liikennevakuutus harrasteautolle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja HIRMU, 10.7.2009.

  1. HIRMU

    HIRMU 1st gear

    If tarjosi vakuutusta vanhaan camarooni puolta halvemmalla kuin entinen vakuutusyhtiö ,kysyin myös vanhaan jeeppiin ,putosi yli puolet.

    SUOSITTELEN
     
  2. agm

    agm 3rd gear

    sama juttu mulla Galaxieen.
     
  3. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Punaisessa nurkassa hintojen kruunamaton kuningas....Tappiola!

    Sinisessä nurkassa hinnoillaan nivusiin tähtäävä.... Pohjantähteet!

    Punaisen nurkan paras jabi: Pelkkä liikennevakuutus ilman bonuksia 849.-e/vuosi!

    Sinisen kulmauksen paras alapotku suoraan säkeille: Pelkkä liikennevakuutus ilman bonuksia 351e/vuosi!

    Voittajaksi julistetaan tyrmäyksellä Pohjantähteet,jonka palkinto on vakuuttaa kaksi 1930-luvun autoa + yhden pakun + kämpän vakuutukset + firman kaikki pakolliset ja vapaaehtoiset vakuutukset.

    Vaikka Tappiola olisikin alatyylin potkusta selvinnyt pökertymättä,jury kuitenkin olisi tuominnut Pohjantähteet voittoon teknisellä tyrmäyksellä tai diskauksella,koske Tappiolla ei millään pystynyt perustelemaan jabinsa hintaa,saati laskemaan sitä.
    Kyseessä siis oli 1930-luvun keksinnön vakuutuksen hinta,mistä ei pystynyt neuvottelemaan.
    Siihen loppui kahdenkymmenen vuoden sponssisopimus. Olen kuitenkin ollut aina maksajana,ns.hyvä asiakas.Tunarointeja ja korvauksia ei ole just tännepäin tarvinnut maksella. Niiden kannatti pitää tietysti linjastaan kiinni, ettei naama mene.
     
  4. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Oho! Täytyykin mennä ens viikolla Tapiolaan riissipalaveria pitään... Yleensä ne on kokopnaispaketeerauksessa pärjäilleet, mutta kukas sen tietää.
     
  5. spinneri

    spinneri Gearhead

    Median edustajana täytyy hieman harkiten kommentoida, mutta suutaani kun ei aina pysty kuitenkin kiinni pitämään, niin...

    IF ei aina ole edullisin vaihtoehto, vaikka monet sitä tuntuvat mainostavan. Itse kilpailutin vakuutusyhtiöt tuossa vuoden vaihteen paikkeilla. Vakuutuspaketti koostui yrityksen (lue Spinnerin) vakuutuksista, kotivakuutuksesta, harrasteauton vakuutuksista ja moottoripyörän vakuutuksista.

    Edullisin oli Nordea Vakuutus ja kallein ... joillekin ehkä yllättäen ... IF. Tapiola sijoittui keskivaiheille. Tapiolalla on kuitenkin yksi ässä takataskussa: harrasteajoneuvokasko.

    Vakuutuksien hintaan vaikuttaa todella paljon se mitä ollaan vakuuttamassa. Yksi menopeli voi olla yhtiössä X kallis vakuuttaa, kun taas toinen kulkine onkin samassa yhtiössä edullinen vakuutettava. Sen johdosta suosittelenkin AINA kysymään tarjouksen muutamasta eri yhtiöstä, kun siis jotain uutta kulkinetta on vakuuttamassa. Kannattaa myös vilkaista sen tarjottavan vakuutuksen sisältöä, vaikka itse vakuutusehtoja ei jaksaisikaan alkaa lukemaan. Varsinkin kaskovakuutuksissa on isoja eroja.


    Kohta kotiin lähdössä

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  6. 843

    843 1st gear

    joo käytiin kilpailuttamassa vakuutukset tapiolassa !!! kaatui siihen kun oman auton tietoja ei löytynyt ake:n tiedoista (kumma juttu vaikka auto on joka vuosi katsastettu) no pyysi vertailu autoa jonka nimesin sitten pyysi antamaan hinta arvion jonka annoin se ei kelvanut, oli kuulema liian korkea. hinta arvion kaikkiin vakutuksiin minkä antoi niin toiset oli kallimpia if kun toiset taas halvempi :argue: :argue: :argue:
     
  7. sani

    sani 1st gear

    En tiedä onko kallis.-73 eldo 70 bonus= 118€ IFillä.vuosimaksu eikä tarvitse juosta katsastuskontorilla liikenne poistot/käyttöotossa kun ne teke sen vakutuskontorilla :D
     
  8. dart

    dart Gearhead

    Vaihdoin just 38 fordin vakuutuksen tapiolasta IF:lle, Tapiolassa 736e/ vuosi ja IF:ssä 320e/vuosi. 60 Lincolnin vakuutuksen lupasivat IF:ssä 280e/ vuosi
     
  9. RB-440

    RB-440 1st gear

    Jaaha, valtio lakkaa korvaamasta karjansa toilauksia, kun on tarjolla niin edullisia vakuutuksiakin.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/1796001

    Enpä ole tästäkään aiemmin kuullut mitään, mutta päätös on jo tehty.

    Pitäis ilmeisesti alkaa taas pitää osakaskoja, vaihteeksi noitten sarvipäitten varalta.
     
  10. Damned

    Damned Gearhead

    If ei myönnä kaskoa yli 40-vuotiaalle autolle :-?. Saako muualta kuin Tapiolasta?
     
  11. VSOP

    VSOP Gearhead

    Pohjolasta ei ainakaan onnistunut.
     
  12. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Kyllä oldsiin sain, tosin kaikki vakuutukset Ifi:ssä. :wink:
     
  13. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kaikki autot heilahti IF:iin reilu vuosi sitten kun yksikään harrastepeleistä ei mennyt siinä yhtiössä nollabonuksilla yli 400 e/vuosi. Maksut putos niiltä osin noin puoleen vuodessa ja se tuntuu aika hurjalta.

    Perus eurolotjapaskassa eroja ei juurikaan ole.

    IF:issä taas kodin vakuutus ja siihen liitettynä soittimet oli järkkykallis verrattuna Tapiolaan, jonka kotivakuutus sisältää jo itsessään noi soittimet (vakuutusarvo kuitenkin sama).

    Kulkimet siis IF:issä
    Koti-irtaimistoineen jne. Tapiolassa

    Harrikankin vakuutus oli IFI:ssä noin 400 ekua/vuosi (24 kk) sen kummemmin seisonta-ajoilla kikkailematta. Tapiolassa melkein tuplat pelkkä kesäkausi.

    Challenger Pohjolassa yli 700 e/vuosi, joka vaihtuikin aika nopeasti IF:iin, joka maksoi vain kolmasosan tuosta.

    Vakuutuksen vaihdot (se noin kympin rekisteröintimaksu) meni ainakin silloin vuosi sitten IF:in piikkiin (johon siis siirsin niitä vakuutuksia) ja sain sieltä korvaukseksi bensakortteja jokaista vaihtamaani vakuutusta vastaan. Kustannukset siis siltä osinkin 0 euroa, kun vaan viitsi niitä pyytää.

    Vinkki kalliilla vyöhykkeellä asuvalle (jos niitä vyöhykejakoja vielä on):
    Laita autollesi esim. maalaisserkku haltijaksi, itsesi omistajaksi. Maksa laskut omistajana ja kerää bonukset itsellesi ja hinta oli ainakin mulla itselläni isossa pakettiautossa 90-luvun lopussa 900 mk vrt. pääkaupunkihinnalla vajaa 5000 mk. Ihan helvetillinen ero.

    Näin neuvoi tapiolan myjä jolla itselläänkin oli Hesassa asuvan pojan auto hänen hallinnassaan tuolla pohjoisemmassa juurikin vakuutusmaksujen takia.

    Tosin nyt en itse enää ole jaksanut kikkailla moisilla, kun vaihtuu noi autot niin tiheään. :rotfl:
     
  14. Timestone

    Timestone Gearhead

    Ei saa enää IF:stä, oliko se nyt kesän/syksyn aikana tullut muutos. Mullakin kaikki vakuutukset IFissä, mutta kun menin uutta tulokasta rekistöimään niin eipä saanut enää vapaaehtoisia vakuutuksia kun oli yli 40v vanha. Ainoa poikkeus tais olla että sitten onnistuu jos auto on museorekisterissä.
     
  15. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Sääli.. :cry:
     
  16. Mrs Käkkylä

    Mrs Käkkylä 1st gear


    Minun auto on vasta 38v, mutta siihen sai Pohjolasta kaskon, vahinkotarkastaja kävi vilkaisemassa auton, että on sellainen, kuin olin sanonutkin ja sen jälkeen sai kaskon.
     
  17. Holley

    Holley Gearhead

    Yleisessä keskustelussa kirjoitin Pohjolasta, joka testimielessä kyttää GPS-järjestelmällä ajotapaasi. En suosittele putiikkia kenellekään.
     
  18. kaprise

    kaprise Gearhead

    mulla oli -61 buikin liikennevakuutus turvassa 769e ja ifissä 460e... lähivakuutuksesta sai osakaskon.
     
  19. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    ^^ Ja saatanan dorkat vielä menee ja maksaa siitä,että niitä kytätään :eek: :eek: :eek: Tajuaisin jotenkin homman juonen,jos laitteet olisi maksuttomia ja siinä sivussa saisi osallistumisesta hieman hyvitystä vakuutusmaksuista.
    Ei ihme että tässä maassa on autoilijoiden asiat sillä tolalla kuin ne on :odroll:


    viitaten aikasemmin kirjoittaamaani,niin Pohjantähteet ainakin myönsi myös ´30-lukulaisille osakaskon samassa hötkässä kotivakuutuksen kanssa.

    Kirjoitin johonkin toiseenkin vakuutusketjuun tän,mutta ´96 nafta K-A Vanin vakuutusmaksu Tapiolassa 1400.- ja rapiat. Pohjantähdessä 800 ja rapiat.
    Oon niin perseaukinen,että mun oli pakko valita Pohjantähteet.

    Kaiken lisäksi Pohjantähdessä on vastaillut puhelimeen paikallisen konttorin ihminen,eikä jonkun puhelin"palvelun" kasvottomaksi koneeksi muutettu henkilö.
    Se,joka latoo samat litaniat kaikille ja pakenee kimurantteja tilanteita omien valtuuksien riittämättömyydellä sekä koneiston tavalla toimia.
    "Olen vain asiakaspalvelun sentraali santra,Teidän täytyy kysyä asiaa siltä ja siltä"
    Ja niitä herroja ei saa koskaan puhelimen päähän,kenellä olisi johonkin asiaan jotain sananvaltaa.Vitun raivostuttavaa.
    Pohjantähden hyväksi on sanottava paikallisten konttori mimmien asiakasläheisyys.
    Tosin Pohjantähdelläkin kone yski ennenkuin saatiin kaikki asiat täysin jiiriin,mutta nyt alkaa homma toimimaan ja laskut tulee oikein.
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Monta vuotta olleet vakuutukset Aktiassa ja edeltäjässään Veritaksessa. Muutamankin kerran olen kilpailuttanut, mutta ei ole tarvinut vaihtaa. Tosin en osaa sanoa miten yksittäiset liikennevakuutukset suhtautuvat, kun olen katsonut aina kokonaispottia.

    Ifissähän antavat paljousalennusta jos on useamman auton vakuutukset (perusteena, että yksi ihminen voi ajaa vain yhdellä kerrallaan). Mutta ilmeisesti 4 autoa ei ollut riittävästi, kun jäi kuitenkin kalliimmaksi kuin Aktia.
     

Kerro tästä muillekin!