Ruiskua letukan isolohkoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja zet28, 9.6.2009.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ei oo näkyny , ei oo kuulunu eikä edes näemmä pysty toimittamaan, mutta niinkuin yleensä nää trollit: Ne vaan lupaa.... :poff:

    Motecin hienouksia on se, että siinä voi itse määrittää käyttämänsä anturit ohjelmistossa jo valmiina olevilla patrametreillä. Ohjelmistokin on ilmainen joten käy ihmeessä tutustumassa: http://www.motec.com.au/software/latestreleases/ :rotfl:

    Mä luulen, että Vipottajan Autrinics SM4 sessa on noi samat systeemit kun sen luojat tahi rakentajat on ollet luomassa ennen Autronicsia Motecia. Autronics lienee hyvä vaihtoehto lähes kaikkeen käyttöön hyvien ominaisuuksiensa puolesta kuten Motecin mutta hinnaltaan toi Autronics kustantaa vain vajaat puolet siitä mitä Motec :-?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin kuka trollittelee :odroll: . Anteeksi vaan jos herroja vituttaa oman tiensä ja oman lompakkonsa kulkijat mutta siinäpä vituttaa mun puolesta ihan täysillä :rotfl: . Jatkan arvelluttavaa räpellystä edelleen eli vittuilkaa mun puolesta niin paljon että rupee kaikkia vituttamaan.
    Koskas olet tilannut ja koska olen luvannut homman tehdä??
     
  3. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Juuh, kyllä tässäkin topikissa on huomattavissa provoilua :rotfl:
    enkä tarkoita mutaraaseria. Oma on aina se paras!
     
  4. Anssi

    Anssi Gearhead

    Provoilu jatkuu.

    Eipä liioitella. Toki sekventiaalisuudesta on hyötyä kun tavoitellaan hyviä päästöarvoja. Harrastajan käytössä harvoin niitä tavoitellaan ja jos se sekventiaaliruisku halutaan säätää päätöjen kannalta alueelle, tarvitaan vähän enemmän ammattilaiskalustoa. Sivuvaikutuksena sekventiaaliruiskulla voidaan tietysti säätää suutikohtaisia aukioloaikoja, joka voi olla ihan kätevää jos ei ole halunnut sijoittaa kunnollisiin suuttimiin. Sama koskee tietty ITB imusarjoja ja niiden virtauksia. Oliko muita hyötyjä? Pidetään keskustelu asialinjalla.

    Ups, se asialinja onkin varmaan mahdoton toive.

    Helpoltahan tuo ainakin kuulostaa. Hinnan puolesta ylivertainen tiedetään jo varmasti sanomattakin ;)
     
  5. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Hiukan pienempi bensankulutus.
     
  6. vauhtivaunu

    vauhtivaunu 1st gear

    K-jetronic.

    Sähköä siinä ei ole kun bensapumpussa.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mutaraaseri, en mä halua vittuilla tosta megasquirtista; kuinka edes voisin kun en siitä yhtään mitään tiedä. sen takia mä tiedän, että mä käytän mieluummin valmista boksia. Mulla on ollut sekä ruiskuja, että kaasareita, ja hyvän kaasarin saa myös tolla megasquirtin hinnalla. Mä en pidä ruiskun asentamista "kustannustehokkaana", mutta ymmärrän varsin hyvin sitä harraastamisen kannalta; jos täytyy olla ruisku niin silloin se täytyy olla. Makso mitä makso, oli hyötyy tai ei. Mä en muutenkaan oo mikään kovin särmä yhteen totuuteen uskoja.

    Mut joku täällä uhos tekevänsä ton megasquirtin malliks 500€:la Lainaus: "Pannaan haaste toisinpäin, teen 500€llä tomivan ruutan sytkäohjauksella vakioviritteisen vakiopannun kiukuttelevan kaasarin tilalle jos joku sellaista halajaa .
    P.S. vain ameriikan ihmemoottoriin ja vain ensimmäiselle vapaaehtoiselle jolla on oikeita murheita moottorinsa kaa . Nauretaan sitten yhdessä että miten se nyt noin hyvin toimii ."
    Luigi ilmottautu vapaehtoiseksi ostajaksi vai onks joku muu ehtinyt ensin ja toi malliruisku jo toimitettu? Moottorihan on "vakio" moparin 440 magnum, on siinä jotku korvauskannet (rpm) ja alsaimusarja sekä peltisarjat, mut vakionokka rullaversiona ja vakioalakerta. Jos noi aiheuttaa jotain komplikaatioita, niin hintaa voi varmaan vähän tosta 500:sta nostaa?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ^lainaus on taas sitä luokkaa että on tullu nautittua muutakin kuin kansalaisluottamusta :rotfl: .Toi meni heti ja jos sen ostanut haluaa ostostaan huutaa täällä niin se on sitten sen asia. Tää jutustelu on kyllä sellaisella tasolla että en ihmettele yhtään jos pitää mölyt mahassaan.
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Sille lainauksellehan mä en voi mitään, en oo sitä itse kirjoittanut. Mut hyvä siis jos meni ja homma toimii. tokkopa se sullekaan olis ihan ylivoimasta ollut noille tarjoajille vastata, että se meni jo. Ainakin siis mielikuvituksessa, jos ei muuten. :rotfl:
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    On toki muuallakin,mut vähemmän kuin näissä muissa ruutissa!

    Joskus nuorena miehenä kun kaikki kaasarit oli Holleytä lukuunottamatta perseestä on käynyt itellä karmea ajatus mielessä et adoptois jostain V8-mersusta ko.järjestelmän letukkaan.
    Nyt taas asiaa vois suunnittelutasolla ylläpitää,kun nyt noita laajakaista lambdoja sais edullisesti.
    Nokka vaan pitäis pitää K-jetrolla leikittäessä suhteellisen mietona ettei mittalevy värähtele ja syötä millaista seosta tahansa,mut johonkin vakioon tai liki tuossa vois olla ideaa,onhan K-jetronickia asennettu tehtaaltakin ainakin reilu 60hv/l tehoisiin vapareihin,voi olla tehokkaampiinkin mut pari tuollaista vaan tuli heti mieleen enkä jaksa nyt Porschen puolelta alkaa kaivamaan noita litratehoja,mut sieltä ko.laitteistoja löytyis myös...

    Jaksoipa sittenkin ja aika lailla siellä 928:n kanssa mennään tuolla alle 60hv/l tasolla mut olishan sekin jo jotain jos 355:n alkais antaan liki 350 vanhan din-normin mukaista hevosen voimaa,sillä jopa leppäjeeppi pikkasen jo loikkais ja ruiskun tuoman huomattavan alhaisen polttoaineen kulutuksen johdosta ois oiva reissuauto :D
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Löytyypä tästä maasta ainakin yks 1600cc bemu josta dynottu 997 heppaa, nimenomaan tolla K-jetronicilla. Ei kuulemma huoli mitään EFEjä siihen, monimutkaisia ja häiriö + vikaherkkiä.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Poskiholistia tulee ikävä jos se oikeasti lähtee :soosoo: .
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Niin tulee varmaan Luigillakin kaasaria. :rotfl:
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei nyt ole monen vuoden ajokokemusta, mutta ei noi K-jetronikkimersut ainakaan taloudellisuudellaan häikäise :rotfl: . Sen takia vipottajakin varmaan jemmasi mersun avaimet ylioppilaslakkinsa viereen :poff: . Vai olikos se mato mikä oli hukassa :odroll: .
     
  15. pile

    pile Gearhead

    selailtuani tätä topiikkia niin en huomannut että kukaan olisi maininnut aussilaista Haltech järjestelmää.
    itsellä on pikulohko novaan tulossa Haltechn E11v2 poksi,
    ja poitsulla samanlainen poksi tulee cevelleen no se on isolohoinen.
    haltekista sen verran kokemusta että omas gta on tuo e6gm korvauspoksi ja mielestäni toimiva ja helppo säärettävyys vaikka tuo poksi onkin niin vanha että on dos pohjainen.(noi uudet windows pohjaisia)
    ja mikä parasta sillä on virallinen maahantuoja suomessa ja itse olen saanut sieltä yli 100% palvelua niin että kiitos sinne poriin päin vaan.
    vebbiosoitekin löytyy: http://www.fmi.vtoy.fi/
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ne oli pianon päällä ylioppilaslakin vieressä.
    Ei se ruiskukaan ole mikään oikotie ja tae taloudellisuudesta. Ei se ruiskumoottori opimissaan toimi yhtään sen hoikemmalla bensa/ilmaseoksella kuin kaasarimottikaan eikä se bensa tiedä kumman läpi tuo kulkee. Mun mielestä monilla on vähän ylimitoitettuja odotuksia ton ruiskuttamisen suhteen, ikäänkuin kyse olis jostain jeesuksesta joka poistaa kaikki maailman synnit. En tiedä sitte et tuleeks se siitä kun lukee jostain kaheksan litran kulutuksista ja oma lossi vie sen neljätoista. Ei se tilanne todenäköisesti ruiskulla muutu; edelleen sitä massaa ja pinta-alaa pitää kiikuttaa ja kiihdytellä. Tehokkain tapa kulutuksen alentamiseen on omata sopivasti pyöristävä laskutaito ja tiuhat nopeus/matkamittarivälitykset.
     
  17. pile

    pile Gearhead

    olen kanssasi samaa mieltä pääsääntöisesti,mutta kyllä tuo ruisu/sytty poksit on sitä nykyaikaa kumminkin säärettävyytensä puolesta.
    ei se anna oikotietä onneen pitää edelleen tietää(ymmärtää) jotain
    perusasioita moottorin toiminnasta ennenkuin kannattaa lähteä säätämään pitää tietää mitä mikin vaikuttaa mihinkin kun jotain karttaa muuttaa.
    mullakin on sellaisia tuttuja joilta pitäis sormet katkoa kun poksia sääretään vaan siitä ilosta että saa sanoa että osaan säätää vaikka ei tieretä tuon taivaallista mitä tehdään.
    sama se on kaasarin ja mekaanisen jakajankin kanssa ei niitä kaikki osaa säätää.
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mun mielestä se ei ole nykyaikaa edes säädettävyytensä puolesta, kaasaria voi säätää siinä missä ruiskuakin. Toki se kaasarin säätö vaatii jotain muuta kun läppärin naputtamista. Mut ehken mä oo ihan paras dinosaurus kommentoimaan näitä juttuja, kun en nyt vielä ihan puoleen vuoteen oo saanut tota läppäriäni kommunikoimaan sen ruiskun kanssa. :rotfl: Mut ruuvari pysyy kädessä kyllä.
     
  19. pile

    pile Gearhead

    dinosauruksia tai ei itse en ole kuin 47vuotias nuori ja mielestäni kaasari ja yleensä mekaaniset sytyt ym. on menneen talven lumia.
    mutta kukin taaplaa tyylillään molemmat systeemit toimii osaavissa käsissä.
     
  20. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Yaa?
    Nyt ei puhuta räkreisingistä:
    Kumminkin olen ollut huomaavinaan eroa ruisku vs. kaasari ihan tuollaisissa turhissa ja tarpeettomissa käyttöautoina toimivissa Capriceissa. Kun niitä on muutama ollut kaasarilla sekä ruiskulla. Ja on edelleenkin. Kulutusero on ollut sellaset 5l/100km maantieajossa mutta ei kai sillä ni väliä ole...mitäs mää näistä tiijän. Tässä vertailussa tekniikkat V6 ruisku vs. 350 kaasari. Toki OD:lla on merkitystä.

    Sitten oon vielä niin pöhkö että tuollaisen V8 TBI-tekniikan meinaan laittaa sellaaseen siivelliseen jenkkiin? Outo.
    :poff:
     

Kerro tästä muillekin!