Ruiskua letukan isolohkoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja zet28, 9.6.2009.

  1. Akke

    Akke Gearhead

    Tere kaikki "ruisku toverit"

    Eiköhän noissa kaikissa Ruiskulaitteissa ole samanlaisia oireita ennekuin ne saadaa "alueelle" on tossa sivusta tullut katteltua moniakin kalliita ja halpojen asennuksia suorasytkyillä ja jakajilla.

    Mutta kaikkea kun kokeilee ja rauhassa testailee niin näyttääpi ne saavan pelailemaa toivotulla tavalla.

    Minä itse noihin laitteisiin perehtymättömänä voisin väittää että ei noissa halvoissakaan laitteissa kuten Mega ruutta mitään sen toimimattomampaa tavaraa ole suurin virhe yleensä tulee "käsitöissä" eli tinauksissa ja kasausvaiheissa.

    Meillä käytössä tosiaan tuollainen epäluotettava Mega ruutta vieläpä jakajalla mutta varmaankin siitä syystä emme ole vielä päässeet tehoissa aivan toivotulle alueelle, no ei vain kyllä siellä tehoja tällä hetkellä ne mitä ounastelimmekin olevan alle kilon ahdoilla.

    Huomenna 8.8 tuota megaruutan toimintaa voi käydä vilkaisemassa pännäsiten dyno dayssä

    T.Akke Sometime Racing OL 540
     
  2. Karva

    Karva Gearhead

    Mielenkiintoinen keskustelu mutta mites, oliko tuo Hollikan PRO-JECTION 4 kellekkään tuttu. ??

    Meinaasin hommata siihen closet loop kittiä ja huolto palikkaa, mutta oliko kellään moista käytössä. ???

    Juu tuli ostettua käytettynä, ihan mielenkiinnon vuoksi, mallia 1992 laitokselle on tehty vähän väkivaltaa, mutta hyvä siitä tulee kun korjataan. Tässä ilmeisesti on 900 cfm runko, tarttee vähän tutkia ton potaskan alta.

    On tulossa 500 Eldon päälle. Mopossa on kunnostettu vakio kone ja sellaaseksi se jää, vakio imusarjalla, tämä ei ole graggar-bilika.

    Toinen kysymys on jotta entä jos suuttimet korvaa GM tuotteilla ja ohjaa laitosta GM TBI paketilla. Oliko kokemusta moisesta. ???

    Lähinnä kyselen notta pitääs päättää tai keksiä ihan ja itte mitä tehdä romuille, megaa en laita ohjaan, kun en luota siihen, jokaisesa megassa minkä allekirjaillut on nähny on ollut enemmän tai vähemmän vikaa, eli se on sitten toi hollikan oma palikka kasa tai GM TBI ja labada mukaan.

    Niin notta oliko vastaavasta himmelistä kokemusta, voi kertoa julkisesti. !?!
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    On kokemusta. Mulla oli tollanen joskus 1994-1995 sellasessa -67 avo Malibussa kiinni ja hyvinhän se pelitti. Mä ajelin tolla muutaman kisan vakiolla 454 LS6 moottorilla joka meni 12.48 1710 kiloisena ja kävin koko kesän sillä töissä.

    Ton samasen ruiskun kauppasin sitten kaverille -80 Aspeniin kisakäyttöön ja verrattuna 750 dominaattoriin sillä sai 1/4 mailin ajasta pois 0.2 sekuntia.

    Ongelmia ton kanssa oli lähinnä kun bensapaineet nosti "liian" ylös alkoi ne "munat" mielestäni liian helposti vuotamaan. Muuten vehje pelasi hienosti tollasen vakiotyyppisen motin päällä, eikä ongelmia esiintynyt kuin asennettaessa :oops:

    Closed loopilla en tota koskaan kokeillut joten sen ominaisuuksisat kertokoon joku muu.
     
  4. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Sinulla lienee siis huonoja kokemuksia kyseisestä ohjauslaitteesta?
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    kertoisitko tarkemmin tästä "varmistuksesta inhimilliseltä virheeltä?"
     
  6. Anssi

    Anssi Gearhead

    Väärä tieto ja mutu aiheuttavat turhautumista?

    Megaan saa laajakaistalambdan, sen kun kytket kiinni vaan. Se myös ymmärtää sitä sujuvasti. Nakutunnistimen kytkemiseenkään ei ole mitään estettä.

    Inhimillisen virheen voi tehdä ihan jokaisen asetuksen kanssa. Kaikkeen ei tarvitse eikä voikaan varautua. Ne bensakartan virheet kyllä tulevat esiin hyvissä ajoin karttaa säädettäessa. Jos ei tule, niin lambda-anturin tietojen perusteella Megakin korjaa seoksia ihan niin paljon kuin sille vain haluaa antaa oikeuksia.

    Olisi hauska kuulla lisää siitä miten muissa ruiskussa on tuo karttavirheen korjaus on toteutettu. Entä onko niissä varauduttu virheisiin sytkäkartassa? Sekin voi tuhota koneen muutamassa sekunnissa.
     
  7. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    näihän se.. Jos ei osata käyttää, eikä oikesti ihan kaikkia faktoja tiedetä, niin laite on paska. :)
     
  8. 302TT

    302TT 1st gear

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: Kiteytit aika hyvin tämän topicin... :lol: :lol:
     
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Olenko oikeassa, että tässä vaiheessa kyse on uskonasiasta?

    Nooh, uskonasia useimmille.

    Tässä kohtaa veikkaan että uskosi on vankka! :)

    Ei ole enää uskonasia vaan kokeilit itse. Niin sitä pitää!

    Et saanut toimimaan tai laite ei muuten vaan toiminut. Hienoa että sen kerroit täällä. Rehellisyys maan perii.

    Sitten vaan kokeilemaan niitä kalliimpia ruiskuja. Tai miksei halvempiakin, esimerkiksi GM:n -99:stä eteenpäin olevaa PCM:ää harva osaa säätää täällä Suomessa - toki ei se ole ruiskun vika. Joku mielestään guru on sellaisella sulattanut tulppiakin, vaikka sama heppu on säätänyt satoja autoja. Ei vaan osannut. Vaikka oli laajakaistalambdat. :)

    Niin, en nyt muista mitä tarkkaanottaen on sanottu tässä ketjussa, mutta jos kalliimpien ruiskujen paremmuus on uskonasia, niin joitain kommentoijia se voi hymyilyttää.

    Aivan.
     
  10. Vesku

    Vesku 3rd gear

    Nyt ajettu KMS ohjatulla holleyn 2 x 58m stealt ram ruiskulla tämä kesä ,ongelmat on ollut käyntiin lähtö kun pata on kuuma ja 1500-2500 rpm aika ajoin ei käy kunnolla on säädetty sytkää ja bensa karttaa mutta ei auta t vesku
     
  11. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    mulla taas on mega2 ohjattu 305 stealthram turbolla.

    ongelmana on kun kuumana pistää käyntiin niin täytyy pitää jalkaa kaasulla muutaman sekunnin että imuilman lämpöanturi ehtii jäähtyä todelliseen arvoonsa. Totakin voisi korjata muttei ole jaksanut.

    Toinen ongelma on se että turbotetun kasin vääntö repii kaikki paikat paskaksi :rotfl:
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noitten "munien" vuotaminen johtuu siitä että se on vähän kuin mäntä paikalla ollessaan. Alhaalla on pieni O-rengas ja ylhäällä iso. Painetta lisättäessä mikään ei estä munaa poistumasta kuopastaan ja tosta varotetaan myös ohjeissa.
    Closed loop oli todella surkea eikä sillä ollut juuri mitään tekemistä nykyisten ruuttien vastaavan toiminnon kanssa.

    Tosta dinosaurusten jälkeläisestä saa tehtyä nykytsydeemillä vielä ihan toimivan ruutan vaippapa megalla :rotfl: .

    Paljon taxista irtosi puhtia??
     
  13. Akke

    Akke Gearhead

    Tere

    Taisi olla 1085hp 6500rpm takapyörillä Lauantain dynodayssä.

    T.Akke Sometime Racing
     
  14. studio57

    studio57 Gearhead


    eipä ihan huonosti vaan hienosti !! mun piti tulla sinne kanssa mut ois ollu liikaa puuhaa kauhajoen reissun jäljiltä jotta ois uskaltanut vetää dynossa....
    pakko ostaa kunnollinen venakoneisto ja Jeseliä oon tässä meinannu tilata. . jostain syystä jo 4 lähdön jälkeen oli välykset jo reilusti poikkeavat.

    Sopivaa efi systeemiäkin oon mietiskellyt mut päätöstä ei olla vielä tehty.
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Sä kun oon mun huomioni mukaan vähän niinkuin rahamiehiä, niin sulle voi lämpimäästi suositella: http://www.motec.com.au/filedownload.ph ... docid=2392 Ajakoot muut laitteilla minkä parhaaksi katsovat.
     
  16. studio57

    studio57 Gearhead

    no ei mua rahamieheksi voi kutsua.. mut kohtuu paljon työtä tekeväksi ennemmin :wink: . .mut tuosta boxihässäkästä laitan sulle yv:tä.
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    OK 8)
     
  18. sbf

    sbf Gearhead

    Vähä ot mutta millasilla sytkäsydeemeillä olette noita ruiskuja käyttäny?
    Omana kokemuksena esim kms ja msd6 ei toimi,sitte millään.
     
  19. darpen

    darpen Gearhead

    Siis onko sulla toi KMS fuel ja sen lisäks msd6 jakajalla/suorasytkäl? Vai onko sytkänä ollu KMS ignition sekä toi msd6 ja bensapuoli sit joku muu?
     
  20. sbf

    sbf Gearhead

    On toi mp25 eli koko management ja eka yritin ohjaa kmsllä msd6:ta jakajan kanssa.Ja sitte järkiinnyin ja laitoin suorasytkän.Ihan normi bosch puolanohjain ja mussen puola.Kyllä tolla ekalla systeemillä käymään lähti mutta yli 4000rpm ei muuta ku prötäämistä.
     

Kerro tästä muillekin!