NITRONATIONALS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja luppes, 4.6.2009.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Annetaan toki. Toin vain ilmi sen mitä kuulin tuolla katsomossa ja varikolla. Ja kuten sanottu, niin meidänkin junnu varmaan jossain välissä kiipeää radalle ajelemaan ja ei häntä varmaankaan kielletä nitroihin osallistumasta, jos semmoinen optio on vielä tarjolla tulevaisuudessa. ;-) Ei nää mun kommentit ollut tarkoitettu kenenkään mielipahaksi, vaan lähinnä ihmettelin sitä että miten noi meni streettien edelle, kun varsinkin ree ja bee ryhmää monet ovat vartavasten lähteneet kattelemaan ja sitten niitä ei olekaan mukana.
     
  2. Mrs Sippi

    Mrs Sippi 1st gear

    Jonkun kyselyn otanta on toinen kuin jonkun toisen. Jos Jzan kyselyn otanta on sen kaverit, niin kai ne myötäilee kaverin mielipiteitä. Jonkun toisen otanta on ihan toinen ja kyselyn tulokset ihan toiset. Pankaas
    polli pystyyn!
    Ai niin, ja kyllä meidän tiimin junnuja tuli vartavasten yhet jos toisetkin fanit kotipuolesta katsomaan. Eikä ollut isovanhemmat.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mun puolesta junnut saa, ja pitääkin toki kisoissa ajaa, on siitä ns. suuri yleisö mitä mieltä tahansa.
     
  4. Henski

    Henski 1st gear

    Kiitos mikkis kutsusta ja ytimekkään lyhyestä selonteosta. Ei varmaan tekis pahaa kenellekkään lajin parissa viihtyvälle käydä kokeilemassa tota toimitsija puolta edes yhdessä kisassa. Varmaan avais silmiä ihan uudella tavalla. Vielä kun miettii kuinka tärkeetä tossa tietojen syötössä on tehdä se oikein vs. nopeesti;Millanenhan palauteryöppy tulis kun pudotusrundeja ajeltais uusiks esim.väärinsyötettyjen dial aikojen takia. Toi radioliikenteen laadun taso olis kans kiva saada kokea ihan omakohtasesti. Samaan aikaan kuitenkin pari metriä alempana burnikset käynnissä ja pitäis syöttää pikaisesti seuraavien tietoja koneelle mahdollisesti 40 asteen kuumuudessa, kusihädässä, nälässä ja 4 tuntia samaa homma tehneenä palkatta :odroll: Sit tosiaan himaan päästyään saa lukea kuin kaikki meni päin persettä :wc:

    Tsemppiä toimitsijoille "lapinkiertueelle", teillä kun ei oo oikeen varaa sanoo olevanne mielummin lomilla :wink: jos siellä on tarkotus päästä edes muutama rundi ajelemaan.
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Kaikki kunnia kaikille jotka ovat tekemässä kisoja joita saamme ajaa!!!Olen ollut nyt aktiivisesti 3 kautta ajamassa ja väitän ,en tiedä mutta tuskin on tullut porukkaa yhtään lisää tonne kentälle tekemään hommia että homma olisi helpompi ja kevyempi muille jotka siellä kentällä/radalla toimii!!!Mutta sen sanon että kun käy kysymässä missä mennään niin aina on saanut vastauksen oli asia mikä tahansa!!Terv:Spet 1937 Ps:Koittakeeppa järjestee jottain kihhausta että kaikki ois tyytyväisiä!!!
     
  6. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Hassu juttu kun joskus 90-luvun alkupuolella tuli oltua mukana aktiivisesti kisoissa niín silloinkin ihmeteltiin miksi ajattaminen oli useimmiten niin verkkaista. Eli ei näytä ongelmat muuttuneet parissa kymmenessä vuodessa mihinkään.

    Ymmärrän hyvin sen, kun suurinosa toimihenkilöistä kisoissa ovat talkoolaisia, niiin he tekevät sen minkä pystyvät/ehtivät/osaavat. Negatiivinen palaute heitä kohtaan on välillä turhan rankkaa.

    Entä sitten ne henkilöt joille maksetaan palkkaa näiden kisojen järjestämisestä? Eipä ole sieltä suunnalta juuri kommenttia kritiikkiin tullut.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toimitsijoita en mistään "syytä", päinvastoin heidän panostaan arvosta suuresti ja sitä aina pyrin tuomaan esiinkin, mut yritän kyseenalaistaa sitä, et oisko noissa käytännöissä, organisoinnissa ja johdossa kenties jotain tutkiskelun varaa? Edelleen viitaten siihen, että muualla kuulemma onnistuu nopeempikin toiminta, joku syyhän siihen täytyy olla? Lähipiirissä on myös ihmisiä jokta ovat kokeilleet ja osa pitkäänkn harrataneeti tota toimitsijan hommaa, ja heidän puheistaan päätelleen oragnisoinnissa olis toisinaan paljonkin toivomisen varaa, eli lähinnä olivat "tunput suorina" vaikka hommaa kenties sinänsä olis ollutkin. Kokivat myös, ettei organisation taholta myöskään saanut juuri arvostusta "uhraukselleen", vaan yleisön, kilpailijoiden yms lisäks joutu olemaan myös organisaation johdon sylkykuppina? niinku sanottu noi on kaikki toisen käden tietoja, mut jos etenkin toi viimisin asia pitää paikkaansa niin se on hyvin huolestuttavaa. Omasta puolestani suurkiitos tolle väelle joka kantaa kortensa yhteiseen kekoomme noissa järjestäjän tehtävissä, sitä mekin osaltamme teemme talleissammme, että saadaan niitä katiskoja sinne radalle, nekään ei sinne tuu ittekseen ja ilmasiks eikä aina edes talkoilla.
     
  8. HellCat

    HellCat 1st gear

    Olen ajatellut olla aivan hiljaa yleisön pyynnöstä, mutta enää ei voi olla...
    Joka ikinen kisa on tänä vuonna ajettu surkeilla radoilla, mikä lie syynä? Varsinkin kun on hiukka isompitehoisia autoja radalla, huomaa miten surkeita ovat radat olleet. Varmaankin monien sattumoiden summana nämä pahat onnettomuudet ovat sattuneet, mutta peiliinkin on varmasti katsomista ratojen rakentamisen puolesta. Toivoisin että ajattelu ratoja tehdessäkohdistuu nimenomaan siihen että ihmishengistä on kyse! Jokainen toki ajelee omalla vastuulla, mutta kun ajamisesta maksetaa aika huikeita summia, radan tulee olla siinä kunnossa että pystytään ajamaan turvallisesti.
    Toinen asia josta haluan kommentoida, on se miksi tieto ei kulje järjestäjiltä omaisille ripeämmin??? Itse asian karvaasti viime vuonna kokeneena, ehdottomasti vaadin tähän jonkinlaista kehitystä. Sama avuton räpistely jatkuu näemmä edelleen. Ette arvaa kuinka vittumaista on odotella varikkoalueella että onko se ukko edes hengissä enää? Eikö pitänyt tulla joku puhelinnumerojärjestelmä tiedottamiseen onnettimuus tilanteissa?
    Tää vaikenee nyt koko asiasta lopullisesti.
    Ajakaa hyvin, kovaa, mutta varoen, pojat ja tytöt!
    Hyviä ja nopeita loppukisoja!
     
  9. shmot

    shmot 1st gear

    30 - 50 000 kävijää ja jokaiselta 30 e lippuun + 20 e muuhun, niin se tekee 1,5 - 2,5 miljoonaa e. Luulisi, että tuolla rahalla pystyy muuttamaan talkoolaiset OY:n palkkatyöläisiksi nitrokisojen ajaksi ja saamaan radan kuntoon...
     
  10. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    tossa oli ideaa, jos saatais noi tulot tolle tasolle, niin varmasti löytyi reippaita palkallisia toimitsijoita pilvin pimein.....o), mut ehkä joku päivä tapahtuma tuottais tuollaisia summia, mut siihen on vielä matkaa.....
    itse olen kuullut paljon hyvää viime viikonlopun tapahtumasta ja mua on käyty monelta taholta kiittelemässä et nyt moni homma toimi paremmin kuin ennen, ja kuuluttajia on kehuttu, musiikkeja on kehuttu, yms... Eli kyllä tapahtumassamme kävi tuhansia tyytyväisenä poistuvia asiakkaita, eli ei turhaan rakenneta väärää kuvaa tälläkään tapahtuastamme niille jotka eivät paikalle päässeet.
    Sit pisti silmään et koko kauden on ollu huono rata??? Kamasassa japaK ja nyström kyllä ajoillaa todisti aivan jotain muuta....o)
    Nyt keula kohti kalajokeaja uusia haasteita...
     
  11. HCollector

    HCollector 1st gear

    Tohon ei voi uskoa edes kirjottaja itse, ainakaan jälkimmäiseen.. Oikeesti, oliko niillä kenties omat musat mukana? :poff: :rotfl: :poff: :rotfl:
     
  12. ERT2

    ERT2 1st gear

    jep ja nitro putkessa on 800 heppaa :rotfl:
    Ilman Orhasta noi ois ollu pihalla kuin lumiukot.... :soosoo:
     
  13. shmot

    shmot 1st gear

    Paljonkos niitä käviöitä kisoissa sitten oli? Eihän tuo ollut tietysti tapahtuman tuotto, vaan arvio paljonko rahaa liikkuu lipputuloista. 50 toimitsijaa 100 e/päivä 5 päivää + sivukulut 40% = 35 ke. Pro ryhmien rahapalkintoihin taitaa mennä 120 ke. Jossakin kuitenkin menee liiketoiminnan ja harrastustoiminnan raja.
     
  14. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    luvut ja budjetti taas esillä syyskokouksessa, niin kuin aina...o). Mutta jos äkkiseltään laskee, niin 200 toimitsijaa 5 päivää, a 100 euroo joka sekin on 12-14 tuntisesta päivästä todella vähän.... Eli tähän asti olis 100 tuhatta ja siihen sivukulut eli noin 150 tuhatta....o( ja jos parhaasta em kisastamme on jäännyt plussaa noin 200-300 ja sade kisasta saman verran takkiin..... Jolloin ko. Liksat jäis maksamatta ja kertsi katolleen.... Eli ei vaan valitettavasti toimi... Tai mä en löydä yhtälöä et toimis, mut jos joku viisaampi haluaa tulla ko. Tapahtuman luotsaamaan, niin uskon että paikka on neuvottelu kysymys.... Vaikka provikalla....
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mitä mä oon noissa kokouksissa käynyt, niin mitään kovin tarkkaa budjettiahan niissä ei oo esitelty, et en mä tota lukujen esilläoloo niin kauheesti mainostais. ellei tietty nyt oo sitten tarkempaa erittelyä aikomus esittää? Mut mahtava toi asenne et tää valitus on aivan aiheetonta ja turhaa. Sillä varmaan ens vuonna tuotto tuplaantuu.
     
  16. shmot

    shmot 1st gear

    Joo, järjestämisessä on aika suuri riski. Pahimmassa tapauksessa sataa koko kisan ajan. Talous on käsittääkseni hyvin hoidettu. Varmaankin takoolaisten palkitseminen ja tyytyväisenä pitäminen on jotenkin järjestetty. Kaikki haluaisivat, että radassa olisi huippu pito ym. sujuvat, mutta sitten pitäisi osoittaa johdolle riittävät resurssit (raha & henkilöstö) niiden toteuttamiseen.

    Minusta kisat oli lauantain osalta parremmat kuin vuosiin. Kuuluttaja ja musiikki ei häirinnyt, kun katsottavaa riitti koko ajan. Ensimmäinen auto alkoi tekemään burnista 10:04 (jos mun kello oli ajassa). Alkaa noita pro-vekottimia olemaan senverran paljon, että sportsmanien ajattamiseen ei paljoa aikaa jää. Ihmeteltiinkin kaverin kanssa mikä saa sportsmanit yleensä tulemaan paikalle.
     
  17. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Alkaa noita pro-vekottimia olemaan senverran paljon, että sportsmanien ajattamiseen ei paljoa aikaa jää. Ihmeteltiinkin kaverin kanssa mikä saa sportsmanit yleensä tulemaan paikalle.[/quote]

    Luulisin että kisan SM-arvo ja tietenkin erinäisistä syistä esilläolo ja osallistuminen kesän suurimpaan tapahtumaan.

    Ehdotankin että ensivuonna Nitronationalsseilla ei ole SM eikä Cup statusta. Ainosataan Pro, (ehkä NDRS) ja kansallisista SPET index 7-11sek PET index 10-15sek SB index 8-13sek ja kaikki hilavitkuttimet sallittuja.
    Kaikki ketkä haluaa, pääsee ajamaan, mutta kenenkään ei olisi "pakko" osallistua.
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    No veikkaan, että lähes kaikki osallistuisivat silti. Kauden suurin ja komein tapahtuma ja fiilis on korkealla koko ajan (paitsi välillä, kun ajellaan lineuppiin ja takaisin käymättä radalla kertaakaan). Jokainen sen kuitenkin SM-luokkien kuskeista varmasti ymmärtää että pro -vehkeet menee edelle ja sille nyt ei mitään mahda. Onpa ainakin yleisölle varmasti näkemistä...
     
  19. Sittana

    Sittana 1st gear

    Pikku naurun joutu kans tässä kohtaa päästään. Mut sehän on sit hyvä että niitä on kehuttu, niin voi jatkaa samaan malliin tulevinakin vuosina.. :odroll:
     
  20. badbubble

    badbubble 1st gear

Kerro tästä muillekin!