Iltis 2.11.09 töysy jumitti kunnallispliitikon porschen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Corvette C4, 2.11.2009.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    äänekkäämmällä autolla on mukavaa ajella noilla töyssytetyillä teillä...

    varsinkin yöllä :wink:
     
  2. ajomies

    ajomies Gearhead

    Toi nyt mitään jos pari töyssyä reitille osuu, mutta kun 120-130 kertaa niitä päivän aikana jakkaran kera pomppii, alkaa tälläsen raakin kokoonpainuneet alimmat selkänikamat aristelemaan kolmen ajopäivän jälkeen, vaikka ajaa niistä tössyistä 1-40 km/h niin samalta se nikamissa tuntuu. No eläke sillä keinon lähenee, ja vapaantuu työmaa nuoremmalle ja terveemmälle. 70-80 luvuilla tehtiin turvallisia leveitä katuja ja teitä 90- luvulla alkoi korokkeiden, kiertoliittymien ja hidaste töppyröiden teko ja sille ei päätä ole näkyvissä.
     
  3. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Varmaan justii niitä prkle möykkyjä mitä on Halssilassa... Ei taija olla paljon kylttejä varottelemassa, ja ei niihin voi ajaa muutaku tyhjäkäyntiä. Ratsunissaki kuskin perse käy korkeella ilimassa, jos ajat kakkosella tyhj'kyntiä niihin :mad:
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    No Kuopiossa näköjään siirsivät Siikaniemenkadun betonitöyssyjä siten, että slalomilla niitä ei voi ohittaa. Itse ajan ne nykyään läpi 30 km/h , jos jarruttelioilta pääsen, eivät tunnu missään.

    Surkein töyssy lie näillä main siinä Ukkoinkoin edessä. Ei tunnu missään, ei milloinkaan.
     
  5. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Lapsikin ymmärtää että töyssyissä ei ole mitään järkeä mm. juuri autojen erilaisuudenkin vuoksi. Mutta näköjään jotkut älykääpiöt ovat aikanaan sellaisia suomeen halunneet. Olisi hauska tietää että keitä tarkalleen he olivat?! Haluan nimiä pöytään!
    Ja itse pääajatuskin kusee, ilmeisesti kukaan näistä järjen jättiläisistä ei ole tajunnut, että samanlailla nopeusrajoitukset ovat voimassa taajamissa kuin motarillakin ja samanlailla saa sakot jos ajaa ylinopeutta. Äly hoi, istutetaanko seuraavaksi vaikka puita motarille niin kukaan ei voi ajaa yli 120?
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jarrupalojen, iskareiden, ja kaikenmaailman nivelien valmistajat kyllä kiittelee.

    Saa nähdä mikä on seuraava trendi.
    Joku vuosi takaperin kun ukkelit kävivä kattelemassa, että miten Tanskassa on tiet tehty (appiukko oli mukana niin tiesi kertoa), niin saivat päähänsä että kiertoliittymä on hyvä juttu ja nyt niitä tuntuu olevan jokaisen suoran tien keskelläkin. Täältä päin kun ajaa hämeenlinnaan, niin alkaa jo hivenen huvittamaan ne ympyrät toinen toistensa jälkeen. Eipä sikäli, hyviähän ne on liikennevaloihin nähden mutta kun tuollakin olis selvitty ihan tavallisilla liittymillä.
     
  7. Anssi

    Anssi Gearhead

    Ei nuo töyssyt tosiaan ainoa ajoeste ole. Helsingin kauppatori on hyvä esimerkki välipitämättömästä suunnittelusta. Kauppatorille ja pois pääsee "Cobralla" ajamalla vain koukkaamalla pyörätien reunaa pitkin. Jos ajaa suoraan, niin öljypohja ottaa kanttariin. Ja ihan laillinen peli kyseessä. Maavaraa on yli 80mm.

    Laitoin jo aikaa sitten kaupungin rakennusvirastoon tiedustelun, että miksi torille ei pääse katulaillisella autolla ja mitä asialle aiotaan tehdä. Ei yllättäen tullut mitään vastausta. Pitäisiköhän tätä kysyä kerran kuussa kunnes saa vastauksen.. Asia kun muistuu cruisingissa aina mieleen ;)
     
  8. unknown

    unknown 3rd gear

    Tässä kylällä on vain yksi reitti mistä pääsen harrasteautolla pois tallilta. JOS tämä viimeinenkin reitti estetaan niin olen leikitellyt ajatuksella mitä tapahtuu:

    1. Pysäytän auton tiellä olevan esteen eteen ja jatkan jalkaisin.
    2. Tilaan hinausauton jonka lavalla auto saadaan siirrettyä esteen toiselle puolelle ja sen jälkeen kyseinen menoerä on sisällytettävä tienhoito budjettiin.
    3. Rysäytän töyssystä läpi ja toivon että auton runko ei väänny ja ryhdyn tilailemaan tehtaalta uusia osia. Hyvässä lykyssä niin tehdas saa laittaa auton kuntoon.

    Varsinkin uudet alumiinirunkoiset autot ovat ongelmallisia siinä mielessä että vain tehdas ja sen hyväksymät korjaamot saa auton runkoon koskea. Sama koskee myös hiilikuituisia autoja. Ihan halpaa ei ole kun autoa ryhdytään rahtaamaan eteläeurooppaan korjattavaksi. Kyseessä on kuitenkin täysin tyyppihyväksyttyjä autoja joiden maavara on yleensä yli 8cm, mutta akseliylitykset ja kaselivälit ovat pitkiä.
     
  9. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Silloin töyssyssä hajonnut autosi lunastestetaan ja tilalle annetaan suomen olosuhteisiin varmasti sopivaksi havaittu, samaa vuosimallia oleva auto. Esimerkiksi Corolla dx -82. Hitto, saattaa mukana tulla jopa talvirenkaat vaikkei alkuperäisessä koslassasi niitä ollutkaan.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Toi oli vitun huono. Ei sun B50, j´vaan Jatzin vastine provollesi.
    Lääkäriambulanssi poka kydissä vaikka sydänkoneessa ja töyssystä tulee tilt ja elvytysoperaatioista game over.
    Mä olen noide4n puolesta. Mutta mutta..
    Missä ja miten? Mulla on 6v poika minkä rapusta on kaksi metriä kadulle missä varsinkin maahanmuuttajat ajaa vitun kovaa kun siinä on talonkulma eikä näe ketä tulee vastaan? 5m siitä kurvista on rappu. Tossa on ollut onnettumuuksia. Kse on risteys missä jopa poliisija on nöyreetetty kun pakenijat ajoivat karkuun ja liian tiukka mutka oli polkuja tuntemattomalle poliisille liian vaikea rasti ja hän veti meidän alakerran seinästä läpi keittiöön.
    Tää oli tosi huono! Mä en siellä enää asu, mutta ex perheeni asuu. Ne on olleet yhteyksissä päättäätäjiin että tämä on todella vaarallinen paikka ja tänne pitäis saada töyssy. Ei sitä ei tule. Koska bussi 95 ajaa sitä katua ja niillä muutenkin tiukka aikataulu niin niitä ei voi hidastaa lissä, vaikka tulis uhreja.
    Toinen provo ja totta tämäkin. Mun mutsi on vanha mummo ja veteraani. Respecta! Ei lotta vaan veteraani. Se siitä. Silloin oli töyssyjä mutta ne oli eri töyssäjä Kannaksella. Niitä tänne,! Varsinkin sanonko kenen poliitikkojen poluille???
    Mutsi asuu Tikkurilassa Salomaa säätiön veteraanien vanhainkodissa. Uimahallin ja torin puolvälissä. Äiti kun lähtee rollaattorilla katua pitkin niin ihmettelee miks taxit ja muut kaahaa niin kovaa tätä tietä kun se yrittää jalkakäytävällä mennä rauhassa, mutta se pelkäs. En kerro vielä tien nimeä. Nyt siellä taas töyssy ja tilanne rauhoittunut. Hyvä niin. Mutta se poikkitie mikä tulee tohon Viertolasta? Pitkä suora missä 40km/h rajoitus. Ihan ok. Siellä kouluja ja lapsia.
    No äh mä ajoin sitä kesällä kun koulut oli kiinni eikä ketään nänyny missään. Rajoitus siis 40km/h ja mä ajoin sitä, luu pihalla Buickiss ofkoos. Mondeo perässä minkä olin nähnyt jo silloin kun se lähti Buickkia seuraamaan. Kruisasin 40km/h enkä hiljentänyt töissyiissä eikä edes tarvinnut ku oli org maavara ja alusta kondiksessa. Ahis, kuse huhajaa! Se oli liikaa niille kun eivät mondeolla päässeet samaan. Parin töyssyn jälkeen kiihdytys jarrutus vierelle ei onnistunut. Näin peilistä tilanteen ja tiesin mitä tuleman piti. Jatkoin ja pysähdyin kun laittoivat punaiset vilkut päälle takana.

    Käytiin keskustelua minkä yksityiskohtia en tänne kerro. Ei niillä väliäkään.

    Minun mielipide on se että ajan 40 kun mun auto on mun rakentama ja tiedän että siinä kaikki tip top eikä töyssyt tunnu missään. Polisiisit oli aluksi sitä mieltä että ne on hidastetöyssyjä ja niissä pitää hidastaa.
    Eihän kukaan vanha rakkari saa ajaa noin mihin niiden poliisiauto ei pysty?
    Tästä puhuttiin ja vanhempi konsta tajus missä mennään. Sanoin että ajan joka päivä tästä kun käyn vvetaraanien vanhainkodissa. En aj ylinopeutta ja tietysti tiedän tämän tien. Siellä on kouluja ja paljon lapsia ja pyysin kiinnitämään niiden huomion vaarallisempiin paikkoihin Tikkurilassa.
    T'ä oli jo ok. mutta ku tää nuorempi konsta ( miten päässytkään läpi?) Rupes inttää että mä en hiljentänyt hidastetöyssyissä.

    uolle poliitikolle on parempi etten sano mitään. Toivon hänelle tapaamista noille mun em mainitsemalle Tikkurilan Konstalle. Se vanhenpi tajuu missä mennään. Nuorempi ei. Vanhempi saa minulta täyden kuunioituksen. Nuorempi ei ja se tuntui sitä jopa vaativan. Tuli amerikan poliisisarjat mielen. Respecta! Kyllä mä kunnioitan. Mutta en jos sitä vaaditaan ja epäoikeidenmukaisesti, hoh hohoijaa..
    Tuo meidän pääministeri tai kunnallisvaaliehdokas, tai joku siltä väliltä. Laki on sama kaikille. (tuomiot eivät) kuka toi nyt on? Siis tää kestä kyse?
    Äh mä jatkan kohta jos välttämättä (?) haluatte, mutta ennen sitä!!!

    Tuollainen perseenreikä on alinta kastia meidän ravintoketjussa. Jos sä et tiedä miten ne selviytyy tai miten sulle käy loppupeleissä, niin voin sen sulle kertoa teidän omilla säännöillä. Nyt ei puhu repeli vaan pistän vähän Darwinia ja Linkolaa peliin. Sopiiko?Äh. tää tältä kertaa mutta asia selvä?

    Hei herää todellisuuteen vitun pelle ja myös siihen tulevaisuuteen. Sinä ja mailis oottee perseestä. Jotain fucktaa teillä on, mutta ei pitkällä kokonaisuudesta mitän järkevää. Vitun nuija. Se oli sulle! Eo mailikselle. Sillä on selvä visio sen päässä. Mutta ei ole vastannut mulle mitä ja miksi?
    Sillä sanottavaa ja nyt se jopa vasstaa ja osallistuu keskusteluun! Hän ite! All Right!
    Puhutaan muista myöhemmin. Tämä ot ja väärä topic.


    TÖYSSYT SINNE MINNE NIITÄ TARVITAAN!
     
  11. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    tositarina :

    kaverilta lähti käsi pois paikoiltaan, siis olkapään pallonivel pomppasi kupista pois viimekesänä.

    ambulanssikyydillä muistaakseni kohti kuopion sairaalaa ja kuski ajoi jostain hidasteesta perkeleen lujaa = käsi muljahti takasin paikoilleen :rotfl: kaveri hirmu kiroilun päätteeksi sai sanottua kuskille että jos ajaisi loppumatkan vähän hiljemmin kun käsikin on paikoillaan van eikun toiseen hidastetöyssyyn josta se perkeleen käsi irtosi uudelleen :rotfl:

    oli se ambulanssikuski ollut vissiin sairaalanpihalla vähän paineessa tapahtuneesta mutta kaveri oli lohdutellut ettei tule syytteitä kun kerran perille päästiin ja sai käden paikoilleen ja pakettiin loppujenlopuksi :lol:
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mun eka jenkki oli sellanen perkeleen kuoleutuneilla jousilla oleva Sedan De Ville.
    Ajelin meijerin takana olevaa iltahämärän verhoamaa bulevardia pitkin kun huomasin ajoväylällä harmittoman näköisen lehtipuunoksan jonka ylitse voisi ensinäkemältä arvioiden ajella huoletta...
    Sepä olikin virhearviointi, sillä pikkupojat olivat panneet tielle noin ihmispään kokoisia kiviä verhoten ne edellämainitsemillani lehtipuunoksilla.
    Caddy hypähti pari kertaa ylittäen kivet ilman mitään vaurioita.
    Pojat juoksivat ylämäkeä pitkin karkuun sadatuksieni ja nyrkkienherityksieni johdattamina.
    Siinä vaiheessa tuli mieleeni omat lapsuudenhölmöydet ja taisi hymynkarekin tulla suupieliini katsellessani pakenevia, pelokkaita pikkupoikia...
     
  13. ata

    ata Gearhead

    Oma faija aikoinaan vaati noita töyssyjä niiden kotikadulle, yritin sille selittää että et sinä niitä oikeasti halua kun joudutte niistä sitten itsekin ajamaan, mutta faija vain intti että pakko ne töyssyt on saada kun siinä muka kaahataan niin kovaa.

    No sitten töyssyt tuli. Faija ei tykännytkään... ja alkoi valittaa että kun on hirveät töyssyt tehty tiehen, eikä enää muistanut, että oli itse niitä siihen vaatinut. Näinkin voi käydä, Alzheimerin tauti on ikävä sairaus. Nyt ei faija enää aja autolla tuon saman sairauden takia, mutta töyssyt jäivät pysyviksi.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tuskin sen huonompi kuin toi sun luetun ymmärtäminen. Laitetaan uudelleen, jos helpottaisi: "Haluaisin olla ambulanssikuski kun jollain hidastetöyssystä päättäneellä on menny jalka, tms, isompi luu poikki."

    tuohon jatkoin, että täysillä ylitte. Mistä hihasta sä sen sydänkoneen tohon tempaisit?
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    JZA, kyllä mä tajusin. Ei mulle tarte kangesta vääntää.
    Hey te porsse äijän äänestyspiirissä auvat, ketä äänestätte seuraavaksi tulevissa vaaleissa?
     
  16. jukka63

    jukka63 1st gear

    Kyllä se päivälläkin oli hauskaa,itellä oli remmiahdettu charger kovilla äänillä..Hidasteen yli, sen jälkeen hanat kaakossa ja renkaat savuten seuraavaan hidasteeseen.Ikävä kyllä yksi polkupyöräilijä ajoi paniikissa pyörätieltä HELVETINKONETTA karkuun(Pyöräilijän kommentti) ja päätyi ojan pohjalle.Ite huomasin tapahtuneen ja tarkistin tilanteen,ok.Rauhotti mun ajamista kummasti.
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Töyssyt, joista ei pysty ajamaan sallittua nopeutta yli, ovat laittomia liikenne-esteitä, itse asiassa kaikki töyssyt ja niistä jokaisesta tulee valittaa niin kauan, että ne jokainen poistetaan. Lisäksi jokaista joka töyssyihin jarruttaa aiheuttaen jonoa taakseen pitää rankaista törkesästä liikenteen vaarantamisesta ja ruuhkan aiheuttamisesta ja mätkäistä rangaistukset päästöverotuksella ryyditettyinä. :poff:
     
  18. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Olen aivan samaa mieltä, täällä keskeisen Suomen pienessä rannikon periferia kaupungissa niitä ei rakenneta, kun on vaikea aurata!
    - Sodankylässä (onko se jo kaupunki) on niin kovat töyssyt monessa paikassa, että matalat toyotan paskat kyllä siihen jäävät, jos ei varovasti ajeta.
    - Täällä ei lumi ei todellakaan ole ongelma, vaan tuo autoille annettu kaahauslupa "
    -Pittäähän sitä soaha ajjaa, kun on kallis aoto alla"- periaate päättäjilläkin.
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Lain mukaan yli 30 nopeusalueilla pitää olla hidasteesta tms. ennakkovaroitusmerkki.

    Entiselle kotikadulle tuli kaksi hidastetta koska sillä kaahattiin aivan päättömästi molempiin suuntiin, vaikka oli tasa-arvoisia T-risteyksiä toisella puolella. Kaupunki ei laittanut ennakkovaroitusmerkkejä vaan pudotti alueen nopeusrajoituksen 40:stä 30:een, jolloin lain kirjain täyttyi. Tosin hidasteiden valmistumisesta liikennemerkin vaihtoon meni muutama viikko.

    En ymmärrä miksi lisäkilvessä lukee "töyssy". Mikä ihmeen "töyssy"? Informoivampaa olisi "korotettu suojatie", "korotettu risteys" tai "hidaste". Vai onko kilvet hinnoiteltu kirjaimien määrän mukaan :rotfl:

    Juurihan julkaistiin tutkimus, jonka mukaan hidasteen jälkeinen kiihdyttäminen vastaa päästöiltään 75 km maantieajoa. Onkohan tehty tutkimusta siitä kuinka paljon kuljettajan huomiosta suojatien tapahtumien seuraamiseen vie korotuksen ylittämiseen keskittyminen?

    Oikeassa paikassa, oikein tehtynä ja kunnolla merkittynä kyllä puolustavat paikkaansa. Talvisin teho heikkenee tai korostuu kelin mukaan. Valitettavasti eivät kaikkia kaahareita kuitenkaan juurikaan hidasta. Saa nähdä milloin alkaa yleistymään "sumput".
     
  20. 370

    370 Gearhead

    Kokkolassa noita rakennettiin useita kappaleita Ventuksentielle, olikohan 6000e/kipale. Hetki meni ja valituksia tuli. Sittenpä ne purettiin, purkukustannukset takuulla suuremmat ku rakentamiskulut.
     

Kerro tästä muillekin!