miksi autot ei mene kaupaksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Olds 60, 1.2.2004.

  1. Olds 60

    Olds 60 Gearhead

    autot pitää vissiin kaupata ruotsiin kun suomesta ei löydy ostajia olen yrittänyt myydä 60 oldsmobilea pörssin kautta ja overdriven kautta suomeen mutta ei niin ei.kaveri myi 59 avo oldsin ruotsiin kun ei kelvannut suomeen js toinen kaveri avo 61 buickin ruotsiin kun sekään ei kelvannut tänne.meni sinne 60 thunterbirdikin.pitäs varmaan kääntää kurssia ennenkö kaikki hienot ja harvinaiset autot on naapurissa.vai täh?
     
  2. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Onhan sieltä Ruotsin puoleta jokunen auto Suomeenkin päin tullut.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oon muuten nähny tuon autosi Rovaniemellä ja Oulun näyttelyssä ja on mielestäni tosi hieno lippakatto. Erityisesti vaikutuksen teki perän mataluus, kun olit Roin pääkadun varressa parkissa perä peruutettuna jalkakäytävän asfalttia myöten.

    Paljonko oot muuten autolla pyytäny ku ei oo kellekkään kelvannu? Myös auton pohjoinen sijainti karkottaa usein tuolla etelässä autoa katselevia.
     
  4. Make Hakala

    Make Hakala 1st gear

    Olen ajatellut ihan samaa, eli ulkomaille kauppaamista. Taitaa täällä kotimaassa rassata noi isot irtisanomiset. Ymmärrän kyllä ettei uskalleta investoida "turhuuteen".
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    pyyntihinnoistahan se on kiinni tuollaisen ison lahnan kun ostaa niin ei viitsisi siitä itseään kipeäksi maksaa jos sillä meinaa ajaakkin bensaa kuluu tuhdisti ei normaalin työläisenpalkka piisaa siihen ja vaatii tallin missä sitä säilyttää talvet kaikki maksaa realistinen hintapyynti niin eiköhän tavara kaupitu
     
  6. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Hmm.. Noita kun on katsellut myytävänä olevia, niin on siellä ollut monta sellaista, mistä olisin valmis pyydettävän hinnan maksamaankin. Ongelma taitaa olla yleinen: jos rahat edes riittäisi sillä hetkellä ostamiseen, niin tilat ja "juoksevat kulut" syövät lompakkoa rotan lailla..
     
  7. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Luulisin että tää talvi saattaa vaikuttaa asiaan.
    Ainakin mun kohdalla on niin että keväällä tai kesällä vaihan vanhempaan, mutta en pysty talveks ottamaan mitään kunnon autoo seisomaan lumihankeen...
     
  8. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Ruotsiin möisin itsekin jos olis joku parempi cruisin peli ja olisin sitä myymässä, kun ei täällä kukaan maksa mitään miksi pitäisi olla isänmaallinen semminkin kun jos myyt halvalla ostaja todennäköisesti trokaa sen ruotsiin ja kuorii välistä mukavat rahat. Rahaa ei ole liikaa sen myönnän itsekin ja jos olisikin ei olis pitkään :smile:
     
  9. superbird

    superbird Gearhead

    Suomessa harrasteautot halpoja,voisimpa väittää että maailman halvimpia,suomalainen
    on ihmeellinen kaikki pitäis saada ilmaiseksi koskee myös muutakin kuin autoja.
    Onko kaikki harrastajat persaukisia,oli rahaa ainakin 80 luvulla harrastaa.
     
  10. villek

    villek 1st gear

    Myykää ruotsiin vain! sehän ajan myötä nostaa suomeen jäävien autojen hintaa, sitten vasta kysyntä ja tarjonta kohtaa, kun kaikkista myytävistä autoista vielä tapellaan kuka ne saa.
    Itse myisin autoni ruotsiin jos ei se tänne kerran kelpaa.
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Eipä noi corollatkaan mee ihan kahessa viikossa välttämättä kaupaks, niin en yhtään ihmettele, ettei jo ulkomaillakin harvinainen auto.

    Itse tiedän 3 tuon vuoden Oldsia näin suoralta kädeltä. Ameriikan lehdissä ja internetsivustoilla ehkä 10 lisää. Mulle oltiin myymässä '60 Oldsia joskus käyttöautoks. Hyvä tekniikka, suomiauto, hinta oli haarukassa ja kaikkea, mut sillon ei riittäny rohkeus. Kumminkin tekniikka on mitä on. Varaosia ei saanu siihen aikaan museostakaan. Nykyään saa, kun on intternet ja maailma on tässä nenän edessä.

    Ittellä on yleensä myös ollu semmonen ongelma, että sillon kun on ylimääräistä rahaa ja auton tarve, ei sopivaa autoa satu tulemaan eteen, ennenkun sitä on törsänny sen rahan osiin ja fillareihin.
     
  12. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Kyllä mää yritän haalia niin monta 50/60-luvun autoa kuin rahalliset resurssit vaan antaa vähänkin myöte ja ehkä aavistuksen enemminkin ettei tarvii Ruotsiin myydä.Toi sun Ossikin olis järkihintainen laite,mutta tällä hetkellä jos tunkee pankin johtajan juttusille se sanoo,ett maksa poika nyt ensin tota asuntolainaas ja katotaan sitten uudemman kerran...Tosin olen kyl muutaman tötterön saanu kokoelmiini hankittua,mutta lisää hankitaan heti kun kukkaro antaa myöten :grin:
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    eiks kymppi neliovisesta ole vähän liikaa ?
    kokeile seiskaa ja kato miten kauppa käy ?.
    Ei näistä vehkeistä ikinä sitä saa, mitä ne ittelle tullu maksaa ?
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Itellä on käynyt mielessä, että varmaan osa porukasta pistää autorahojaan mieluummin Saksan tuontiautoihin, nyt kun niitä saa "halvalla". Se raha on sitten tietysti pois oikeista harrasteautoista. Itelläkin syyhyttäis vaihtaa käyttöauto paria astetta hauskempaan. Toisaalta hauskassa harrasteautossa ei välttämättä hinta tippuis ihan yhtä nopeesti / ollenkaan.

    Onneksi ei tuo minunkaan 60-luvun Olssi ole mennyt kaupan, niin ei ole tullut tehtyä mitään harkitsematonta (niinkun ostettua uudenkarheeta Alfaa tai Jaggea). Hintapyynti mulla on ehkä ollut suht kova, muttei niin, etteikö tinkaamista vois alottaa. Hiljasta on silti ollut.
     
  15. bbl

    bbl 1st gear

    Ihme valittamista ettei auto mene kaupaksi.
    Itse rakkaudella rakennetuissa autoissa on näköjään aina sellainen hinta, mikä ei voi kiinnostaa ostajia. Auto on harvoin hyvä sijoitus, pitäkää ne autot joista pidätte, vittuako niitä myymään ja itkemään ettei saa omia pois.
     
  16. tapio

    tapio Gearhead

    Kokeilepa http://www.mobile.de

    Jätä ilmaiseksi ilmoitus autostasi kuvan keran miljoonien ihmisten nähtäväksi. Saattaa joku kiinnostuakin.

    Kuriositeettina mainittakoon, että kun olin hetken mielijohteesta myymässä Corvetteani, en saanut Suomesta ainuttakaan varteenotettavaa yhteydenottoa, vaikka ilmoittelin kaikilla de facto -kanavilla. Mobilen kautta tuli sen sijaan yhteydenottoja Saksasta vaivaksi saakka. En sitten loppujen lopuksi myynytkään autoani, mutta ison web-siten voima tuli todistettua. Kaiken kaikkiaan Saksassa on huomattavasti isommat markkinat ja maksukykyinen ostaja on helpommin löydettävissä.

    Pohdiskelu siitä, pitääkö/saako auton myydä ulkomaille vai kotimaahan, on mielestäni irrelevanttia. Jos kauppa ei käy kotimaassa, niin ulkomaat ovat varteenotettava vaihtoehto. Internet on oivallinen markkinointikanava ja EU:ssa on periaatteena tavaroiden vapaa liikkuvuus.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Entinen '75 Ford F250-pakuni myytiin pois pakosta rwesurssipulan takia, enkähän edes ehtinyt tehdä mitään sen kanssa.
    Nykyinen '55 Royal-Enfield Bullet 500 single on harrastettu rakkaudella ja huolella niin paljon sekä siihen on uhrattu niin paljon rahaa, ettei kannatakaan myydä millään.
    3000 euron myyntihinta on iso raha, mutta liian vähän rojaaliin uhrattuun rahaan nähden. Siksi minä pidän rojaalia yhä itselläni.

    T: Masa
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos tässä pohditaan 10000 ja alle harrasteauton myynnin vaikeutta niin miettikääpä niitä harrastajia joiden autoista tarttis saada 20000 tai 30000 tai ylikin...
    Käytännössä mahdotontako??
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    harrasteautosta yli 20000,00 tässä maassa,
    kuulostaa pahalta !
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mää meinasin veistää vitsiä, et voihan sen aina viimekädessä myydä fleetlinelle.
     

Kerro tästä muillekin!