Mercury 49-51

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 15.1.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Löytyykö suomesta 49-51 sämpylä mercuryjä chopattuna kuinka monta?

    Entäs normaali korkuisella katolla varustettuja ?

    Mieleeni tulevat seuraavat chopatut:

    - Kallen 2 d ht (mielestäni hienoin)

    - Se eräs jo jenkeissä chopattu, joka rullaili kontissa eestaas

    - REK-1 eli myös jenkkialkuperää

    - Herstin choppaama 2d ht ´51

    - Lapinlahden 4 d ´51

    Löytyykö muita, vai onko peräti rakenteilla jossakin, nyt olisi hyvä tilaisuus tuoda jenkeistä kun dollari ja verot ovat alimmillaan pitkään aikaan. Tosin aihioiden hinnat taineet nousta, mutta vissiin 2000 taalaan jo jonkinlaisen lähtöaihion saisi jenkeistä ostettua ja siihen rahdit ja kulut päälle.
    Onko kenelläkään tiedossa rakentelua kaipaavia aitoja suomi aihioita metsässä tai tallissa maatumassa ??
     
  2. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    imatralla yks sopattu, lappeenrannassa kaks soppaamatonta (toistaiseksi)
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    REK-1 Tehty Englannissa.Helsingissä ainakin Road pilottien tallis 49 chopattu.
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Täällä on yksi josta tulee avo.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko tuon lähtöaihio ollut suomi- vai tuontiauto, 2- vai 4-ovinen?? Tässä tapauksessa ei taideta puhua entisöinnistä??
    Löytysköhän kuvalinkkejä mistään noille suomi-mercuryille??
     
  6. B 49

    B 49 Gearhead

    Tapanilassa '51.
     
  7. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    4D-Suomiautohan tuo kustom-projekti on ollut. Kuvia tulee kun projekti etenee, vielä ei ole oikein kuvattavaa...
    Loimaallahan on myös ja lisää tulee...

    ps. Nyt tosiaan kannattaa laittaa tulemaan USA:sta jos hiukankin meinaa!
     
  8. '50 PinkMerc

    '50 PinkMerc 1st gear

    Jos tarkoitat pinkkia sellaista, kiitokset kunniasta. Mutta asiaan, eivat ole halapoja mokomat harvelit Californiassakaan. Halavin, totaalinen romu ileman tekniikkaa ja pahasti ruosteessa oli myonnissa hintaan 6000$, toisaalta kallein -50 Merc, joka on osunut tielleni oli hinnaltaan 100 000$. Etta silleen, Valamiiks chopattu ja nykytekniikalla varustettu oli hinnaltaan 35000$. Kaeken hintaista on siis tarjolla, muttei ihan ilemasia tai edes puoli-ilemasia ole osunut minun tielleni. Californiassa yleensakin hintataso on paljon kovempi kuin muualla maassa. Mutta tamahan on iso mua ja etsiva loytaa. Ei muuta kun hitsataan, taotaan ja muotoillaan.
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Hätäisellä haulla ebaymotorsista löytyi heti 600 dollarin Mörkö, jossa vajaat kaksi päivää aikaa korottaa. Onhan niitä siellä sen kun tuo Suomeen vaan jos kiinnostaa!
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... egory=6882
     
  10. JanneK

    JanneK 3rd gear

  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tampereen-tallille tuli -51 coupe
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    51 on syvältä.Pitää ehdottomasti olla pyörempi peräinen vm 49 tai 50!
     
  13. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Kuis monta nimettömältä löytyy :wink:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kirjahyllyssä 49 ja 50. eikä tule 51 vm sinne
     
  15. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    No jotain tuollaista vähän veikkailinkin...
     
  16. B

    B Gearhead

    Toi alempi nimetön oli mun,vaikka ei ole kirjahyllyä.Mutta 2 baby lincolnia vm 50 tulossa.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voe..... Kirjahyllyssä .......... Viruaaliroddari parhaimmillaan. HAH !
     
  18. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Hiih-hih-ha-haa, just.

    Niin, tuossa miettinyt sellaista ihan teorian puolella, että mitenkäs sellaisen valmiin tänne tuonti ja kilvittäminen? Kallista puuhaa, mutta ei nyt takerruta siihen vaan itse toimintaan.

    Kun auto on suo´messa, chopattu ja modernimmalla 302cid+C4 tekniikalla, ilmajousilla, T-birdin penkeillä yms. kivoilla, niin mitenkäs sitten?

    Prosenttien suhteenhan on auton omistajalla todistamis velvollisuus.. Auton rakentamisestahan on sitten vaikea saada viranomaisille kelpaavaa raakaa faktaa nyky säädöksiä ajatellen. En siis halua kuulla kuinka 5v sitten joku laite on tuotu, vaan mitä mieltä/kokemuksia ihmisillä olisi 2003-> tilanteesta..
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla yks kaveri jätti '63 avoimpalan tuomatta viime vuonna, keskusteltuaan asiasta tullin kanssa. Laitoksessa olis ollu 4 pumpun hydraulit, 10 akkua, vahvistettu runko, 350 kone, TH350 laatikko ja pinnavanteet ja systeemit. Tullijäbät oli puhunu jotain senkaltaista, että noin paljon muutettu auto tulee uuden auton veroilla ja se pitää katsastaa uuden auton määräysten mukaisesti.

    Ilmeisesti se, että siihen oli vaihdettu kone ja laatikko uudemmasta oli ollu se taikasana, jolloin ne oli alkanu miettimään niitä kirouksiaan.

    Siitä en sitten tiedä, jos unohtaa mainita, että auto on ns. muutettu. "Mä luulin, et tää on entisöity"
    :smile:
     
  20. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    No toihan lähti siitä kun kirjottelee nimettömänä... Eli kommentilleen saa enempi painoarvoa nimimerkillä, vai kui?
     

Kerro tästä muillekin!