei siinä mitään häviäkään. 2 pyöräsissä on ollu tullu joskus vastaan tilanne, että kone käy hienosti tyhjää ja ottaa jenkaa mutta vaihde päällä ei jaksakaan lähteä liikkeelle, tulppa vaihtoon ja menoksi. kaikki tuntuu olevan mahdollista, ainakin vanhojen ja uusien fordien kanssa :lol:
     
  5. 280471

    280471 1st gear

    tämä ei varmaan osu ? mutta mulla oli joskus tällainen juttu capricessa.auto kävi tyhjää hyvin,pysty paikoillaan (P) antaa kierroksia,ajaa pintakaasulla keyesti,mutta tälläs polkimen lattiaan niin auto ravisti aivan saatanasti,tuntu että laatikko tulee hyttiin sisään ym.
    syykin selvis : polttoaineen suodatin oli tukossa.en olis ikinä mokomaa uskonut,mutta siinä oli syy.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ilman muuta tulpat/johdot voi tehdä ton että käy hyvin ilman kuormaa mutta heti kun kuormittaa tuntuu että kone tai loota meni just paskaks. Oli omassa tuota kun menin kastelemaan moottoria ja tulpan kaivoihin meni hieman kosteutta. Ja kun johtoja yritti irrottaa, ne meni järestään katki. Tota konetta ei saa ruiskutella vedellä YHTÄÄN, ellei sitten jo varaudu irrottelemaan kaikki tulpanjohdot ja puhaltemaan ne kaivot ilmalla tms. Omaan en ole vielä edes tulppia vaihtanut, koska tiedän että ne on jumissa ja noi alumiinikannet saa rikki tosi helposti, siellä ei ole kun 3-4 kierrettä pitämässä tulppia kiinni.
    edit, meinasinkin että ennenkuin ryhdyn tulppien vaihtoon niin laitan reilusti jotain irrotusöljyä sinne kaivoihin ja annan muhia yön yli, lähtee ehkä loput johdot ehjänä irti ja kansi pysyy ehjänä.
     
  7. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    kävin heittämässä autolla pikkuisen lenkin. kylmänä meni suht hienosti, jos kierrokset pysyi alle 2500rpm niin ei minkäänlaisia ongelmia mutta jos vähän polkaisi niin alkoi heti röpöttää ja rytkyttää. kun kone kuumeni niin alkoi tasakaasulla pitää sellasta ärsyttävää nyppimistä, 80kmh od:lla eli kierroksia alle 1500rpm ja kokoajan pitää pientä nyppimistä. pistetään vaihtoon nyt ainakin tulpanjohdot, tulpat ja polttoainesuodatin. jos nuo ei auta mitään revin MAFilta johdot irti ja katon mitenkä kone toimii "limb modessa", jos paremmin niin ilmapuolella häikkää, kai, emmä näistä mitään tiedä :lol: vanhat taunukset oli niin helppoja :poff:
     
  8. !VivaLaTigra!

    !VivaLaTigra! Gearhead

    Mulla oli samanlaista oiretta 4.6 litran Linnussa.

    Kaks tulpanjohtoa meni irrotettaessa juuresta poikki ja siellä oli juurikin tuota turkoosia tuotetta.

    Tulppien ja johtojen vaihdon jälkeen kiihdytystärinät hävisi.
     
  9. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    noniin nyt on vaihdettu tulpat ja johdot, motocraftia ja ford racingia eikä mitään motonetin pilipalivirityksiä. ja eipäs tutise enään, pieni värinä tuntuu vieläkin auton alta mutta kone laulaa upeasti. vähän renkuttelin niin vaikuttaisi siltä että vaihteiston tukipalkin kumityynyt väsähtäneet, siis ne mistä se tulee koriin kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!