Vanteiden kunnostus Lahden tienoilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja tippa77, 4.11.2009.

  1. tippa77

    tippa77 Gearhead

    Moi
    Kukahan Lahden tienoilla hiekkapuhaltaisi ja maalaisi käkkylän peltivanteet kohtuuhinnalla?
     
  2. hara64

    hara64 1st gear

  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Googlenkin ehdottamalla Hakkaraisella oon vanteita ja muitakin osia puhalluttanut. Varmaan maalaakin, mä oon maalannut ite. Hinnastakaan en osaa sanoa muuta kuin että jos vertaan siihen miten kauan mulla itelläni menee harrastelijan vehkeillä puhaltamisessa niin ei tunnu pahalta maksaa.
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuolla olen käyttänyt kaikenmoisia rautoja. Saattaa olla liikaa matkaa sulle, mutta vaihtoehto kuitenkin.

    Lammin Hiekkapuhallus ja Maalaus Oy
    Jurvantie 72 16900 LAMMI
    03 6337363
     
  5. hevi

    hevi 3rd gear

    VANTEEN-

    käy kysyy hyterast kivimäentie kukkila
     
  6. menu*

    menu* Gearhead

    Special Color Salpakankaalla on kanssa ainakin aikaisemmin tehnyt, puhallus-maalaus, tosin toimitus voi olla (ymmärrettävästi) muiden töiden armoilla, eli tuskin huomiseksi. Hinta oli muistaakseni sopiva ja laatu teollisuusmaalaus eli mulle riittävä.

    Hakkaraisen hiekkapuhalluspalveluista myös hyvät kokemukset hinta/laatu/toimitus ja ainakin pohjamaalaus onnistunee.
     
  7. Alistus

    Alistus 1st gear

    Hakkaraisen Kalle ainakin puhaltaa ja pohjamaalaa. Onhan siinä samassa pihassa ollut Lindrosin Palin maalamokin joten se voi maalata pinnat. Onnistunee kaikki samassa pihassa. Mä ainakin soittaisin hakkaraiselle.
     
  8. hara64

    hara64 1st gear

    onnistuuko tuolta hakkaraiselta pellin puhallus ilman pellin venymistä?
    vois tulla tarpeeseen ko. asia ens vuoden alussa
     
  9. A.N

    A.N Gearhead

    Muutama vuosi sitte hain firman kamoja puhalluksesta, niin pihalla odotteli ameriikan auto puhallusta. Lopputuloksesta en tiedä.
     
  10. Dodge_swinger

    Dodge_swinger 1st gear

    Must Hakkarainen on aika kallis. Hyteraa ei oo ollu enää monee vuotee vissii EuroWelders nykyää ja toimii Villähteellä.
    Mutta, Kukonkoivussa toimii tälläi ku T:mi EEROLA KARI.
    tekee hyvää jälkeä kohtuu hintaa ja myös maalaa.
    Suosittelen. Puh. luettelosta löytyy yht. tiedot.
     
  11. Alistus

    Alistus 1st gear

    Mulla ei ole kokemusta kui noin 10 vuoden takaa auton puhallutuksesta Hakkaraisella. Kaikki meni muuten hyvin mutta tyhjässä korissa oli ainoastaan kattoverhoilu kiinni kun ajattelin tyhmyyksissäni ettei siihen voi puhaltaa. Kyllä se vaan oli puhaltanut alhaalta päin niin suoraa vaihdekepin reiän yläpuolella oli kattoverhoilussa kivoja jälkiä hiekasta. Muuten auton pellit ei ollut vedelleet mutta ei se auto mitään harsoa ollutkaan. Kallen hiekkapuhallus vehkeet on aika rajut joten veisin ehkä johonkin muualle jos auto on kovin hapan.
     
  12. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Ei sillä mitään väliä ole onko auto reikiä täynnä vai ehjää tavaraa. Jos puhaltaa väärin niin se pelti venyy. 2mm suora peltilevykin venyy kun sitä hiekalla väärin puhaltaa. Ja kaikille luulisi olevan selvää, että auto pitää olla purettu täysin kun sitä puhalletaan tai vastaavasti sovitaan mitä ehdottomasti pitää varoa jos kaikki osat ei irti lähde. Näistä paikoista ei sitten yleensä puhalleta mitään.

    Koppiin vaan koittamaan jos se homma tuntuu liian helpolta suorittaa. Eräät olivat koittaneet miten hiekkapuhallus toimii kun suuttimelle laitetaan yli 11bar. Tuloksena hiekka tuli suuttimesta ulos pelkkänä pölynä. Riittävät paineet pitää koneissa olla, että puhallus on tehokasta.
     
  13. hara64

    hara64 1st gear

    niinpä,ei se saa harsoinenkaan pelti hirveesti vedellä. ei siitä tule mitään jos vie ruosteen poisto puhallukssen auton ja saa epämuotoisen peltikasan kun käy hakemassa pois.
    mun tapauksessa olis vaan (toivottavasti) "puhdistus" puhallus kyseesssä.
     
  14. Alistus

    Alistus 1st gear

    ''

    Niinkuin sanoin niin omaa tyhmyyttä se kattoverhoilu oli. Jälkikäteen vaan on helvetin helppo olla viisas.

    Niin eli oma autoni pellit ei vedellyt mihinkään kun Hakkarainen puhalsi. En ymmärrä mitään hiekkapuhaltamisesta tai oikeastaan mistään, mutta ajattelin vain että mitään oikein pahaa harsoa en sinne veisi.

    Tiedän että Rahkosen Eskokin siellä on puhalluttanut jotain kun kerran samaan aikaan ollaan sinne eksytty. Hän vei jotain vanteita ja mä hain omia osia sieltä samaan aikaan.
     
  15. miksu_70

    miksu_70 1st gear

    Hakkarainen

    ihan hyvä hiekkapuhaltaja toi Hakkarainen on,puhalteli mulle coupe granadan siivet irrallaan,koko korin pohjasta ja konehuoneesta, etu ja takalasin ympärystät hiekkapellit ja helmat/ovien alaosat ja katon tippalistat.
    kaikki semmoset paikat mitä nyt ei muuten saa puhtaaksi, mutta koko autoa sekään ei suositellut puhallettavaks ja niinpä mäkin purin ja hioin paljaalle pellille koko härvelin ennen puhallusta.
    ehjiä kohtia turha puhallella kun aina on riski venymiselle.
    Hakkarainen maalaa aina puhalluksen jälkeen ainakin ne puhalletut mestat.
    kohtuu hinnat ja työ oli oikein hyvää.
     
  16. EVO X

    EVO X Gearhead

    Useemman vannesarjan olen puhaltanut ensin hakkaraisella, n.50-60e /srj ja sitten maalaukseen ProPintaan 50-60e/srj Toi ProPinnan Mika on ihan helkkarin hyvä äijä ja tekee todella sopivasti erittäin hienoa jälkeä myös yksityisille ja harrastajille!!
     
  17. tippa77

    tippa77 Gearhead

    No niin, lasikuulapuhalsin töissä vanteet ja vein Pro Pintaan maalattavaksi, ei voi muuta kuin kehua maalauksen jälkeä. Suosittelen!
     

Kerro tästä muillekin!