Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  2. Kapok

    Kapok 1st gear

    Noo jos tarkemmin tiiraillaan niin Vartan sinistä akkua ei tainnut olla 60-luvulla :wink:
     
  3. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    No joo, mutta se ei ollut hakemani virhe. Lisää veikkauksia. Muuten, en keksi mitään järjellistä selitystä, miten tämä hakemani poikkeus on päässyt syntymään.
     
  4. Super Mario

    Super Mario 1st gear

    pesuneste / paisuntasäiliö vasemmassa etukulmassa?
     
  5. JuKo

    JuKo 3rd gear

    Jarrutehostin?
     
  6. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Tehostin on kaiketi oikeanlainen, pesunestesäiliöstä en ole varma. Kumpikaan ei ollut kuitenkaan hakemani asia...Lisää veikkauksia.
     
  7. RA-HA

    RA-HA 1st gear

    Syylärin korkki ...luulisin 8)
     
  8. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Jäähdyttäjän korkki on jostain 80-lukuisesta kun näkyy olevan paineenpäästö vipu.
     
  9. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Kiinnitin huomiota öljykylpy-malliseen ilmanputsariin :eek:

    Hämärän muistikuvan mukaan semmonen olisi kyllä ehkä ollut ruksattavissa varustelistalta?






    Muutama päivä sitten Loimaalla tuli vastaan vihreä '61 Nomad vuosikausien tauon jälkeen.
     
  10. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Aivan oikein. Putsaria ajoin takaa! Eniten mua ihmetyttää tossa se, että toi putsari on ulkoasultaan sellainen mikä oli käytössä ainakin 1960 Kanadan Pontiaceissa! Chevyn oil bath -putsari tuolta ajalta (50-60-luvun vaihteesta) on erinäköinen - yläpuoli enemmän muotoiltu.

    1966 Chevyssä on ollut vakiona tavallinen putsari kuutosessakin. Jos oil bath on ollut optiona, niin löytyisikö keneltäkään kuvaa?

    Jos sitä ei oo saanu enään 1966, niin mistäköhän kummasta tuohon autoon on voinu tollanen kulkeutua?
     
  11. kj

    kj 2nd gear

    -66 en tiedä mutta -65 Impalassani on ollut uudesta lähtien
    öljykylpy ilmanputsari :wink:
    Ja valinnaisena sai nykyaikaisen paperisellasen.
     
  12. JuKo

    JuKo 3rd gear

    Jos tämä Impala on made in Kanada, eikös siellä paljon tehty vientimalleja?Jospa niillä oli vielä käytössä tällainen vanhempi Pontiacin putsari.
    Veikkasin jarrutehostinta siksi, että suomeen tilatuissa autoissahan usein ei ollut tehostimia, automaatteja, ilmastointia, sähköikkunoita sun muita amerikanhömpötyksiä. Taka-akseli kuitenkin oli yleensä 12-pulttinen ja jousitus vakiota jäykempi.
    Nän olen kuullut vanhojen taksikuskien ym. pussihousujen tarinoivan.
     
  13. T&C

    T&C Gearhead

    Harmaat penkit (alkuperäiset), eikä ole ollut kahdeksankymmentäluvulla kolarissa, eikä ole tietääkseni ollut ikinä missään kimppa tallissa. Täytyy olla eri auto kysymyksessä.
     
  14. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Ahaa, tämä oli mielenkiintoinen tieto. Onko sun auton putsari miten tarkkaan samannäköinen kuin tossa nettiauton '66:ssa?
     
  15. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Tämä kävi mullakin sitten alkupähkäilyn jälkeen mielessä. Liekö kaikki Suomeen tulleet '65-'66 full-size Letukat ovat olleet Made in Canada?

    Vähän offtopic, mutta meidän Pontiacissa oli muuten sellanen juttu, että normi '60 Pontiacin kapselit, joissa lukee Pontiac Motor Division, ottivat aina etupyörän napoihin kiinni. Sitten selvisi, että auton mukana tullut samannäköinen, mutta hiukan eri profiilin omaava (ulkonevampi) kapseli onkin virallinen Kanadan -kapseli. Tässä kapselissa luki kehällä vain Pontiac. Mietin, että miksi näin ja sitten oivalsin, että meidän autohan ei olekaan PMD -tuote, vaan General Motors of Canada -keräilyteos.
     
  16. kj

    kj 2nd gear

    Nyt heitit pahan :odroll: ...
    On se pitkälti samanlainen mutta...
    Täytyy napata kuva kun seuraavan kerran käyn mökillä :wink:
    Impalani on muuten Kanadassa tehty ja sen toi maahan Auto Palin Porista 8)
     
  17. impala67

    impala67 Double Gearhead

    en ole satavarma asiasta, mutta muistelisin nähneeni 67 fullsize optiolistassa "air filter -element type" nimisen kohdan, hinta jotain naurettavaa. eli voi olla että vielä 67;kin tuli vakiona öljykylpy ilmanputsari, ja "tavallisesta" ilmanputsarista piti maksaa ekstraa... vaikka oikeasti onhan tuo öljykylpy parempi, tulee ainakin halvemmaksi kun ei tartte filsoja ostella.
     
  18. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Mites sen saa helpoiten ja varmimmin tarkastettua, kun tossa pihassa yks 65nen suomi-auto seisoo.
     
  19. (iso)Arska

    (iso)Arska 3rd gear

    Itsellä -66 suomi bel-air ja korissa lukee GM Canada. Yksi peltilaatta löytyy ainakin A-pilarin alapuolelta. Näkyy kun avaa oven.
     
  20. Eddie Gordon

    Eddie Gordon 1st gear

    samaan tapaan oli präntätty omaan ex belairiin.
    -65 4d tolppa.
     

Kerro tästä muillekin!